Hejsa
Håber der er nogen kloge hoveder derude der kan hjælpe mig med at fejlfinde på mit anlæg.
Jeg har en Rotel RA-9858X stereo forstærker hvor jeg har tilsluttet en PC, et TV, og et løst kabel til f.eks. MP3 eller mobil, i henholdvis AUX1, CD og AUX 2. Men når jeg hører musik på computeren eller fra min mobil, går den ene højttaler ud. Jeg har fejlsøgt lidt ved at skifte rundt på kabler i indgange og udgange osv, og har fundet ud af at det er ikke højttalerne. Det er venstre kanal, og det er ligemeget hvilken indgang min computer og mobil sidder i så kan den lave det omtalte ved at jeg skruer helt ned for musikken, for så at skrue op igen, eller skifter nummer. Kan ikke reproducere fejlen med TVet.
Og her er så det mærkelige. Hvis jeg skruer op på min forstærker til over 50% volume når fejlen opstår, afhængig af musikken, så kommer der gang i højttaleren igen.
Jeg er dybt forvirret, og mistænker noget signalforstyrrelse fra PC og Mobil. Men det har kørt fint i i hvert fald 1 års tid, så kan ikke se hvorfor det skulle være et problem nu.
Nogen der kan hjælpe?? :S
Redigeret af mrcoolguy - 16-Juni-2011 kl. 19:36