|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() Sendt: 19-Juni-2011 kl. 17:52 |
Hej Jeg har et gammelt media center, med et Intel Desktop Board DG965WH motherboard, som har brug for et nyt grafikkort. Grafikkortet der er integreret i bundkortet kommer til kort når det skal afspille blu-ray film. Jeg har fundet et nyt grafikkort som umiddelbart ser ud til at kunne løse alle mine problemer, men er i tvivl om mit gamle bundkort overhovedet er kompatibel med grafikkortet? Grafikkortet jeg har fundet er et ZOTAC GEFORCE GT 220 ZONE EDITION 1GB DDR3 PCI-E VGA/DVI/HDMI. Mit bundkort har et PCI Express x16 slot, men jeg aner ikke hvilken "version", og hos Zotac står der under specs: PCI Express 2.0 x16 (Compatible with 1.1) Vil jeg kunne smide dette grafikkort i min gamle maskine?
Redigeret af Skawty - 19-Juni-2011 kl. 17:53 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror jeg er kommet tættere på et svar. Så vidt jeg kan læse mig frem til, er PCI Express bagud kompatibel: The PCIe spec was designed to be both forwards and backwards compatible. So you should be able to plug a PCIe 1.1 card into a PCIe 2.0 slot, and vice versa. This remains true for the most part but as Eneles mentioned, sometimes BIOS limitations pose a barrier. If you plug a PCIe 1.1 card into a PCIe 2.0 slot, or a PCIe 2.0 card into a PCIe 1.1 slot, both the card and slot will downclock to PCIe 1.1 speed. |
|
![]() |
|
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
Du har allerede besvaret dit eget spørgsmål. Men det grafikkort du har valgt yder ikke specielt godt, specielt ikke til den relativt dårlige pris det ligger til. Du ville få meget mere for dine penge ved at vælge fx
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=6570&sp=all&pid=4998738 Det grafikkort du har valgt er dog alligevel væsentligt bedre end det du har nu. |
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for tippet! Jeg kom ellers i tvivl om det nu også var rigtigt at de var bagud kompatible. Jeg spurgte Dustin om de havde et grafikkort jeg kunne smide på bundkortet. De svarede de ikke havde noget? Jeg har i mellemtiden skaffet et brugt/gammelt Asus EN8500GT grafikkort, som lige skal testes om det stadig virker. Ellers vil jeg helt klart prøve kortet du forslår!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |