Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
trikker
Super bruger
Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
|
Emne: Lav volumen ved line-in ? Sendt: 17-Maj-2011 kl. 18:02 |
Håber at jeg har valgt det rette sted at spørge (ellers må en mod. flytte tråden)
Har haft sluttet min Squeezebox radio til min Denon AVR-1509 reciever: http://denon.co.uk/UK/Downloads/Pages/InstructionManual.aspx?FileName=DocumentMaster/UK/Bed_AVR-1509.pdf Ved hjælp af phone out, men der var lyden meget lav. Jeg tænkte at det var fordi det ikke var en line-out. Nu har jeg købt en Pinnacle/Roku Soundbridge: http://soundbridge.roku.com/documents/SBUserGuide.pdf og tilsluttet den via line-out, men lyden er stadig lav ! Jeg har både prøvet CD-in og AUX-in på forstærkeren men resultatet er det samme. Jeg tænkte om der var en indstilling på forstærkeren, som kunne for-forstærke signalet, eller lignende ? Ellers er jeg bange for at blive blæst væk, hvis man slår over på f.eks. radio
Redigeret af trikker - 17-Maj-2011 kl. 18:03
|
|
Simon, TC
Super bruger
Oprettet: 02-April-2007
Point: 428
|
Sendt: 17-Maj-2011 kl. 19:52 |
Hvis du bruger Phone out, er den helt sikkert reguleret af lydstyrken på SB Radioen - Har du prøve at justere på volumen på dén?
EDIT:
Nu Googlede jeg lige den der Soundbridge og det ser jo ud til at den både har coax og optisk digital ud - i hvert fald på billedet, synes ikke der står i noget i specifikationerne.
Køb et digitalkabel og tilslut den til din receiver på den måde.
Redigeret af Simon, TC - 17-Maj-2011 kl. 19:55
|
Tape Connection MKII
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19514
|
Sendt: 17-Maj-2011 kl. 19:53 |
trikker skrev:
Ved hjælp af phone out, men der var lyden meget lav. Jeg tænkte at det var fordi det ikke var en line-out. |
Prøvede du at skrue helt op på squeezeboksen? Klaus
|
|
|
trikker
Super bruger
|
Sendt: 17-Maj-2011 kl. 22:33 |
Det er samme problem ved begge afspillere, har dog droppet Squeezebox'en i den sammenhæng da jeg troede det var løst med en enhed der har line-out. Der kan godt komme lyd ud af begge, men der skal skrues så fa..... meget op, så hvis jeg piller Squeezebox radioen fra spiller den lige pludselig meget højt, hvis jeg har glemt at skrue ned først, eller hvis jeg skifter til DVD så er det meget højt. Roku soundbridge har vidst digital-out, men Pinnacle soundbridge M400PX som er lavet på licens fra Roku til det europæiske marked (har jeg læst et sted) har kun analog line-out, og det er den jeg bruger.
|
|
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 17-Maj-2011 kl. 22:38 |
trikker skrev:
Der kan godt komme lyd ud af begge, men der skal skrues så fa..... meget op, så hvis jeg piller Squeezebox radioen fra spiller den lige pludselig meget højt, hvis jeg har glemt at skrue ned først, eller hvis jeg skifter til DVD så er det meget højt. |
Det er din "afspiller" du skal skrue op for, ikke Denon'en.
trikker skrev:
Roku soundbridge har vidst digital-out, men Pinnacle soundbridge M400PX som er lavet på licens fra Roku til det europæiske marked (har jeg læst et sted) har kun analog line-out, og det er den jeg bruger. |
Og denne analoge line out er garanteret lavet til at skulle i en effektforstærker og dermeder en en "pre out" og ikke en "line out" der er på afspilleren. Tag din lille fikse fjernbetjening til din afspiller og skru helt op på den. Passer niveauet så ikke nogenlunde med DVD ovre på Denon'en? Klaus
Redigeret af KlausDM - 17-Maj-2011 kl. 22:38
|
|
|
trikker
Super bruger
|
Sendt: 18-Maj-2011 kl. 15:23 |
Jeg har nu skruet helt op for min Soundbridge, og der er lydniveauet umiddelbart det samme som når jeg hører FM, på receiveren.
Jeg har ikke sammenlignet med min DVD-afspiller her, da det faktisk er en HTPC som kører digital/coax Det kan da godt være det bare skal være sådan, men så kan jeg ikke bruge remoten fra min Soundbridge til at skrue op og ned med (kun ned). :-(
|
|
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 18-Maj-2011 kl. 18:29 |
trikker skrev:
Det kan da godt være det bare skal være sådan, men så kan jeg ikke bruge remoten fra min Soundbridge til at skrue op og ned med (kun ned). :-( |
Korrekt, så det virker som påtænkt. Klaus
|
|
|
trikker
Super bruger
|
Sendt: 18-Maj-2011 kl. 19:56 |
Det var ikke helt hvad jeg ville høre, men tak for svar.
|
|