|
Stereoforstærker med optisk indgang |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||||
dysterland
Bruger Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 195 |
Emne: Stereoforstærker med optisk indgang Sendt: 28-Januar-2011 kl. 18:48 |
|||
Det har du da ret i. Ikke at der er noget i vejen med 20 år gamle Tannoy, men det hele virker som en noget mærkelig opstilling... |
||||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:56 | |||
Ja jeg endte selv med en surround reciver da jeg havde brug for digitale indgange, men dengang jeg købte kunne man simpelt hen ikke få en stereo forstærker med D/A til menneskepenge. Det kan man altså åbenbart godt nu, så lidt sker der da. Så mangle det bare at man kan få en med HDMI også.
Onkyo havde jeg ikke set tidligere. Den ser spændende ud. Lur mig om ikke det er noget klasse d agtigt noget. Den koster 245 pund på amazon UK... Så er vi lige ved at være der hvor trådstarter gerne vil hen. http://www.amazon.co.uk/Onkyo-A-5VLB-ONKYO-AMPLIFIER-Black/dp/B002RVZP78 MVH tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 27-Januar-2011 kl. 15:07 |
||||
make
Bruger Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 119 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:34 | |||
Der er også
Onkyo A-5VLhttp://fpn.dk/digitalt/lyd/article1988586.eceDen har jeg selv og er meget tilfreds med den. |
||||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:34 | |||
Jeg ved ikke lige hvad du snakker om. Det jeg taler om med EQ her er at kompensere for de peaks og dips der opstår i rummet. Angående balance mener jeg at man kan indstille hvor langt man sidder/ligger fra højttalerne, her kan auto-setup oven i købet klare det for en. At sidde og lytte sig frem til hvordan balance knappen på en stereoforstærkere skal stå, er nok ikke den mest præcise løsning medmindre man har trænede ører, og er vist også langtfra alle der ligger inde med en dB-måler. |
||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:22 | |||
|
||||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:20 | |||
Ja, jeg er ganske enig. Der er sikkert også mange, der gerne vil køre med hdmi til en stereoforstærker, fordi de af forskellige årsager ikke ønsker surround, men gerne vil holde kabelroderiet nede på et minimum.
Det er som om, hifi-producenterne konsekvent er tre-fire år efter udviklingen og efterspørgelsen i markedet.
|
||||
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:17 | |||
Mon ikke en stor del af dem der kræver digitale indgange bare ender med en surround reciever? måske også fordi de overvejer senere at udvide til surround. Gjorde jeg i hvertfald selv, 2500kr for en Onkyo TX-SR608, med Burr Brown 24bit DAC osv og i stereo har den vist snart lige så meget effekt at levere som en ny stereoforstærker i samme prisklasse. Ud over de digitale indgange får man jo så også lidt EQ indbygget og bedre mulighed for at indstille balancen mellem højttalerne end at sidde og dreje lidt på en balanceknap. |
||||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:00 | |||
Helt sikkert. Desværre ser det ud til at der ikke er ret meget at vælge mellem i de nedre priskalsser. HK recieveren ser ud til at være det der kommer tættest på og den er endda ret meget dyrere end 2000,-. Det er egenetlig besynderligt at markedet for hifi produkter er så konservativt som det er. Jeg kan ikke tro andet end at der må være et marked for integrerede stereo forstærkere med indbygget D/A i den lidt billigere ende. Man skulle tro at det kunne lade sig gøre at fremstille dem, når nu man kan få en komplet surround reciever for nogle ganske få tusinde kr. MVH tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 27-Januar-2011 kl. 14:00 |
||||
dreamz
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:58 | |||
Interessant nok kommer vi med forslag til forstærkere, der koster mellem 10.000 og 20.000 kroner, når trådstarter har kig på en NAD til kr. 2.000 (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c316bee-_forstarker_grafit.htm)
|
||||
Toebs
Bruger Oprettet: 23-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:28 | |||
Ja hvis du har 20.000 at bruge til formålet så har Lyngdorf TDAI 2200 det du søger. (synes lige den skulle nævnes ) |
||||
LasseH.
Ny bruger Oprettet: 14-Januar-2011 Status: Offline Point: 19 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 11:48 | |||
Hvad med at tage et kig på denne Harman Kardon stereoreceiver HK 3490. Den overvejede jeg selv at købe, da den har fået fine anmeldelser, og heller ikke er specielt dyr ;).
http://elektronik.guide.dk/Forst%C3%A6rker/Harman%20Kardon/Godt%20k%C3%B8b/Hjemme/Underholdning/Test_af_HarmanKardon_HK_3490_1415883 |
||||
dreamz
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:37 | |||
Jeg er også indehaver af denne forstærker og er - næppe overraskende - lodret uenig i den pågældende anmeldelse. Den er en kampvogn med uudtømmelige kræfter, et arsenal af tilslutninger (bl.a. 2 subs og XLR samt optiske og coax og PU); men vigtigst af alt har den en dynamisk og detaljeret lyd med masser af detaljer og perspektiv - og naturligvis masser af overskud. Den fungerer både som stereoforstærker og som effektforstærker i surround (den har den herlige processor-in indgang). Og så har den en fremragende DAC. Mine fronter er Audiovector Mi3 Super, som hælder til den lyse side, og det er et fantastisk godt match. Jeg vil tro, at også Dali vil være en god kombination, men jeg vil nok fraråde eksempelvis B&W. Den har masser af funktioner, men det er lækkert at kunne skifte mellem de analoge og digitale kredsløb og på den måde sammenligne f.eks. cd-afspillerens DAC med HK 990'erens - eller en ekstern DAC for den sags skyld. Rumkorrektionen er en sjov detalje, hvor man kan vælge om den skal korrigere for bas alene, bas + mellemtone eller bas + mellemtone + diskant. Jeg foretrækker enten ingen korrektion eller kun bas-korrektion. Forstærkeren er stor og tung, og bruger masser af strøm, men er nok det bedste hifi-køb, jeg har gjort i mange år. Både grundet dens store fleksibilitet, mens mest fordi den lyder så fantastisk overskudsagtigt.
Redigeret af dreamz - 26-Januar-2011 kl. 23:38 |
||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |