|
Anthem reciever og processor |
Besvar | Side 123 43> |
Forfatter | ||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Februar-2011 kl. 22:48 |
|
For dem der ikke har opdaget det endnu, er der kommet nyt mærke til salg i Danmark.
Anthem fra Canada har en række produkter.
Det mest relevante lige nu er deres reciever serie bestående af 3 stk. 7.1 med hdmi 1.4 Det er
MRX 300
MRX 500
MRX 700
Lige nu skulle de kunne høres hos Tapeconnection i Århus og KT radio Vesterbrogade.
Et godt alternativ til Onkyo, Denon, Pioneer m. fl.
Desuden har de også en noget dyrere processor AVM 50v, som der er nogen herinde der allerede har fået leveret. http://www.anthemav.com/products/anthem/a-v-processor/avm-50v-2
Både denne og recieverne er blevet positivt modtaget af både forhandlere og ejere.
Specielt skal fremhæves der ARC rumkorrektion, der følger med alle 4 produkter (rettet).
Derudover har de en hel række af effekttrin. Kopi projektor der ligner JVCs. m.m.
Men spændende alternativ.
Redigeret af SVP03 - 01-Februar-2011 kl. 22:56 |
||
SVP03
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Første skandinaviske anmeldelse: |
||
Therien
Guld medlem Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jamen jeg ser frem til at møde dig inden længe Otto! *host* MRX 500 *host*
Anmeldelsen gør ventetiden til en hår nød at knække.. Redigeret af Therien - 07-Februar-2011 kl. 16:28 |
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
lidt om RUM EQ
Redigeret af sani - 11-Februar-2011 kl. 00:17 |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
BowieCool
Guld medlem Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Citat:
Conclusions
ARC is a very scary product. If you are one of those who insists on having the best sound, and you experience ARC, especially if you can do so with your existing system, one of two things will happen: Either you will buy a D2 with ARC, or you will stop listening to your existing system knowing just how much better it would be with ARC. |
||
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
||
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
i vores nybygede hus har vi mega træls akustik ,høj til loftet/kip ,gips osv... så der kan være at ARC kune være løsning... |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
Therien
Guld medlem Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hmm.. Spørgsmål: Kan man bi-ampe zone2/surround til fronterne? |
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
som udgangspunkt anbefaler Anthem at man kun korrigere op til 5Khz, men de skriver dog at man kan eksperimentere. men det er lidt sjov med den korrektion, lyden er den samme, bare uden de uheldige tendenser. Eks min center...den står inde i et skab, med skabe på til højre og venste som er åbent. det vil påvirke lyden i en pæn grad. selve skabet hvor centeren er i har jeg fyldt op med skum . men det er meget tydeligt at med ARC frakoplet bliver stemmerne ligesom "råbt" ud af højtaleren. med det samme man kopler ARC til forsvinder den uheldige tendens, men det er uden at lyden bliver lysere eller mørkere. jeg har efterfølgende valgt at skaffe mig et nyt møbel, hvor centeren kan stå oven på . |
||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har lige fået oplyst at Anthem ikke kommer i sølv mere, så sort er eneste mulighed.
Til gengæld får jeg så min primo uge 8. |
||
SVP03
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
RETTELSE: Der er IKKE Bi-amp funktion på MRX 3/5/700. Redigeret af Otto J - 01-April-2011 kl. 14:00 |
||
SVP03
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er kun 7 effekttrin i dem. |
||
SVP03
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det skal siges at dette kun gælder processorerne, i receiverne kan man kun vælge op til 5 kHz. Det er et udslag af at receivere og processorer har lidt forskellig målgruppe - i receiverne forsøger man at give en vis fleksibilitet, uden at give brugeren mulighed for at gøre for meget direkte galt. Mange brugere vil antage at "den skal da bare have fuld skrue", og indstille det til 20 kHz uden at forstå faldgruberne. Og så har de nok også generelt ment at der trods alt skal være lidt incitament til at forsvare prisforskellen...
Med dét forbehold at jeg er forhandler, så man selv må vurdere lødigheden af mine udsagn, så er jeg meget imponeret over ARC. Jeg har indtil nu været nærmest kategorisk modstander af rumkorrektion, især over 200 Hz - af den simple årsag at jeg ikke har hørt systemer der IKKE samtidig med at hjælpe på nogle ulemper, har indført nogle nye, mindst lige så væsentlige ulemper. Det interessante ved ARC er sådan set ikke så meget hvad den kan gøre ved lyden, det er dét den IKKE gør ved lyden. Jeg oplever ikke noget tab af dynamik eller rumfornemmelse _overhovedet_, når jeg slår ARC til. Det har jeg gjort på _alle_ rumkorrektioner jeg har hørt til dato (minus dem der kun agerer i bas-området). Det er ikke nødvendigvis en "aha-oplevelse" for alle, for essensen er at ARC kun reagerer hvis der er noget reelt at reagere på. I et godt rum piller det meget lidt ved lyden - præcist som det skal være. Det er ikke lavet til at gøre det nemt at A/B demonstrere effekten, det er lavet til at levere bedst muligt slutresultat. I et godt rum, indebærer dét at man ikke piller for meget. Nænsomt nok til at være vellydende, men aggressiv nok til at være effektiv.
|
||
Besvar | Side 123 43> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |