recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 5.1 system til max 2.500?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket 5.1 system til max 2.500?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jonasnielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 5.1 system til max 2.500?
    Sendt: 26-Juni-2011 kl. 00:57

Hej allesammen :)

Jeg skal købe et nyt 5.1 system, og er kommet meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Egentlig vil jeg bare finde det bedst mulige til max 2.500. Det er overhovedet ikke noget krav at der skal være nogen Blu-ray afspiller indbygget, da jeg alligevel skal køre det hele over en computer, så det er kun et meget lille plus. 

Jeg har faktisk forudbestilt dette Pioneer sæt hos ElGiganten, da det umiddelbart var det bedste jeg kunne finde, eftersom at det er sat ned fra 5.000 til 2.500 og at det har 1100 Watt. 

Men jeg har også kigget på Logitech nye afløser til deres meget populære Z-5500:Z906 som også ligger omkring 2.500. Det har halvt så mange Watt, men noget siger mig at det vil være mindst lige så godt til film og spil alligevel? 

Er virkelig i tvivl, så jeg håber meget på at i har nogle erfaringer med nogle af sættene eller at i kan sætte en finger på noget som trækker mod den ene eller den anden. Jeg er også meget åben over for et helt 3. eller 4. alternativ!

Skal hente det på onsdag, så håber på nogle hurtige svar :)
På forhånd tak! 

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 01:03
Til den pris er det lidt hip som hap hvad du vælger..det må være behovet for blu-ray afspiller der må afgøre hvad du har brug for.

Du skal ikke fokusere på watt i den prisklasse :)
Til top
Fatterikk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Hjallerup
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 04:42
.Det er godt nok billigt, men det vil du nok også opdage at der er en grund til LOL

Jeg købte selv et LG system til soveværelset, med ca. samme spec. og da jeg kasserede
de medfølgende højttalere og fandt nogle gamle sattelitter frem, ja så blev det egentlig et helt godt anlæg.

Især DNLA bruger jeg meget, det kører NERO MediaHome 4, som fulgte med og det afspiller de fleste formater.

En ting du nok skal være opmærksom på er BLÆSERSTØJ Angry, da jeg har mit i sov.v. spiller det ikke ved særlig høj effekt og så kan man godt blive noget muggen over larmen.

Ellers god fornøjelse med det, hvis det ikke kan bruges kan du vel levere det tilbage igen, eller få det solgt uden det store tab Wink

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 08:54
Hmm.. Det lyder som om at i ikke mener at jeg skal forvente mig særlig meget af det?? 

Jeg har det sidste års tid haft Edifier's S550 som jeg har været meget tilfreds med. Det gik bare i stykker, og jeg fik mine penge tilbage. Men ønsker ikke at købe et nyt sæt, dels fordi at der ikke er særlig mange tilslutningsmuligheder, og dels fordi det er for dyrt (jeg fik det til indkøbspris dengang gennem mit arbejde). 

Men forstår ikke det med den blæser der? Der er vel ikke nogen blæser i nogle af delene? Eller er det Blu-ray afspilleren? 

Men nu er jeg da rigtig spændt på at få det hjem, det lyder nemlig som om at jeg får nogle skodhøjtalere?? :)

Og husk nu at højtalerne plejer at koste mindst 4.000 - 4.500 ;) 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af jonasnielsen jonasnielsen skrev:

Jeg skal købe et nyt 5.1 system, og er kommet meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Egentlig vil jeg bare finde det bedst mulige til max 2.500. Det er overhovedet ikke noget krav at der skal være nogen Blu-ray afspiller indbygget, da jeg alligevel skal køre det hele over en computer, så det er kun et meget lille plus. 

Til den pris vil du være meget bedre tjenst med et sæt gammeldags stereohøjttalere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 10:41
Tror bestemt ikke du skal forvente det er bedre end det Edifier's S550 du havde. Der var i det mindste en "rimlig" subwoofer med til. I pioneer sættet får du en subwoofer der vejer 4,4 kg hvilket er en tydelig indikator på at du reelt set ligeså godt selv kunne sidde og lave bassen ved at slå på en gammel papkasse fra Netto.
For så små penge synes jeg du skal købe et Edifier's S550 eller et Logitech z5500, eller kigge efter noget brugt. Som der også var en anden der skrev, så glem alt om watt, det er komplet misvisende og har ingen hold i virkeligheden, det er noget de er kommet frem til med et eller andet fuldstændig absurt regnestykke på en kugleramme.

Alle den slags systemer som det pioneer du har fundet er generalt noget crap for at sige det som det er, man kan bare ikke lave et ordenligt system med alle de futures (blu-ray, dlna, surround receiver) pakket ind i en pæn indpakning til den pris.

Redigeret af Aim - 26-Juni-2011 kl. 10:44
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 13:13
Det har fået ok anmeldelse i den ene anmeldelse jeg har fundet.

Anmeldelse her
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 17:59
Tak for alle svarene :) Det lyder jo ikke så lovende, men jeg har nu brug for et 5.1 system.

Jeg prøver det af på onsdag og så eventuelt benytter jeg mig af returretten (jeg skriver selvfølgelig hvordan det er gået herinde, det er klart!).

Hvad vil i så sige til det her anlæg i stedet for hvis det er? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=630631#extra
Til top
THM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juni-2011
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 18:02
jeg har et billigt panasonic dvd cinema, dog med begrænsede tilslutnings muligheder(bruger arc). det kom med gulvhøjtalere i front. højtalerne spiller udmærket, den lille sub klarer jobbet fint. alt i alt udmærket lyd dog ikke fantastisk, men kan man jo heller ikke forvente til 2600(ca. 1 år siden).
blæseren larmer heller ikke så man bemærker detWink
så det kan lade sig gøre at finde noget ok til få penge, hvis ikke man kræver noget topklasse selvfølgelig...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af jonasnielsen jonasnielsen skrev:

Hvad vil i så sige til det her anlæg i stedet for hvis det er? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=630631#extra

At du stadigvæk vil være meget bedre tjent med et sær stereohøjttalere.

Jeg forstår ikke helt, hvad fedt der er ved surround, når lyden er så mangelfuld - i mine øjne er derlangt mere fremtid i at få god lyd fra et sæt fronthøjttlere, hvor lyden hænger sammen, for så senere at udbygge til surround, når der er råd til det. Det du kigger på nu er intet værd om 2 år og du skal igen til at starte forfra, hvis der sker noget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 19:39
Du skriver at de vil bruge din PC'er til afspilning, hvordan skal den tilsluttes for at opnå 5.1 lyd? Mange af de billige anlæg har ingen optisk eller HDMI ind..
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 19:41
Samsung d5500 som du linker til har HDMI ind, 2 stk, og får egentlig gode anmeldelser
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu