Nå nu har jeg prøvet at eksperimentere lidt.
To problemer:
1. Havde store problemer med at finde min PC på netværket. Jeg delte de mapper jeg ville, og fik sat mediastreaming til, samt slået password fra.
Da Apple tv fandt min NAS med det samme, ville den ikke oprette forbindelse til pc'en. Jeg prøvede alle mulige indstillinger, og fandt til sidst ud af at jeg under brugernavn skulle skrive <brugernavn> (fra pc, og ikke <brugernavn>-PC som man jo hedder på pc'en. Nå, men pludselig var den der.
Nu efter at det hele blev slukket (på standby, med strøm) natten over, og jeg kan se at alle oplysninger/indstillinger er intakte, nægter den simpelthen at connecte til hverken NAS eller pc. Hver gang jeg prøver at "mounte" (og ja, jeg har tjekket at IP'adresserne er de samme som igår) kommer der en fejlmelding.
EDIT: Nu ville jeg lige prøve en sidste gang, mens jeg skriver ovenstående, og minsandten om det ikke virker.. Hmm, rimeligt ustabilt.
2. Jeg prøver at afspille i XMBC, og har fundet ud af at ISO-filer kører bedst (DVD). Efter lidt indstillen af aspect ratio og andet, virker det ok. Der er dog stadig antydning af hakken (jeg kan se det ved panoreringer, men jeg er virkelig også super-krakiler på det område). Og lyden har også en tendens til at være ude af sync.
Ja, jeg er typen der sidder under en film og holder øje med de ting under en film

. Men hvis ikke de ting er 100% i orden, vil jeg hellere sætte dvd-skiven på.
Afspillning i NitoTV er frygtelig dårlig og kan ikke bruges, men XBMC er som sagt rimelig god.