recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det umulige tv-tuner kort!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet umulige tv-tuner kort!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spurv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Det umulige tv-tuner kort!
    Sendt: 25-Januar-2006 kl. 08:53
Hjælp mig med at købe et tv-tuner-kort til min laptop:

Krav
USB2 eller Firewire
TV-tuner / Radio
Hardwarekomprimering (MPEG2...)
Video/audio udgang

Af en eller anden grund er det de færreste tv-tuner-kort som har udgange. Det er tilsyneladende forbeholdt video-grabber-kort (som jo til gengæld ikke har tv-tuner).
Har kigget lidt på Haupauge, men tilsyneladende har de heller ikke udgange (350'eren har, men det er PCI og kan dermed ikke bruges til min laptop).

Jeg vil være MEGET glad for hjælp. Har surfet www, men det er en ren jungle. Har også været på edbpriser.dk, og det er også vildt uoverskueligt....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 18:51

Har du ikke TV Out på din Laptop.? Hvis du har så er Out problemet jo løst.? 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
spurv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 19:00
Øh...du siger noget. Jo, jeg har udgang på min laptop. Ved ikke om man decideret kan kalde det for tv-out....det er udgang til ext. monitor....men kan det sammenlignes med en video-udgang på et tv-tuner kort? Jeg mener: outputtet på min laptop sender vel bare det ud som er på skærmen...?
Og hvad med audio out? Jeg har kun et mini-jack stick på min laptop, og det kan vist både bruges til line og hovedtelefon, så kvaliteten er vist langtfra i top....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 19:16

TV Out på en Laptop, og andre PCer, er en S-Video bøsning, og ja lyden tages fra den normale lydudgang.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10579
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

TV Out på en Laptop, og andre PCer, er en S-Video bøsning

Det kan også være en composite udgang.

Flemming

Til top
spurv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 12:32
Det er ikke fordi jeg ikker glad for jeres kommentarer om min udgang 
...men....havde nogen et bud på et godt tv-tuner-kort?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2006 kl. 01:14
Har du været inde og se hvad Microsoft står inde for ???
Til top
sonderkaer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2006 kl. 16:20
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2006 kl. 00:07

Ja det ser godt nok ud til at sonderkaer har blandede følelser vedr. emnet.

Håber ikke han bliver flået i stykker med alle disse modsatrettede følelser!!!

# spurv

Jeg er ked af at jeg ikke kan give et råd, men jeg tror at der ikke er så forfærdelig mange der har installeret det på en en bærbar. Ikke fordi det ikke er relevant men de fleste koncentrerer sig nok om deres "indendørsanlæg" nu, men lur mig om interessen ikke bliver overvældende når foråret titter frem når sommerhus og Campingvogn kalder!

Jeg har selv sidste år benyttet mig af et  Terratech Synergy 250 USB. Det virkede fortæffeligt med det medølgende SW men jeg har ikke benyttet det med MCE.

At benytte minijack er vel ikke noget problem, da du jo ikke har noget bedre at gøre godt med i din bærbare. Der er jo ikke noget avanceret lydkort i computeren som du du ikke får glæde af, med mindre du har f.eks. Creative USB/PCMCIA eller lignende lydkort i din bærbare?

Så mangler du bare en udgang til dit TV. Har du testet at der er hul igennem til dit TV fra din bærbare. Det kan TV Tunerkortet ikke løse for dig

Hvis ikke du er på farten ville jeg nok hælde lidt $ i  en stationær til at løse opgaven, i stedet for at putte investeringen i dyre dimser i din bærbare.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu