recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til at tjekke HDD med + mærklig opførsel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSoftware til at tjekke HDD med + mærklig opførsel.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Software til at tjekke HDD med + mærklig opførsel.
    Sendt: 14-December-2010 kl. 17:19
Hej alle.

Jeg sidder med en bekendts (Dell) bærbare, som er rendt ind i problemer.
Det startede med at den ikke ville starte op hver gang, men måtte genstartes flere gange. Da jeg modtager den, vil den slet ikke starte Windows op (vi forsøgte ikke, ligesom jeg havde gjort ejeren bekendt med at hvis det var HDD fejl, kunne det kun blive værre).
Jeg flår disken (WD-5000BEVT) ud af den bærbare, og sætter den til min PC - det er jo en SATA-disk.
Jeg havde nu en forventning om, at den ville køre med en fornuftig overførselshastighed, når jeg hentede ejerens billeder og andre værdifulde data ud. Men den er for det første lang tid om at starte overførslen af de kopierede data. Dernæst kører den kun med 200 - 300 Kb/s. Den eksterne disk jeg har, som normalt sidder på det e-SATA kabel, kører 100 gange hurtigere. Kan det skyldes generelle problemer med disken? Når man navigerer rundt på disken melder den ind i mellem, at den ikke kan finde en eller anden mappe man klikker på - og man nogle gange allerede har haft åbnet. Ligesom den under filkopiering ind i mellem melder at den ikke kan læse en fil.

Ingen tvivl om at det ikke er den bærbare som er problemet, men derimod disken. Den skal naturligvis til Dell, da der fortsat er garanti. Inden da kunne jeg godt tænke mig, at få lavet en udskrift med clusterfejl eller lign. Hvilket (gratis) program kan evt. anbefales til at lave en komplet disk-skanning, når sikkerhedsback-up'en er fuldført?

Mv..h.
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 19:42
Jeg kan varmt anbefale programmet Data Recovery Wizard, som gå ind og analysere din harddisk for at se om det er muligt at redde data'erne. Det er muligt at download en demo af programmet. Det eneste denne demo ikke kan er at recover data'erne, for at kunne dette skal man købe den fulde version.

Programmet er alle pengene vær, jeg reddede selv alle mine fotos + diverse, da min windows ikke vil genkende min harddisk for et par år siden.

Men husk, du må IKKE gemme eller installere noget på den defekte harddisk !!

Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Jeg kan varmt anbefale programmet Data Recovery Wizard, som gå ind og analysere din harddisk for at se om det er muligt at redde data'erne. Det er muligt at download en demo af programmet. Det eneste denne demo ikke kan er at recover data'erne, for at kunne dette skal man købe den fulde version.

Programmet er alle pengene vær, jeg reddede selv alle mine fotos + diverse, da min windows ikke vil genkende min harddisk for et par år siden.

Tak, det vil jeg tage et kig på, når jeg er færdig med at redde data. FÅRK det tager lang tid.... Confused

Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Men husk, du må IKKE gemme eller installere noget på den defekte harddisk !!

Det er jeg skam helt med på.  Smile
Alt foregår fra min PC.

M.v.h.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 19:47
Hmmm, det lader til at være rent recovery software. Det jeg søger er noget som kan skanne og lokalisere fejl på disken, så jeg kan få en log-fil som påviser dette (i forbindelse med garantihåndtering).

M.v.h.
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 19:53

Diskfabrikanten plejer at have noget diagnoseværktøj på deres site.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 21:22
Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 21:25
Super! Takker....   Smile

Det som undrer mig mest, er at det går så forpu**** langsomt at hente filer ud fra disken. Og hastigheden daler stille og roligt...

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu