|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
'DLG' ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
![]() Sendt: 08-Juni-2011 kl. 19:24 |
Hej folkens
Jeg vil gerne tage min HDD fra PCH c-200 ud og så tilslutte den til min pc når jeg skal overføre film. Lige nu gøres det med et netværkskabel, og det er fruen ikk tilfreds med da maskinerne ikk står i samme rum. Så vil gerne købe et SATA kabel men er lidt i tvivl om hvilket. For HDD i PCH er SATA (tror jeg nok) og i pc'en er der eSATA foran. Det er denne pc jeg har: Så hvilket kabel skal jeg bruge? Kan ikk selv lige lure det inde på av-cables, så håber I kloge hoveder kan fortælle mig det. ![]() På forhånd tak
![]() |
|
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Sådan en her kan løse det: http://www.proshop.dk/Harddisk-Tilbehoer/DELTACO-SI-7908A-USB-eSATA-HD-Dock-2192711.html
eller denne: http://www.proshop.dk/Harddisk-Tilbehoer/RaidSonic-ICY-BOX-IB-366StUS2-B-2203369.html
Redigeret af justrace - 09-Juni-2011 kl. 00:03 |
|
![]() |
|
'DLG' ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
![]() |
Tak for links. Er dog nok lige i overkanten at bruge en dock. Tror hellere jeg bare vil bruge et kort kabel. Men hvordan funker det når det er fra SATA til eSATA? Hva skal jeg så bruge?
|
|
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Du kan bruge dette konverteringskabel fra ESATA til SATA:
Plus et standard ESATA kabel: Husk at der ikke er strømforsyning i ESATA, så disken skal have power fra andet sted.
Redigeret af pfugl - 09-Juni-2011 kl. 08:29 |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Der er også en del forskellige kabler hos deal-extreme:
http://www.dealextreme.com/p/premium-external-esata-to-sata-cable-102cm-length-71554 |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Når du ikke vil bruge dock, hvor skal den så få strøm fra?? :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Den havde jeg så ikk lige tænkt over, så kan godt være at en dock skal på bordet.
Havde helt glemt at den skulle strøm til
![]() |
|
Niarn om en Mustang GT:
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Du kan evt. overveje sådan en løsning:
http://www.dealextreme.com/p/usb-2-0-to-sata-ide-cable-with-power-adapter-21571 - måske lidt mere bøvlet end en dock, men kan nemt pakkes af vejen og hives frem når du har behov for det - og så er det en billig løsning der også kan bruges til evt. ældre pata-diske. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
køb en docking station som justrace foreslår - det er ikke væsentligt dyrere end et esata kabel med ekstern strøm - men betydeligt mere handy.
Jeg har selv en esata dockingstation stående på mit bord fast tilsluttet min PC samt strøm og kan derved hele tiden hurtigt og enkelt tilslutte en disk istedetfor at skulle bøvle med at finde kablerne frem. En anden løsning som jeg også benytter er at montere en 5½" harddisk skuffe i din PC (forudsat du har en desktoppc) af samme slags som den der sidder i din C-200 - så åbner du bare og stikker disken ind ligeså nemt som var det en dvd i et dvd drev. Jeg har den nederste model monteret i min pc http://www.topower.com/product/towerhdkits.htm Her er en anden model fra dansk forhandler harddisk skuffe Redigeret af spawn - 09-Juni-2011 kl. 18:00 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() |
Hvad med lige at få monteret et permanent netværkskabel på den PCH, boret det igennem væggen og sat pænt op i nogle kabelkanaler, så du kan bruge dit udstyr optimalt. Sådan en boks fortjener altså at være på LAN/Internet konstant.
Jeg kan godt forstå der ikke skal ligge kabel hen over stuegulvet permanent, men måske du burde tage en snak med fruen. Det lyder en kende bitchy (medmindre du selvfølgelig overfører data i timevis hver eneste dag) :)
|
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
![]() |
Fruen bitcher skam slet ikk. Hun er endog rigtig glad for Popcornen
![]() Men en ledning tværs gennem lejligheden holder jo ikk. Og vi bruger den kun til at se film fra, så fast på nettet behøver vi ikke at være. Docken har jeg næsten besluttet mig for nu. Overførslen må vel oss være hurtigere frem for netværkskabel som sidder til nu? Og jo lige for tiden blir der lagt en masse over på den, så fruen har noget at se når jeg skal se Le Mans
![]() |
|
Niarn om en Mustang GT:
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Docken er mange gange hurtigere end kabel overførsel - det er jo fuld esata, så det går ligeså hurtigt som dine interne diske i computeren.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |