recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal bruge en forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal bruge en forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Freddie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal bruge en forstærker
    Sendt: 04-Juli-2011 kl. 21:41
Hejsa,

skal bruge en forstærker, så kom med forslag...

Krav til den:
Indgange: Digital lyd fra Samsung LED TV (HDMI ell. optisk)
AirPlay indbygget ville være lækkert, kan det lade sig gøre? Ellers skal der være digital indgang fra Airport Express...

Udgange: 2 "små" B&W stereo højttalere...

Sidste krav, er at der skal være eksternt IR øje, så den kan gemmes væk ;)

Nogle bud?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 10:28

Surroundrecivere har Toslink/Coax og HDMI, og du kan så købe en IR extender så den kan stå skjult. Pris.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Freddie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2011
Sted: DK
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 10:33
Har fået af vide der er "en del" forstærker som har et ir øje som medfølger med en stump ledning.. lyder smartere end en extender..

Har ikke rigtig overvejet prisen, vil egentlig bare gerne have noget som funker! Sorroundreciever lyder lidt overkill, men man kan måske ikke rigtig få noget uden nu? For som sagt skal den bare drive lyd fra to hdmi indgange, og evt. noget airplay eller et signal fra en airport express...
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 10:58

Hvis du vil have dem med HDMI, så er det Surround du skal købe. Det er minimalt hvad der er i Stereo som har Toslink/Coax
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 11:25

En Stereo Reciver kunne være en sådan: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?&products_id=652
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 14:46
http://www.danstv.dk/shop/harman-kardon-integreret-3534p.html

harmans  990'er er pt en af de bdste integrede der er til at betale. den har både optisk og coax indgang.

jeg kender ikke umiddelbart til en eneste stereo forstærker med hdmi indgang, så der må jeg melde pas. ligeledes kender jeg heller ikke til en eneste med indbygget airplay.

du skriver intet om hvad det er for nogle højttalere, for hvor åndsvagt det end lyder, så kræver det faktisk som usgangspunkt mere at drive en lille højttaler end en stor. Harman'en har jeg selv haft på besøg i stuen, og den kunne uden problemer styre mine JBL LSR 6332 som ellers ikke ligefrem er en af de nemmeste højttalere i verden at spænde for sin forstærker.
Crown - there is no substitute.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 14:52

Den jeg linker til kan Airplay.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 16:36
jamen det er jo ikke en forstærker men en cd reciever.

det er jo i samme boldgade som et minianlæg med alt indbygget. og 60 watt i 6 ohm  (hvorfor er der ikke 8 ohms målinger?) tror jeg er for lidt, min erfaring er at de mindre B&W højttalere skal have et ordentligt los i røven for at spille optimalt, men omvendt er det jo en langt mere kompakt løsning.

Redigeret af kim olsen - 05-Juli-2011 kl. 16:36
Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu