recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 40EX710 vs LG 42LE530N
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 40EX710 vs LG 42LE530N

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pkholse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 40EX710 vs LG 42LE530N
    Sendt: 01-Januar-2011 kl. 14:07
Hej alle

Godt nytår, jeg håber alle er kommet godt ind i det nye år!

Jeg står og skal til at investere et nyt tv, da jeg gerne vil have opgraderet mit 32" Samsung LED UE32B6050 til en 40-42" skærm. Jeg tænkte, at januarudsalget her ville være en oplagt mulighed og har derfor fundet følgende to LED skærme i udsalgsaviserne.

Sony 40EX710 - Bilka til 5899 kr.
LG 42LE530N - Føtex til 5999 kr.

De har nærmest identiske specifikationer(Full HD, 100 Hz, Edge LED, 4 HDMI), bortset fra at Sony'et har adgang til internettet, hvilket jeg dog ikke lægger så meget vægt på, da jeg har et mediacenter koblet til fjernsynet. Prisforskellen er ubetydelig for mit vedkommende, blot oplyst hvis det var i læserens interesse.

Nu er min dilemma jo så bare, hvilket tv jeg skal vælge.
Jeg håber nogen kan hjælpe mig med lidt erfaringsmæssige begrundelser, i forbindelse med mærke eller specifikke model :)

På forhånd tak
Patrick

Redigeret af pkholse - 01-Januar-2011 kl. 14:07
Til top
SK085 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 23:14
Har selv en EX710 og det jeg syntes er lækkert ved den er dens tynde ramme. Ved ikke om LG'en har en ligeså tynd ramme, men det gør TV'et mere elegant, især hvis det skal hænge på væggen. Hvis du melder dig ind i Hi-Fi Klubben, så koster LG'en 5899 kroner, ikke at det er en kæmpe forskel. Har kun set LG'en på billeder, men baseret på dem, så ville jeg tage Sony'en pga. designet.
Ifølge specifikationerne bruger Sony'en mindre strøm (52 mod 91 watt), men strømforbruget er jo nok også afhængigt af indstillinger og hvilket kildemateriale man ser?

Det eneste der irritere mig ved Sony'en er dens auto-standby funktion. Idéen er som sådan rigtig fin, men jeg ser enten TV fra min digital-boks eller min PS3 og så kommer der en boks frem efter 30 minutter, hvor den skriver, at man lige skal trykke på en knap, hvis TV'et skal forblive tændt. Det er irriterende, at den ikke kan finde ud af, at der bliver vist noget, så den kun aktiveres ved sort skærm eller sne. Tror kun funktionen virker optimalt ved brug af de indbygget tunere. Funktionen kan selvfølgelig slås fra eller tidshorisonten kan udvides, men jeg har en tendens til at falde i søvn til TV'et og så er den fin. kan selvfølgelig bruge timer-funktionen, men den glemmer jeg altid at sætte til.

Redigeret af SK085 - 05-Januar-2011 kl. 23:15
NAD C355BEE Stereo Forstærker
2 x Dali Concept 1
Sony subwoofer
Indkøbes: NAD CD/DVD-afspiller
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 09:18
Designet ? Tror ikke LG halter efter der ifht. Sony - tværtimod.
Patrick (og godt nytår til dig også) - du skriver LED TV - er det "kun" pga. designet at du vil have et ultra tyndt tv ? Og så en anden ting - der findes ikke noget kaldet LED tv - men LCD tv med LED baggrunds belysning (yea sorry - men det er vist bare salgsgas fra Samsung).
Du skriver ikke hvad du skal bruge dit tv til - for der er jo alternativer ifht. billedekvaliteten, og så tænker jeg naturligvis på plasma).
Til top
zZz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2011 kl. 14:18
Hej,

For det ikke skal være løgn, så vil min mor købe en af de to fjernsyn. I næste uge er deres priser:

Sony 40EX710 - Føtex til 5999 kr.
LG 42LE530N - Føtex til 5499 kr.

Må jeg lige spørge. Hvad er det der internet tv? Hver giver det adgang til?
Og hvad betyder DLNA (står i Sony tv'ets beskrivelse)?

Redigeret af zZz - 16-April-2011 kl. 14:55
Yo yo, yo homie yo - Uncle Phil
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu