recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIMP - 100% amatørprodukt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWIMP - 100% amatørprodukt

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
obdrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: WIMP - 100% amatørprodukt
    Sendt: 25-Marts-2011 kl. 20:39

Da jeg ikke har haft nogen mulighed for at få nogen musiktjeneste gennem abbonnementer jeg allerede har, så har jeg gået og ventet på at der skulle komme en tjeneste, som man kunne betale sig til. Da det tager åbentbart noget tid med Spotify, så var der en lysning, da Telenor gjorde WIMP tilgængelig for alle. Jeg hoppede straks på deres første gratis måned, og musikkken  virkede fint nok. Jeg var dog noget overrasket over hvor lidt info der var om den musik man hentede. Ingen info om komponist, tekstforfatter, indspilningstidspunkt eller ande ting. Jeg tænkte at det var utroligt, at det var tilladt at formidle musik med så utrolig lidt info om dem der har lavet musikken. Jeg fik også tjenesten til at virke på min Android telefon.  Da gratis perioden så nærmede sig sin slutning, fik jeg en mail om, at hvis jeg ville fortsætte, så måtte jeg betale, og at det kunne ske på wimp.dk. Jeg kunne dog ikke finde nogen steder at betale på hjemmesiden. Heller ikke i WIMP progremmet på PC-en eller på WIMP-appen på telefonen, var der mulighed for at betale. Jeg skrev så til Telenor. Jeg fik to kvittereingsmail på en forespørgsel!! Et par dage sebere fik jeg svar og de sagde at det var rigtigt, at betalingsmåden endnu ikke var klar, men at det skulle virke 2 dage senere. 2 dage senere var det stadig ikke muligt at betale, men nu kunne jeg igen bruge tjenesten, idet det nu fremgik, at den gratis periode var forlænget til 5/4. Dog virkede det ikke længere på Android telefonen. I går virkede det så heller ikke længere på PC-en, men nu var det pludseligt muligt at betalei programmet på PC-en. Problemet var dog, at det ikke virkede da mit VISA-kort blev afvist. Jeg kan sagten bruge dette kort til andre køb, så det er ikke kortet, der er noget i vejen med, men igen telenor, der ikke har styr på nogetsomhelst.

Er der andre, som har haft samme problemer, eller er det bare mig der er uheldig?

Morten
Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 20:41
nej det er ikke bare dig, se også http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91359&title=wimp-til-squeezebox

Det er det første firma jeg har opgivet at betale til, det kan simpelthen ikke lade sig gøre

Redigeret af finnbrodersen - 25-Marts-2011 kl. 20:45
Til top
senned Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2009
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 21:00
Jeg har prøvet 5 gange at blive oprettet som bruger. Og hver gang ender jeg i en ond sløjfe med med nyt password og en bruger der allerede er oprettet. Så jeg har givet op. Så itunes og groveshark er det jeg pt. benytter mig af.
Til top
joni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 21:47
Jeg anvender WiMP og har absolut ingen problemer overhovedet. Det skal dog siges at jeg er Telenor kunde og måske derfor det kører top-dollar.

Jeg har prøvet flere af musiktjenesterne, men må siges at jeg absolut er mest tilfreds med WiMP'en.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 22:29
Havde samme problem med at betale med kort. Skrev til Telenors kundeservice, der på norsk svarede at der nok ikke er penge på kortet Der står rigeligt

Besluttede mig for Spotify i stedet via ninjatricks. Det kører bare, og er supergodt.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Havde samme problem med at betale med kort. Skrev til Telenors kundeservice, der på norsk svarede at der nok ikke er penge på kortet Der står rigeligt
Tror du - men de prøver faktisk at hæve for de næste 10 års brug af Wimp!
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 23:29
Jeg har tilmeldt mig på wimp.dk (er ikke kunde hos Telenor) og har ikke oplevet nogen problemer med betaling. 
Til top
ustakrat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2010
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 06:51
det samme her er ikke kunde i telenor jeg bruger det uden problemer
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 09:30
Opzouten og Ustakrat må jeg spørge til hvilket kort i bruger, da det er besynderligt at nogle kort ikke kan gå igennem. Går ud fra der er visse standarder på dette område...
/Erik
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 15:56
Jeg har betalt med et VISA/dankort. 
Til top
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 18:11
Jeg har også forsøgt at betale med mit visa, men det vil heller ikke gå igennem. Har også prøvet at vælge dansk sprog i stedet for norsk. Det hjælper heller ikke. Så må vente til de finder ud af noget.
Til top
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 09:29
Hvis du bruger lidt tid på at google kan du uden problemer finde en måde at få installeret Spotify på. Det køre simpelthen perfekt på både computeren og telefonen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu