recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini forstærker/receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMini forstærker/receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Snorre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2011
Sted: Helsingør
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Mini forstærker/receiver
    Sendt: 04-Juli-2011 kl. 12:36
< ="utf-8">Jeg har 2 stk B&W M-1 højttalere og en DALI FAZON SUB 1 som jeg meget gerne vil bruge som lyd til mit tv, jeg har imidlertid et fladskærms tv der hænger på væggen, det samme er det meningen at højttalerne (pånær sub'en) skal, og så ser det jo ikke for flot ud med en stor fed forstærker nedenunder, så jeg leder efter en lille receiver der kan modtage lyd fra fjernesynet og vidergive det til mine 2 højttalere og sub'en. Mit tv modtaget signal fra et fjernsynsstik og fra et HDMI stik fra computeren, så jeg har ingen andre store grimme bæster som blu ray afspillere og den slags. Alle film kommer fra computeren, og alt tv fra fjernsynsstikket. 

Jeg har tænkt på om man enten kan få en lille forstærker/receiver der modtager signalet i phono og sender det ud til højttalerne med alm. ledning (sub med sub ledning) eller om man evt. kan få et modul til computeren det kører igennem?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 13:37
Der er ingen der siger forstærkeren behøver hænge lige under tv'et, personligt har jeg mit tv hængende midt på væggen, men mit anlæg med dertil hørende i en skrå reol i hjørnet. Dengang vi havde store billedrørstv der skulle bruge et møbel at stå på gav det god mening at putte video, dvd, forstærker og lignende ind i møblet under tv'et, men i disse tider med væghængte fladskærme fatter jeg ikke helt at så mange stadig insiterer på at have et klodset møbel med elektronikken stående lige under tv'et.

Hvad med at købe en forstærker til bilstereobrug, de er typisk ret kompakte og kan fås i design der retter sig specifikt mod stereo + sub med indbyggede delefiltre og hele molevitten. I stedet for at skrue den op under tv'et kan du fx. gemme den af vejen ovre bag bogreolen eller hvor du nu mener du kan gemme den af vejen, bare husk der skal være luft nok til kølingen. Et langt signalkabel fra tv'et over til forstærkeren og højttalerkabler retur til højttalerne, så har du en "usynlig" forstærker.
Til top
Snorre Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2011
Sted: Helsingør
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 15:53
Problemet med at have det i reolen er at så har man jo alle ledningerne frem og tilbage som du siger, og vi har nogle paneler der ikke så godt tåler ledninge skjulere.. og ja, den eneste reol vi har i stuen er faktisk ikke ret dyb, så tror ikke engang en traditionel forstærker kan stå der :(

Jeg har også haft kig på en NAD C715, den passer ret godt i størrelsen til at kunne stå på min computer, findes der ellers noget i den dur?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2011 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Hvad med at købe en forstærker til bilstereobrug, de er typisk ret kompakte og kan fås i design der retter sig specifikt mod stereo + sub med indbyggede delefiltre og hele molevitten. I stedet for at skrue den op under tv'et kan du fx. gemme den af vejen ovre bag bogreolen eller hvor du nu mener du kan gemme den af vejen, bare husk der skal være luft nok til kølingen.

Og så skal man lige finde en 14 volt 50A strømforsyning

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu