recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic "42 X10 stået af? Hvad gør jeg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic "42 X10 stået af? Hvad gør jeg?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic "42 X10 stået af? Hvad gør jeg?
    Sendt: 03-Marts-2011 kl. 09:48
Kære alle

Igår skete det, der bare ikke må ske. Midt i fodboldkampen valgte mit fjernsyn sgu at stå af. Og jeg så ik' engang, hvad der skete, da jeg var en hurtig tur på toilettet, hørte en form for kliklyd, kom ind og så et sort billede.

Jeg har forsøgt at slukke fjernsynet og lade det stå over natten og køle af, men resultatet er det samme. Jeg tænder fjernsynet, den blinker hurtigt grønt et par gange, og blinker derefter rødt, uden at der kommer noget billede.

Jeg har forsøgt at Google "Panasonic blinking red lights", og det er vist tilsyneladende et dødsstødsignal.

Så hvad gør jeg nu? Fjernsynet er knap et år gammelt, og der er derfor garanti. Men det er jo en gammel model?

Er der andre, der har oplevet lignende problemer på Panasonic fjernsyn?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:16

Nu skriver du ikke hvilken fejlkode det er, så det  er lidt svært at sige, men da der er garanti, så er det jo bare at få det afsted til Service. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:17
Kontakt sælger, så kommer værkstedet og henter det, det går ret nemt og smertefrit.
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:19
Jeg har netop snakket med Komplett. De henter det mandag, og forhåbentlig går det hurtigt og smertefrit med reparation eller udskiftning. Nogen af jer, der ved nogenlunde, hvor lang tid den slags tager?

Som backup har vi et 32" Toshiba i soveværelset, men det er - mildt sagt - ikke det samme. Jeg er ikke udpræget TV-entusiast, men har virkelig været glad for dette fjernsyn.

Radiomanden - hvordan finder jeg en fejlkode?
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:27

SOS koderne skulle være i manualen, enten den af papir eller på CD Rom. Der er de til en PX model.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jeg har netop snakket med Komplett. De henter det mandag, og forhåbentlig går det hurtigt og smertefrit med reparation eller udskiftning. Nogen af jer, der ved nogenlunde, hvor lang tid den slags tager?

Som backup har vi et 32" Toshiba i soveværelset, men det er - mildt sagt - ikke det samme. Jeg er ikke udpræget TV-entusiast, men har virkelig været glad for dette fjernsyn.

Radiomanden - hvordan finder jeg en fejlkode?

For at finde ud af præcis hvad fejlkoden viser skal du have fat i service manualen. Det kan godt være ret omstændigt at finde den på www, men det kan lade sig gøre. Det sikkert ikke betale sig at finde den da du alligevel ikke selv skal lave TVet.

Mit panasonic gik i stykker sidste år. EXPERT kom og hentede det, reparerede det og leverede det til bage på min addresse. Det tog en lille måned..

tvkartoffel
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:17
En måned? Øv! Forhåbentlig går det lidt hurtigere med Komplett, men mon dog - for de leverer det vel bare videre til Panasonics reparationscenter?

Fik du i øvrigt en kvittering eller noget? Jeg har ikke fået sendt noget fra Komplett endnu, men går ud fra, at jeg får en eller anden form for "bevis" på, at de har overtaget fjernsynet til reklamation.

Jeg har netop installeret vores 32" fra soveværelset i stuen. Det er ikke sjovt at gå fra 42 til 32. Det er ikke sjovt overhovedet.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 23:55
Jeg kan ikke huske det. Jeg fik vist nok et eller andet, for jeg kunne følge med på serviceværkstedets hjemmeside i hvor langt de var kommet. Merparten af tiden gik med at få nogen stumper hjem fra langbortistan.

32" er ren hjemme bio i forhold til det jeg havde som reserve. 14" 4:3 på tre en halv meters afstand. Det var lige knapt jeg kunne skimte underteksten :-)

tvkartoffel
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 11:43
Forhandleren skal oplyse hvilket værksted TV'et er sendt til. Og give dig enten tlf nr eller hjemmeside, hvor du kan opdateres løbende.Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 10:55
Godt at vide.

Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har selvfølgelig smidt indpakningen ud. Sørger de for at fragte den beskyttet eller smider de den bare "nøgen" ind bag en varevogn? :o
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har selvfølgelig smidt indpakningen ud. Sørger de for at fragte den beskyttet eller smider de den bare "nøgen" ind bag en varevogn? :o

Når de henter den, er den i deres varetægt, så de gør med den som de vil.

En af mine kammerater har en rep-biks, hvor de henter også store fladskærme, her sørger de for god indpakning, ellers er det dem der skal betale for ridser/skader.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 13:09
De sørger for at pakke det ind i plast og tæpper, og lægger det op på hylder i vognen. Det vil altid være mest optimalt hvis du selv gør det Wink
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu