recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 hacket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 hacket

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 hacket
    Sendt: 03-Januar-2011 kl. 17:09
Geohot, kendt for hans iPhone-jailbreaks, og for at få Sony til at fjerne "OtherOS"-funktionen, da han fandt et sikkerhedshul i PS3'en, har nu fundet og offentliggjort PS3-scenens hellige gral.

Efter et hold af hackere, kaldet fail0verflow, på en konference i Tyskland mellem jul og nytår, afslørede hvordan Sony havde dummet sig alvorligt i random delen (k) af deres implementering af sikkerhedsalgoritmen ECDSA, så denne altid ville være det samme, har der været travlt på nettets mere lyssky sider.
Nøgler til diverse loadere på maskinen blev lagt på nettet, men fælles for alle disse var, at de kunne opdateres af Sony.

Nu har geohot fundet nøglen til "Metldr", der er den del af maskinen, som kan afkode samtlige loadere, og nøglen kan ikke opdateres af sony.

Dette betyder at PS3'en er hacket for altid, og hackere vil kunne lave deres egne firmwares og programmer, som for eksempel Linux, der kan installeres på alle maskiner, uden brug af usb nøgler, chips og andet.

På siden hvor nøglen offentliggøres er der også en hilsen til de tre konsolproducenter, hvor han tilbyder at hjælpe, med at sikre den næste konsol de vil lave.

props to fail0verflow for the asymmetric half
no donate link, just use this info wisely
i do not condone piracy

if you want your next console to be secure, get in touch with me. any of you 3. it'd be fun to be on the other side.Geohot

Som en bonus lader det til, at en anden hacker ved navn "Mathieulh", fundet nøglen til "kirk", der er PSP'ens sikkerhedssystem, gemt på PS3'en. Som med nøglerne til PS3 betyder dette, at hackere kan køre hvad de har lyst til på en PSP, uden brug af hacks.

http://railgun.newz.dk/hovednoeglen-til-ps3-offentliggjort#new

Så det betyder vel også at man snart kan downloade spil til PS3 og brænde dem ud. Jeg håber ikke, at det er noget der giver bagslag i form af færre salg af PS3 spil, og derfor færre chancer fra udviklerne af.



Redigeret af SteffenD89 - 03-Januar-2011 kl. 17:10
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 18:26
Tja, man må da sige de har gjort det godt (Sony). Det har da været en lang kamp for hackerne at kompromittere sikkerheden. Den er jo næsten 4-5 år gammel efterhånden. Det er noget kun bedre end 360 og Wii. 

Om det giver færre solgte spil - helt sikkert. Hvis først Der er en nem måde at afspille spil fra eks. harddisk, så skal det nok tage fart på. Det er ligesom med PC-spil, der tror jeg heller ikke man sælger så meget da langt de fleste bare henter dem via en Torrent. Det samme sker med PS3, såfremt hacket holder. 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Tja, man må da sige de har gjort det godt (Sony). Det har da været en lang kamp for hackerne at kompromittere sikkerheden. Den er jo næsten 4-5 år gammel efterhånden. Det er noget kun bedre end 360 og Wii.


Det var dumt af Sony at fjerne otherOS muligheden.

Du skal ikke sige til folk at de ikke kan/må køre Linux på maskinen.. Linux kan køre alt.LOL
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

På siden hvor nøglen offentliggøres er der også en hilsen til de tre konsolproducenter, hvor han tilbyder at hjælpe, med at sikre den næste konsol de vil lave.

Selvfølgelig vil han det. Han vil jo også gerne have penge.
Problemet er bare, at blot fordi han er god til at hacke, så betyder det ikke han er den eneste. Og hvad han kan hjælpe sony med i fremtiden, det kan andre hacke efterfølgende.
 
Det er en "never ending" kamp, som vi forbrugere, oftest lever godt af på den ene eller den anden måde.
 
Den størreste fordel i en hacket PS3, det ser jeg som en fordel på den måde, at det i sig selv får interessen for PS3 til at stige. Og dermed flere brugere og laver priser. Om det kommer til at hænge sådan sammen, det aner jeg ikke. Men det har da holdt stik på andre consoller.
 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 17:20
sjovt er at læse hvordan Sony forsøger at få ham GeoHot ned med nakken, og beskylder ham for at forulempe og true Sony LOL...    de ved godt de har tabt kampen og så skal de beskylde ham for alt muligt andet som intet har på sig..  Total griner..
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 00:53
Nogle af de aller største fordele ved hacket, er at der allerede nu arbejdes hårdt på at udvikle mediecenter muligheder på den, så den for native support for alle de ting, som Sony nægter at afspille. Fx. mkv. Og ikke mindst muligheden for at spille PS2 spil :P Så bliver der endelig en mulighed for at få smidt den gamle PS2 på porten. Den fylder og jeg er for nærig til at investere i en PS3 60GB, og den larmer for meget :S

Edit: Og ja, og så åbner det måske også muligheden for at få låst regionskodningen op på dvd og blu-ray :)


Redigeret af Nagash - 14-Januar-2011 kl. 00:54
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 02:11
Det er de så alligevel i forvejen? Eller er det kun spil?
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 05:00
det eneste der er regionskodningen på er dvd & ca. 30% af BR`s Some current estimates suggest 70% of available [movie] Blu-ray Discs from the major studios are region-code-free and can therefore be played on any Blu-ray Disc player, in any region. udover det kan .mkv afspilles med ps3 media server. folk der hacker deres ps3 og har den connected til internet, om de er logget ind eller ej bliver sporet af sony og vil få banned konsolen/userID på et eller andet tidspunkt no doubt about that :)


plus ingen ps2 emu til ps3slim btw da det ikke er muligt overhovedet Wink



Redigeret af T-e-X - 14-Januar-2011 kl. 12:50
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

det eneste der er regionskodningen på er dvd.. udover det kan .mkv afspilles med ps3 media server. folk der hacker deres ps3 og har den connected til internet, om de er logget ind eller ej bliver sporet af sony og vil få banned konsolen/userID på et eller andet tidspunkt no doubt about that :)
 
sikke noget vrøvl ... ved du noget om ps3 i det hele taget?
du må være ansat hos Sony siden du kører skræmme kampagne på denne måde, hvor du intet hold har det i du siger...
 
der er regions kodning på BluRay såvel som BluRay PS3 spil, men det har kun været brugt i fåtal gange på spil,
men ellers er det kun BluRay film som kan komme med region A eller B osv...
som du altså også erfarer når du køber film i udlandet..  læs mere her, hvis du stadig tvivler og tror på spøgelser
 
og mkv kan IKKE bare lige afspilles uden en computer og ekstra software som du selv nævner, så dem som vil have native support er jo klart dem som ikke vil tænde en pc for at se film på deres ps3, men bare dem med en ekstern HDD som tilsluttes og så trykker man "START" og vupti så kører det...
 


Redigeret af pendec - 14-Januar-2011 kl. 11:10
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

det eneste der er regionskodningen på er dvd & ca. 30% af BR`s Some current estimates suggest 70% of available [movie] Blu-ray Discs from the major studios are region-code-free and can therefore be played on any Blu-ray Disc player, in any region.
så du fik lige editeret dit indlæg efter lidt research kan jeg se, fra INGEN til 30% er da en forskel?  Wink
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 17:23
Nemlig Pendec - PS3 kan IKKE afspille .mkv native. Næste problem er jo support for lydsporene i en mkv. PS3 media server transcoder jo det der sendes. Og jeg gider ikke have tændt for en pc, når jeg skal se film på PS3, så kunne jeg jo bare bruge en HTPC. Jeg har en NAS, og den kan sgu ikke lige transcode :) Hvis jeg har rippet en blu-ray med HD-lydspor, har jeg ikke lyst til at se den i en transcoded version med Dolby Digital :S
Og jo.. Der ER regionskode på blu-ray. Rigtigt at mange selskaber vælger at sende dem ud uden, men langt fra alle. Og til dvd er det et endnu større problem. Til spil er det intet problem, men det nævnte jeg bestemt heller ikke. Faktisk Pendec, så var jeg slet ikke klar over at der overhovedet var udgivet spil med regionskodning på PS3. Troede kun det var på Xbox.
Mugligt at Sony sporer efter hackede konsoler, men egentlig ikke noget der skræmmer mig det fjerneste, da jeg aldrig har haft den slået til internettet alligevel.
Og jo, der arbejdes på at få PS2 support på også. Der findes jo mere en en måde at emulere på.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

så var jeg slet ikke klar over at der overhovedet var udgivet spil med regionskodning på PS3. Troede kun det var på Xbox.
man må gerne sige jeg ikke havde ret, for dengang jeg så det var det en fejl på psn network.. der kom en demo af et spil og demo'n ville ikke køre på en EU afspiller, hvis man hentede fra US store.. men det fik de fjernet/rettet.. 
Der er vist aldrig solgt et spil i en butik med regions kode for EU.
 
så det kan aktiveres, men er altså aldrig rigtig været en realitet på solgte spil.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu