Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
|
Emne: Redde mit iTunes bibliotek Sendt: 23-Juni-2011 kl. 20:30 |
Hej, Jeg har en PC som jeg står og skal af med, men mit iTunes er fyldt med lækkert musik. Ikke alt musik er købt via mit AppleID, så jeg vil gerne redde alt mit musik inden jeg skal af med computeren. Kan man kompiere alt mit musik ud på en USB eller hvordan? Har prøvet at lege med Eksporter Spillerlister osv. men det ser ikke ud til at jeg kan finde ud af det.. Håber en kan hjælpe mig 
|
|
 |
urup
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 20:45 |
Du kan vist ændre stien til dit bibliotek. Ændr den til en ekstern harddisk eller lignende og tryk derefter "Konslider" eller noget i den retning. :D Tjekker lige engang på min anden computer med itunes.
|
 |
ladiesman217
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 20:48 |
Kunne satme være fedt.. Men er det så fjernet fra den her computer, eller ligger det stadig på denne her computer også? For den skal min lillebror nemlig have, så kunne være fedt hvis det kunne blive? Men skriver gerne tilbage :D
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 20:54 |
Du kan hente musikfilerne ud direkte af iTunes arkivmappen, kig under brugere musik og iTunes arkivet (ellers søg på en musikfil som du ved er i arkivet og se stien der
|
Mvh
René
|
 |
ladiesman217
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 20:58 |
Jeg har jo slettet alle originalerne, så musikken kun er i iTunes, og jeg havde ikke den der "Kopier filer til mappen iTunes Media, når de føjes til biblioteket"... Og jeg synes ikke rigtig der er nogle filer at se inde i mit iTunes bibliotek.. Har kigget her: C:\Users\xxx\Music\iTunes\iTunes Media Så er det der ikke vel?
|
|
 |
urup
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 20:59 |
ladiesman217 skrev:
Kunne satme være fedt.. Men er det så fjernet fra den her computer, eller ligger det stadig på denne her computer også? For den skal min lillebror nemlig have, så kunne være fedt hvis det kunne blive? Men skriver gerne tilbage :D |
Nej, det mener jeg ikke. (Jeg har ikke brugt iTunes siden min bærbar gik ned for lidt over en måned) Du kan nok også bare kopiere filerne som der også er blevet forslået.
|
 |
urup
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 21:35 |
ladiesman217 skrev:
Jeg har jo slettet alle originalerne, så musikken kun er i iTunes, og jeg havde ikke den der "Kopier filer til mappen iTunes Media, når de føjes til biblioteket"... Og jeg synes ikke rigtig der er nogle filer at se inde i mit iTunes bibliotek.. Har kigget her: C:\Users\xxx\Music\iTunes\iTunes Media Så er det der ikke vel? |
Filerne lægger kun der, hvis du har ladt iTunes om at bestemme placeringen af filerne. Hvis du bare importer dem over i iTunes er det ikke sikkert af filerne er flytter fra en anden placering.
|
 |
johnny57
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2004
Point: 964
|
Sendt: 23-Juni-2011 kl. 22:40 |
Du kunne også bare lave en sikkerhedsbackup, så kan du uden problemer lægge det over på den nye pc.Det fylder omkring 2-4 skiver afhængigt af hvormange GB musik du har. Men har du fiflet med sagerne ved jeg ikke om det virker.
|
Med venlig Hilsen
Johnny
|
 |
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 24-Juni-2011 kl. 15:07 |
jeg er ikke i tvivl om hvordan man flytter alle mediefilerne osv, men hvordan flytter man de data, som ens iphone gemmer, således man ikke mister spildata, sms historik og lign, hvis man vil flytte sit itunes fra en computer til en anden?
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 24-Juni-2011 kl. 15:35 |
ladiesman217 skrev:
Jeg har jo slettet alle originalerne, så musikken kun er i iTunes, og jeg havde ikke den der "Kopier filer til mappen iTunes Media, når de føjes til biblioteket"... Og jeg synes ikke rigtig der er nogle filer at se inde i mit iTunes bibliotek.. Har kigget her: C:\Users\xxx\Music\iTunes\iTunes Media Så er det der ikke vel? |
Hvis du stadig kan afspille filerne, så ligger de ét eller andet sted... Finten er så at finde ud af hvor, og så kopierer du bare filerne over på en USB disk. Du behøver ikke som sådan bruge iTunes til at flytte filerne. Men iTunes oversigten er bare information med henvisning til filerne, så hvis du har slettet selve filerne, så er musikken allerede slettet selv om du stadig kan se oversigten i iTunes.
|
 |
piddy
Bruger
Oprettet: 21-April-2009
Point: 236
|
Sendt: 24-Juni-2011 kl. 15:40 |
Nu har ikke brugt Itunes i noget tid. Men når du har Itunes åben og trykker på en sang, afspilles den så ? Det kan være den stadig har gemt henvisningen, men at du så har slettet filen gør at den ikke vil afspille den længere.
Hvis du har slettet hele den mappe hvor Itunes musik ligger i er jeg bange for at der ikke er noget at gøre. Så er filerne tapt. Man kan altid være bagklog, men sørg for at tage BACKUP en gang imellem. Jeg har ca. 300 Gb musik og tager backup af det hver 2. måned så jeg altid har det opdateret.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 24-Juni-2011 kl. 15:50 |
Apple har en vejledning:
Altså konsolider biblioteket, og kopier det til en ekstern disk.
|
Venlig hilsen KB
|
 |