recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt htpc, spm. til hardware T 2105
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnyt htpc, spm. til hardware T 2105

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: nyt htpc, spm. til hardware T 2105
    Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:16
Hej

Så står min htpc til udskiftning :-) Jeg vil lige lufte mine tanker her, og håber i vil smide en kommentar med på vejen.

Først lidt om mine behov. Jeg skal bruge HTPC'en primært til at se tv, film (1080P) billeder og høre musik. Den er dedikeret udelukkende til dette, dvs. ingen transcoding, commercial skip programmer, spil e.lign.

Jeg overvejer flg. setup:

Cpu:
2100 - 2100T -2105 LINK

Mobo:
ASUS P8H67-M PRO B3 Revision LINK

Ram:

KHX1333C7D3K2/4GX LINK

Hdd:
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1 TB LINK

Haves:
Kabinet Antec Fusion LINK - TV Samsung UE55D8005 LINK - MCE remote - DVD drev - ca. 300 W PSU (mener det er Antec eller Seasonic) - HD Homerun TV Tuner - Logitech dinovo Mini

Overvejelser:

• Valg af processer, T modellen skulle i teorien give mindst muligt strømforbrug, dog mener forskellige at det er så minimalt at det næsten er ligegyldig.
    Jeg er også interesseret i I3 2105 da den kører med HD 3000 grafikkort vs. HD 2000  i hhv. 2100 og 2100T
  • Jeg har læst en del om problemer med 24P på Sandy Bridge, jeg er dog i tvivl om omfanget. Kan det ses/lægges der mærke til dette?
    Det kan løses ved at vælge f.eks. et GT430 dedikeret grafikkort, dog vil jeg helst udgå dette, men det er en mulighed.
  • Kan jeg frit vælge lydudgang? Jeg vil køre HDMI til TV, og køre lyden ud via usb til en DAC konverter og så videre til min Denon forstærker
  • SSD harddisk skulle være overkill, da den skal gå i S3 powersaving mode
Jeg har intet imod at smide lidt ekstra "cash" hvis i har gode input til forbedringer.

Håber i har lyst til at kommentere, og jeg ikke har stillet alt for mange spørgsmål som har været debatteret (har prøvet at google og søge her på sitet)

Mvh

Christian

Redigeret af sarge - 08-Juni-2011 kl. 22:44
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 10:27
Da dit chipset understøtter 1333MHz ram, bør du bruge det, og ikke de 1066MHz du har fundet. Prisen er næsten den samme.

Om du skal bruge S3 standby mode, har intet at gøre med om det er en fordel at bruge en SSD disk, en SSD giver væsentligt bedre ydelse, specielt når man navigere rundt i MUSIK, Billeder, og så vidre. Hele systemet føles meget mere "snappy". Jeg bruger selv en Intel 80GB SSD som Windows system disk, musik (det jeg hører mest) og Live TV buffer, optaget tv ryger over på min Windows Home Server, efter optagelse. kan anbefales, evt sammen med en 2TB Samsung HDD (5400rpm), så har du et hurtigt system, med masser af plads.

Mvh
Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 22:46
Hej

har opdateret RAM til 1333.

Er der nogen som kan hjælpe med de andre overvejelser? (Især 24P problemet!)

Pft.

Christian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu