|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() Sendt: 09-Februar-2011 kl. 15:35 |
Jeg er blevet sat på en lille opgave, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med... Min kæreste har en ældre HP laptop, som er gået i stykker, og ikke kan starte op (et eller andet hardware-mæssigt er stået af). Vi vil ikke investere i at reparere den, men der ligger nogle ting på harddisken som hun gerne vil gemme, og ikke har backup af. Jeg tror ikke at harddisken iøvrigt fejler noget. Jeg har imidlertid ikke noget andet hardware hvor harddisken passer i, så jeg kan ikke udlæse det. Er der nogen der ligger inde med det nødvendige hardware for at kunne udlæse dataene som har lyst til at hjælpe, alternativt, hvis jeg skal gøre det selv, hvor billigt kan jeg så slippe afsted med det i hardware? Jeg har kun laptops, så PCI controllere osv er ikke rigtigt en option... |
|
![]() |
|
Korsbæk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
![]() |
Du kan bruge en docking station som denne, som kører over usb.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg har sådan en dock liggende du gerne må låne hvis det er http://www.shg.dk/Harddisk-Tilbehoer/DELTACO-SI-7908HCSUS-2115194.html men den er jo næsten så billig så det ikke rigtigt kan betale sig at køre ret langt efter den.. den kan også bruges som dock til større diske
edit ja ovennævnte er endda endnu billigere Redigeret af rhsin - 09-Februar-2011 kl. 16:03 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Snedigt... Og ja, ellers tak Rhsin, det kan ikke betale sig, jeg hiver kortet frem. Tak for hintet.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Denne dock er kun til SATA diske, så Otto skal huske at checke at "ældre" ikke betyder med PATA disk. På eBay kan man købe adapter kits som denne til næsten ingen penge. Et USB kabinet til en SATA eller PATA disk bør kunne fås i danske butikker incl levering for ca 100 kr hvis det haster. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det haster ikke - jeg skal nok finde én der passer, jeg havde bare ikke lige overvejet at man kunne få en USB controller - nogle gange gør man problemerne større end de er....
![]() |
|
![]() |
|
nosa ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Marts-2010 Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Du kan også købe en kabinet til harddisken.. også bare bruge som en ekstern harddisk
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=400831 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Hos DealExtreme kan man få SATA-USB adapter til 40-50kr inkl fragt - eksempelvis:
http://www.dealextreme.com/p/usb-2-0-to-sata-adapter-cable-for-2-5-sata-hdd-80cm-cable-37385 Redigeret af tipsen - 10-Februar-2011 kl. 00:16 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Ja det er utroligt. Såsan et kabinet koster max. kr. 25 på ebay
Redigeret af kim.t - 10-Februar-2011 kl. 08:34 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Hvor tæt er du på skanderborg?
Jeg har en pata -> usb du må låne uden problem.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
En lifesaver jeg selv bruger:
Æder PATA, SATA, 3,5" og 2,5" og så er den prut vist slået. :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |