recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Live tv på media streamer...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLive tv på media streamer...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
saaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: Live tv på media streamer...
    Sendt: 08-Marts-2011 kl. 16:04
Hej folkens,

Findes der en mediastreamer som kan vise live tv? Dvs. som enten har en indbygget DVB-C tuner eller som understøtter eks. HD Homerun.

Jeg vil voldsomt gerne have en mediastreamer, men den skal kunne vise det kabel-tv signal som kommer ind gennem mit antennestik... Hvad er mulighederne her??

Jeg har kigget på hhv. Boxee og Xtreamer Prodigy, men ingen af dem har DVB-C tuner, eller ser ud til at kunne understøtte eks. HD Homerun...

Er jeg virkelig nødt til at købe en HTPC med windows/linux, for at opnå dette?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 16:39
Xbmc kan vise live tv fra en hdhomerun, men det er temmeligt kluntet.

Når du kører hdhomeruns setup program kan du under applications fortælle den at du kører xbmc. Herefter lader du programmet skanne kanalerne igennem, så laver den en mappe under C:\documents and users\<dit navn> der hedder HDHomeRun XBMC TV. Det er muligt at det på en dansk windows ender i C:\dokumenter\<dit navn> istedet..

I mappen ligger en .strm fil pr. tv kanal. Altså DR1.strm, BBC Europe.strm og hvad du nu ellers har af kanaler.

I din xbmc laver du en genvej til mappen og når du klikker på fx. DR1.strm bliver du spurgt om det skal være fra tuner0 eller tuner1. Du vælger en af tunerne og efter lidt betænkningstid dukker DR1 op på skærmen.

Det er tungt at danse med, du kan fx. ikke bare zappe gennem kanalerne, du skal afbryde den stream du har gang i, vælge en anden .strm fil, vælge en tuner og vente på at den er klar. Jeg bruger det kun rent undtagelsesvis hvis jeg fx. vil se Tour de France på den bærbare ude i haven.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 19:14
du kan også købe en dune hd max den får tuner her snart.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
saaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 08:15
strandvasker -> Jeg har i øjeblikket en udemærket hjemmebygget HTPC som står i et skab. Men jeg er træt af den... Unhappy Jeg gider ikke bøvle med OS, installation af diverse software, codecs osv... Og endelig ved jeg med sikkerhed, at jeg bliver træt af, at skulle boote en pc hver gang jeg skal se tv. Og det med XBMC og HDHomerun bliver også for bøvlet...

Sigida -> Den vil jeg da lige kigge på :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 20:43
tjaaaa der kommer nok noget - men umiddelbart ville en sagetv løsning være en af mulighederne. Ud over den kommer xtreamer PVR med 2 tunere men jeg har ikke lige kunnet finde ud af hvilken type de er. http://www.engadget.com/2011/03/08/androids-everywhere-xtreamer-pvr-to-serve-up-a-heaping-helping/
men generelt set så er fastlagte afspillere med tuner ikke lige noget der hænger på træerne. Det har traditionelt set været selvbyg eller ej.
Til top
saaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 23:08
Hmm... Det er sgu lidt nitten synes jeg Thumbs Down - Jeg synes da der burde være en stor efterspørgsel på dette, eller er det kun mig der godt kunne tænke sig en media streamer med tuner i...? Shocked

Den Xstreamer PVR ser da interresant ud. Spørgsmålet er bare hvornår den bliver til at få fat i... Ud fra hvad man kan læse rundt omkring, så blev Xstreamer Prodigy released d. 1/3, men der står ingenting på deres hjemmeside, om hvornår man rent faktisk kan købe den.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 17:34
det er lidt selvmodsigende! - streamer og tuner !!! streamer modtager en datastrøm hvorimod den med en tuner - ganske vist modtager en strøm, men som PVR skal den jo også pludselig kunne gemme det - så er det rent teknisk set ikke længere en streamer, men i bund og grund en alm comp med et funktionalitetsbegrænset OS. Ellers køb da bare en triax 417 med HDD til.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Det bliver nok uden undertekster på de kanaler som bruger DVB undertekster.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
saaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er lidt selvmodsigende! - streamer og tuner !!! streamer modtager en datastrøm hvorimod den med en tuner - ganske vist modtager en strøm, men som PVR skal den jo også pludselig kunne gemme det - så er det rent teknisk set ikke længere en streamer, men i bund og grund en alm comp med et funktionalitetsbegrænset OS. Ellers køb da bare en triax 417 med HDD til.

Kan godt følge dig... Jeg er sådan set lige glad med, om enheden kaldes en streamer eller ej. Jeg vil bare gerne have en boks, hvor jeg ikke selv skal tænke på installation af OS, Codecs osv. samt alt det andet bøvl. Men som det ser ud lige nu, så kan det ikke lade sig gøre, hvis man også gerne vil have PVR.

Så det ender nok med, at jeg beholder min hjemmebyggede HTPC, og køber en HDHomerun :)

Redigeret af saaroe - 11-Marts-2011 kl. 12:15
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 22:00
hvilket er en ganske fortrinlig løsning såfremt du kan få fat i en af dem. de er i mellem 2 modeller. prøv eventuelt at søge lidt i forummet her - der er nogle stykker der har haft fat i dem for at høre nærmere, og det ser ud til at være et godt stykke tid undervejs før den nye kommer.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Det bliver nok uden undertekster på de kanaler som bruger DVB undertekster.
Ja det er lidt utroligt, med tanke på de vil levere en tuner

benytter selv en FANTEC TV-FHDS

den kan vise undertekster til UG
både fra canal digital og dvb-t
men bruges til optagelser
redigere med VideoReDo TVSuite V4
den beholder undertekster og det hele
uden at ændre filen
gider nemlig heller ikke og rode med et media center

Ja man kan se live tv på den
men det er via en pc som optager via netværk
så det kan man ikke bruge til ret meget