recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen grund for mig til at være online med PS3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNogen grund for mig til at være online med PS3?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Nogen grund for mig til at være online med PS3?
    Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:15
Hej med jer!

Jeg overvejer at gå online med min ps3, men ved egentlig ikke om jeg vil få det brugt og om det derfor er nødvendigt. Jeg vil ikke komme til at surfe rundt på nettet med den og jeg vil heller ikke komme til at købe spil over nettet, downloade demoer osv.... Så hvad skulle grunden egentlig være?

Det eneste der skulle være relevant er så den altid er updated med nyeste firmware - men hvordan gør man egentlig det? - og er det overhovedet relevant?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:47
Hvis du ikke skal surfe, spille online, hente demoer, se musikvideoer fra Vidzone etc. så er der næppe nogen grund til at logge på, men har du en version der muliggør 3D spil??

Mht til opdatering er øverste punkt i indstillingsmenuen "opdatering", men tvivler på at du har noget at bruge det til.
Man kunne måske forestille sig at et spil i fremtiden kræver nyere firmware, men tvivler på det.

Redigeret af thor-thor - 04-Januar-2011 kl. 11:48
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hej med jer!

Jeg overvejer at gå online med min ps3, men ved egentlig ikke om jeg vil få det brugt og om det derfor er nødvendigt. Jeg vil ikke komme til at surfe rundt på nettet med den og jeg vil heller ikke komme til at købe spil over nettet, downloade demoer osv.... Så hvad skulle grunden egentlig være?

Det eneste der skulle være relevant er så den altid er updated med nyeste firmware - men hvordan gør man egentlig det? - og er det overhovedet relevant?

Nu hvor det er moderne at udgive halve spil, kan det da være meget smart at have din PS3 på nettet, så diverse spil kan blive opdateret.
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hej med jer!

Nu hvor det er moderne at udgive halve spil, kan det da være meget smart at have din PS3 på nettet, så diverse spil kan blive opdateret.

+1
Selve konsollen opdateres med lidt længere mellemrum så det vil kunne lade sig gøre at holde sig opdateret med en USB-stick uden problemer. Under "Indstillinger" er et punkt der hedder systemopdatering, og her kan man vælge enten at opdatere via internet eller ekstern tilslutning.

Men næsten alle spil får opdateringer i form af ekstra indhold og ikke mindst bugfixes så snart disse opdages, så jeg ville ikke undvære min opkobling. Herudover kommer muligheden for at spille med andre over nettet som jo også er muligt i næsten alle spil i disse dage..

Og så vil jeg lige slå et slag for PlayStation Store der, hvis du da har interesse i det, har en masse godt gratis indhold, bl.a. trailere og demoer.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:06
Måske et dumt spørgsmål, men kan ens PS3 ikke få virus ligesom ens PC kan ved at være på nettet?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:21
Nej. Medmindre du installerer Linux, så får du ikke lov til at downloade noget, som Sony ikke har godkendt.
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:23
jo @Strange , men så kan du købe security software der var gratis før men nu koster penge hos sony/trend micro Ouch

og da ps3en er blevet hacket wide open er det kun et spørgsmål om tid før der er malware over alt på PSN. LOL

Redigeret af T-e-X - 06-Januar-2011 kl. 03:59
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:30
Det var godt nok to vidt forskellige svar :-)
Men jeg har jo ikke tænkt mig at gå på PSN?
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:35
http://webclassify.trendmicro.com/EOS/dk/Page/EOS_service.html

Trend Micro stoppede support af din version af Trend Micro Web Security Service for PS3™ 20. Maj 2009. For at fortsætte med at benytte denne service bedes du opgradere til den seneste version:

1. Opdater PS3™ systemsoftware ved valg af [Indstillinger], og derefter [Systemopdatering].
2. Start PS3™ -internetbrowseren, og tryk på knappen for at åbne menuen.
3. Vælg Browser-sikkerhed, og vælg derefter Trend Micro™ for PS3™.
4. Vælg enten en gratis prøveversion, eller køb tjenesten. Tjenesten aktiveres automatisk, hvis du foretager et køb.

Hvis du hellere vil benytte din computer til køb af seneste version bedes du besøge https://boxreg.trendmicro.com/TMWS_Static/PS3/da/Page/index.html istedet.

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

jo @Strange , men så kan du købe security software der var gratis før men nu koster penge hos sony/trend micro Ouch

og da ps3en er blevet hacket wide open er det kun et spørgsmål om tid før der er malware over alt på PSN. Angry

Sludder og vrøvl.

Der findes ikke en eneste person i hele verden der har fået virus på sin PS3.

Du kan roligt bruge din PS3 på internettet.

Man kan slet ikke installere Linux På PS3 mere.

Opdateringerne kommer selv frem når du starter din PS3, bliver du bedt om, at opdatere til den nyeste firmware, er det bare at følge skærmbilledet, et barn på 5 år kan gøre det.

Der er også rigtigt mange spil der bliver patchet efter deres udgivelse. Så hvis du vil have nyeste version bliver du nødt til, at være online.

Redigeret af Klondike - 04-Januar-2011 kl. 14:41
Til top
T-e-X Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Oprindeligt skrevet af T-e-X T-e-X skrev:

og da ps3en er blevet hacket wide open er det kun et spørgsmål om tid før der er malware over alt på PSN. LOL

Sludder og vrøvl.

prove me wrong then !?

http://webclassify.trendmicro.com/EOS/dk/Page/EOS_service.html

Trend Micro stoppede support af din version af Trend Micro Web Security Service for PS3™ 20. Maj 2009. For at fortsætte med at benytte denne service bedes du opgradere til den seneste version:

1. Opdater PS3™ systemsoftware ved valg af [Indstillinger], og derefter [Systemopdatering].
2. Start PS3™ -internetbrowseren, og tryk på knappen for at åbne menuen.
3. Vælg Browser-sikkerhed, og vælg derefter Trend Micro™ for PS3™.
4. Vælg enten en gratis prøveversion, eller køb tjenesten. Tjenesten aktiveres automatisk, hvis du foretager et køb.

Hvis du hellere vil benytte din computer til køb af seneste version bedes du besøge https://boxreg.trendmicro.com/TMWS_Static/PS3/da/Page/index.html istedet.

Redigeret af T-e-X - 04-Januar-2011 kl. 20:45
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:38
Det er dig der kommer med en 'kontroversiel' påstand, så det er dig der har noget at bevise.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu