recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lagring af film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLagring af film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Lagring af film
    Sendt: 10-December-2010 kl. 19:31
Hej.

Jeg er igang med at smide dvd ind på intern harddisk. Dertil bruger jeg DvdFab 8. Jeg gør følgende. Vælger destination: F:/. Jeg bruger funktionen i dvdfab dvd copy, main movie. Herefter går det igang:) Mit problem er at når filmen er lagt ind kommer der en noget træls mappeinddeling. Den hedder F:/ - main movie (nogle gange full disc hvis jeg prøver med det) - mappe med filmens titel -  og sidst mappe med video/audio. Jeg skal altså klikke på 2 mapper for at komme ind til den mappe som jeg starter filmen fra. Hertil bruger jeg powerdvd 10 trial.

Nogle der har et forlag til hvordan jeg kan få den aktiverende mappe til at ligge som den første efter jeg klikker på F drevet??

En sidste ting, nogen der kender til hvor jeg kan downloade rigtige versioner af de 2 nævnte programmer gratis eller skal man købe dem?  Jeg har kun trial versioner.

Mange tak - håber det er til at forstå:)

Michael.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 19:37

Når du har rippet filmen, så lav en mappe med filmens navn, og træk filen/filerne ind i den, og slet alt andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 19:37
det gør den også hos mig, jeg må også hive filmene ud af main movie folderen.  og jeg har købt min dvdfab på deres hjemmeside (blu ray copy og dvd copy licens)

Redigeret af rhsin - 10-December-2010 kl. 19:38
Mvh

René
Til top
Moonglider Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 21:24
Hvad med at rippe dem i f.eks.  .iso format, så har du 1 fil pr. film (brug f.eks. DVD Shrink som er gratis) og for at se filmene brug f.eks. xbmc (som også er gratis) der bla. understøtter .iso filer (ikke blue-ray iso.. direkte)

Du kan f.eks. placere .iso filerne i mappen F:\film\film navn.iso (husk at navngive filmene bla. så xbmc kan finde informationer/cover etc...)

Så konfigurere du xbmc til at video/film mappen er f:\film samt at den skal hente informationere/cover til filmene fra f.eks imdb.... nemmere kan det næsten ikke blive :-)

Redigeret af Moonglider - 10-December-2010 kl. 21:28
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 19:28
Mange tak for input. Tror jeg fortsætter med dvdfab og powerdvd. Nu har jeg hentet dem. Med hvad er plus og minus med shrink overfor dvdfab..? Plus det lyder fornuftigt umiddelbart med licence to copy:)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu