recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD/harddisk Optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD/harddisk Optager

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tobalo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD/harddisk Optager
    Sendt: 15-Januar-2011 kl. 13:39
Hej!

Jeg har mange timers analoge videooptagelser helt tilbage fra 1995, optagelser som jeg
er blevet nervøs for kunne gå tabt, hvis de ikke bliver gemt på forsvarlig måde.
Jeg besluttede derfor, at jeg vil have degitaliseret de gamle optagelser, og brænde dem på DVD skiver.
Jeg har forsøgt mig med videograbber og medfølgende program via min pc, men kvaliteten var ikke særlig optimal, så jeg prøvede en anden grabber og program, men med samme skuffende resultat, både lyd og billedkvalitet bliver ringere end på de originale optagelser.
Der kan være mange forklaringer på den ringe kvalitet, men det er sandsynligvis min pc der ikke egner sig til det, men da min pc i øvrigt lever op til de behov jeg har til den, har jeg ikke tænkt mig at skifte den ud eller på anden vis opgradere den til det.
Derfor har jeg besluttet mig til at købe en DVD optager til opgaven, men jeg har stort set
ingen forstand på disse maskiner, så jeg håber der er nogen herinde, som vil være så venlige at vejlede mig lidt, jeg har følgende spørgsmål og derudover må i godt foreslå specifikke mærker på DVD Optagere, gerne med indbygget harddisk:

Kan alle DVD optagere optage fra et analogt kamera?

Er der nogen redigeringsmuligheder med sådan en maskine?

Jeg har læst diverse steder på nettet, at følgende funktioner skulle være en fordel:

Progressiv scanning, optagelse med variable bit rater og signalbearbejdningsfunktion,
har disse funktioner betydning for optagelse fra analog kamera?

Mit sidste spørgsmål er: Hvis der står på beskrivelsen af en DVD optager, at den har indbygget tv-tuner, kan jeg så være sikker på, at den kan optage degitale udsendelser?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 13:51
Der er AV In på Recordere, både Composite og S-Video, Der er ikke mange muligheder for redigering, det vil jeg kraftigt anbefale bliver gjort på en PC. Der er Recordere med Digital Tuner, men KUN MPEG2, og det er jo uanvendeligt næste år.
 At du ikke har haft gode resultater med en Grabber vil jeg mene skyldes forkerte indstillinger af den, (Bitrate på billede og lyd), kvaliteten af en sådan ligger sagtens på hvad en Analog Camcorder kan yde. Bruger selv en til overførsel fra mine PVR enheder, og der er ikke noget i vejen med kvaliteten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 14:08

Redigering er muligt helt ned til hver enkelt frame på en HDD optager. Og der er indstillinger til forbedring af både billede og lyd på min Pana EX87

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu