recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - synology 207+ vs LG NAS N2B1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsynology 207+ vs LG NAS N2B1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Online
Point: 6509
Direkte link til dette indlæg Emne: synology 207+ vs LG NAS N2B1
    Sendt: 13-April-2011 kl. 13:35
nogen der kender noget til disse to nas...

de ligger begge to til omkring 900 på brugtmarkedet.. Synes det virker fedt med blu-ray brænder i den der LG..

ville bare høre lidt input...

på forhånd tak
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 13:39
og et lille tillægs-spørgsmål skal jo have nogle harddiske i maskinen så hvad vil i anbefale....
Til top
Bananabot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Synes det virker fedt med blu-ray brænder i den der LG..

Forstår ikke tanken med en blueray brænder i en NAS - troede fidussen med en NAS var at man kan gemme den langt væk.
Men selvfølgelig hvis LG'en opfylder netop dine kriterier synes jeg da at du skal nappe den.
alternativt kan du jo sammenligne CPU og RAM på de to maskiner, jo større hardware des bedre ydelse, dvs. overførelseshastigheder(I hvert fald som udgangspunkt).
Jeg har selv en Synology og den er jeg vældig tilfreds med.
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 13:55

nogen der kender noget til disse to nas...

de ligger begge to til omkring 900 på brugtmarkedet.. Synes det virker fedt med blu-ray brænder i den der LG..

ville bare høre lidt input...

på forhånd tak
Hej forzajuve!
Jeg kender ikke til LGén men har selv en nyere DS.

Du er nok nødt til at specificere dine overvejelser mht. hvad du vil lægge vægt på. Her tænker jeg på hvilke funktioner i NASén der er "must have" og hvad der er "nice to have". Hvad skal den bruges til og hvad skal den arbejde sammen med. Heruover ville jeg forholde mig til støjniveau og energiforbrug samt ikke mindst mulig support.
Igen med hensyn til HDD. Hvad skal den bruges til og hvad vil du prioritere. Høj ydelse eller lavt strømforbrug eksempelvis. Hvilken pris / størrelse?.

Vi er et par stykker der har korresponderet lidt vedr. WD Green HDD i Synology her de sidste par dage - men det kan vi komme til hvis det er aktuelt.

Redigeret af 9-ck - 13-April-2011 kl. 13:56
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Bananabot Bananabot skrev:

Synes det virker fedt med blu-ray brænder i den der LG..

Forstår ikke tanken med en blueray brænder i en NAS - troede fidussen med en NAS var at man kan gemme den langt væk.
Men selvfølgelig hvis LG'en opfylder netop dine kriterier synes jeg da at du skal nappe den.
alternativt kan du jo sammenligne CPU og RAM på de to maskiner, jo større hardware des bedre ydelse, dvs. overførelseshastigheder(I hvert fald som udgangspunkt).
Jeg har selv en Synology og den er jeg vældig tilfreds med.
Her er jeg helt enig med dig Bananabot. Det der er brugt på brænder i LGén er formodentligt brugt på NASén i en Synology (men igen kender ikke LGs produkt).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 14:02
Jeg har tre wd tv live der skal fodres fra den nas - med billeder 1080p materiale - musik - og det er vel i hovedtræk det... det med blu ray var nu også mest nice to have.
Til top
9-ck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 14:03

SHG har en DS211J til 1350,-. Blot et alternativ til at købe brugt.

http://www.shg.dk/Netvaerksharddisk-NASserver/Synology-Disk-Station-DS211J-2234527.html

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:01
Har selv haft en DS207+ (har nu en DS209) - det er en fin nas, men den har efterhånden også nogle år på bagen - mener jeg købte min tilbage i 2007 - den kan godt servicere 3 squeezebokse med forskellig musik samtidig og jeg kunne også servere video til 2 popcornhour's samtidig. MEN der udvikles ikke længere firmware til boksen, så man må nøjes med den sidste udgave som Synology har lavet til den - så fremtidige fejlrettelser, disksupport osv skal man ikke forvente at få glæde af med Syno'en.
Til top
netsat_99 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2009
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:18
Tipsen:

Det er ikke korrekt, at der ikke længere udvikles  firmware til DS207+ - den sidste version er fra 11/4-2011

/Johnny
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 23:32
Ok, det havde jeg ikke set, men fra download-siden:
Citér Due to the hardware capability, DSM 3.1 will be the last DSM upgrade available for all x07-series DiskStations. If you would like to experience the full potential of the future coming release of the DSM operating system, please consider upgrading the DiskStation to a newer model.

Så der kommer måske små forbedringer i forb. med DMS 3.1, men 3.2 eller større skal man ikke forvente.
Til top
netsat_99 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2009
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 03:34
Tipsen:

Fair nok - enhver kan tage fejl Smile

Jeg kører med en DS107+, som ikke er blevet opgraderet til DSM 3.x, fordi jeg ikke vil resette den til defaulte.
Den klare fint mine krav som er: streaming af musik til sonos og streaming af video til en AC Ryan (kablet) - på samme tid.

/Johnny
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu