|
Ingen lyd fra computer til forstærker. |
Besvar |
Forfatter | |
staack
Guld medlem Oprettet: 12-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 707 |
Emne: Ingen lyd fra computer til forstærker. Sendt: 29-Maj-2011 kl. 17:48 |
Jeg folkens.
Jeg har brugt det meste af dagen på at koble et HDMI stik fra computeren til min forstærker. - Det virker fint med billed, MEN der er ingen lyd.
Mit grafikkort er dette:
- Det har 5 mini-display porte der gerne skulle understøtte både grafik og lyd.
se evt. dette link: http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/35101-xfx-radeon-hd-5770-1gb-single-slot-review-3.html
Jeg bruger så 2 af disse adaptere: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_adapter_kabel/mini_displayport_til_hdmi_adapterkabel_020_m_3984_da.html
Der som man kan se, understøtter lyd.
Jeg har følgende skærme:
Acer S273HL (Der har højttaler indbygget, men de bruges ikke)
Pioneer 5090h (der bruger en onkyo 606 som lydkilde)
Min pc skærm (27" Acer) har som sagt også højttaler og er forbundet med et hdmi kable og før omtalte adapter. Hvis jeg vælger AMD HDMI Out fra afspilningsenheder på computer kan jeg godt få lyd ud af min skærm! (så grafikkortet kan godt overfører lyd)
Min hvorfor kan min forstærker ikke modtage noget? (eller hvordan skal jeg indstille mit udstyr)
På forhånd tak
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 18:00 |
Så vidt jeg ved, så er det kun den ene udgang som kan overføre lyd via hdmi.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
staack
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 18:57 |
Så hvis jeg bytter om på dem, skulle det virke?
Nu virker lyden via parabol lige pludselig ikke - jeg tror at jeg har fået rodet for meget med det.... recieveren (onkyo 606) siger nu CBL ALL Ch St på displayet i stedet for CBL/SAT som den sagde før hvor det virkede?
Det er faktisk kun min ps3 der kan komme lyd fra nu
Jeg kan ingen gang gå ind i setup!!!!!
EDIT: Parabolen kører TOSLINK og HDMI. Redigeret af staack - 29-Maj-2011 kl. 19:00 |
|
staack
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:15 |
SÅ nu er der lyd på parabolen igen.
Men:
1. Der står stadigvæk "CBL ALL Ch St" på displayet i stedet for CBL/SAT.
2. Når jeg prøver at trykke SETUP på Onkyo'en imens den er på CBL/SAT ændres displayet til "Input Assign" men jeg kan ikke gøre noget ved det.
3. Når jeg går over på PS3'en, hedder den nu "DVD Multich" i stedet for bare Dvd som den hed før...
4. Jeg kan kun gå ind i setup på Onkyon, når jeg har slået over på PS3'eren.
WTF?
|
|
staack
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:32 |
Arrhhh
1. Der kommer kun lyd fra centeren når man bruger PS3'eren.
2. Der kommer lyd fra alle højttaler når man ser tv via parabol.
Seriøst hvad sker der med recieveren? - kan man resette alt, eller hvad skal jeg gøre?
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 29-Maj-2011 kl. 22:27 |
Hold power/standby knappen inde sammen vcr knappen på recieveren og ikke remote. Så skulle du gerne få muligheden for at lave en reset til fabriksindstillingerne.
Så start forfra med at assigne dine udgange og kør en audessey af dine højtalere. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
staack
Sendt: 30-Maj-2011 kl. 12:31 |
Tak det vil jeg gøre, også prøver jeg det med at bytte om på udgange på grafikkortet.... jeg tror dog ikke at det gør den store forskell....
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |