recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Capture i TMPGenc Authoring Works 4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCapture i TMPGenc Authoring Works 4?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Emne: Capture i TMPGenc Authoring Works 4?
    Sendt: 04-Juni-2011 kl. 17:02
Hej.

Jeg ville capture videofilerne fra mine MiniDV bånd inden de blev helt forældede eller måske videokameraet gik i stykker.

Vil Authoring Works 4 altid capture videoen i den bedst mulige kvalitet (dvs. DV-format i dette tilfælde)?? Jeg husker at i tidligere versioner af dette program (kan ikke huske hvad det hed dengang) - kunne man vælge at importere som f.eks. VideoCD - hvis nu f.eks. man ikke lige havde så meget plads på computeren og bare skulle lave en aftenfilm af dagens oplevelser i Filippinerne. Men et sådant valg synes jeg ikke at jeg blev stillet overfor hér. Umiddelbart tror jeg den overfører filerne som rå DV, hvad jeg helst vil - fordi "Mode" står som "DV" og filstørrelserne ligner også noget der bliver 12-13 GB for en time.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 17:37
Hmmm., hvorfor stoppede den med at capture ved 00:18:28:00 / 4.688,87 MB, selvom der er lidt over 42 minutter på båndet?? Kan man ikke få den til at capture "uendeligt"? Meningen er jo at jeg først capture videofilerne over på min eksterne harddisk vha. min gamle computer, fordi min nye computer ikke har firewire stik. Derefter skal filerne kopieres over på min nye computer og så kan jeg altid, lave selve "filmprojekterne".

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 18:50
Hvilket filsystem er der på den harddisk du gemmer filen på?

FAT32 kan kun håndtere filer op til 4 Gb store. Skal du ud over det, så skal disken være formateret i NTFS.

Er det en ekstern harddisk, så kan den meget vel være i FAT32 format...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 18:59
De enkelte filer er jo under 4 GB, da den overfører de enkelte videosekvenser som enkelte filer. Men filsystemet på den eksterne harddisk er nu også NTFS - jeg kunne i disse moderne tider ikke finde på at bruge FAT32.

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 19:07
Så er mit eneste gæt, at der er et "hak" i video-sekvensen, så den mister sync og så stopper capture...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 19:19
Hmmm - men når jeg kigger i mappen, hvor videofilerne bliver gemt ser det lidt ud til, at flere filer er blevet overført. Måske stopper den bare med at "tælle" når den når grænsen for en DVD-video. Måske skal jeg bare lade som om det er en Blu-ray jeg vil lave. Jeg skal jo ikke lave disken nu.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 21:13
Nå, det var heller ikke derfor. Selvom man sætter projektet til "Blu-ray" opfører timecode tælleren sig stadig en smule mærkeligt. På bånd nummer to, stoppede den ved ca. 5 minutter og ca. 1 GB. Senere henne i båndet omkring 11 minutter, begyndte timecode tælleren igen. Og så stoppede programmet med at capture henne ved 13-14 minutter selvom der faktisk var mere på båndet. Der var bare nogle sekunders blank bånd indtil næste klip. Og kigger jeg i filerne som den har captured, er der nogle på op til 2 MB, hvor der ikke er noget. Programmet er ellers godt, men denne capture funktion virker lidt underlig.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

... Jeg husker at i tidligere versioner af dette program (kan ikke huske hvad det hed dengang) - kunne man vælge at importere som f.eks. VideoCD - hvis nu f.eks. man ikke lige havde så meget plads på computeren og bare skulle lave en aftenfilm af dagens oplevelser i Filippinerne...

Det kan faktisk godt være at det var med Ulead Videostudio. Jeg tror nok, at jeg måske stadig har Ulead Videostudio installeret på min gamle computer. Så kunne jeg jo evt. bruge dette til selve det at overføre indholdet fra MiniDV båndene til den eksterne harddisk. Jeg kunne da i hvert fald prøve og se om det opfører sig anderledes and TMPGenc Authoring Works 4.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu