Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
baloo55
Super bruger
Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
|
Emne: YAMJ kun på andre end Popcorn Hour? Sendt: 06-Juli-2011 kl. 21:33 |
Jeg er ved at være træt af min PlayonHD Mini og er på udkig efter noget nyt og bedre. Jeg har set Youtube videoer med PCH og YAMJ og det ser ret fedt ud. Jeg har prøvet YAMJ(light) på min POHD, men mangler baggrundsbilledet når man klikker ind på filmen. Jeg overvejer at købe PCH a-210/c-200 bl.a. for at få denne fede feature (og streaming af DTS/Dolby HD lyd). Samtidig er jeg lidt i tvivl, for der er vel nyere og bedre medieafspillere derude et sted? Jeg har lige invisteret i et VT20 3D tv og vil gerne, hvis det er muligt, at få en medieafspiller som kan tage 3D .iso filer!?!
Nogen som kender nyere/bedere alternativer til PCH som har den "rigtige" moviejukebox, eller tilsvarende eller er PCH stadig Kongen?
|
Mvh.
Baloo55
|
 |
baloo55
Super bruger
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 08:25 |
Er det ikke korrekt at PCH kan lave DTS DH lyd?
|
Mvh.
Baloo55
|
 |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 15:04 |
Nej...
PopCorn Hour 2xx modeller kan *videregive* DTS *HD* lyd til en ekstern receiver via HDMI. Den kan ikke selv lave det...
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |
baloo55
Super bruger
|
Sendt: 07-Juli-2011 kl. 21:39 |
Ja, det var også det jeg mente  Tak for svaret.
|
Mvh.
Baloo55
|
 |
aerik
Guld medlem
Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
|
Sendt: 12-Juli-2011 kl. 12:22 |
Hej,
Må man hører hvorfor du er træt af minien. Har den selv, og er vel egentligt kun software delen jeg er træt af, og så, at det aldrig lykkedes mig at få yamj til at virke ordenligt til den.
|
 |
baloo55
Super bruger
|
Sendt: 14-Juli-2011 kl. 09:15 |
aerik skrev:
Hej,
Må man hører hvorfor du er træt af minien. Har den selv, og er vel egentligt kun software delen jeg er træt af, og så, at det aldrig lykkedes mig at få yamj til at virke ordenligt til den. |
Netop pga dine to argumenter er jeg træt at POHD Mini! Det og så at den ikke kan spille DTS HDMA.
|
Mvh.
Baloo55
|
 |
aerik
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2011 kl. 16:10 |
baloo55 skrev:
aerik skrev:
Hej,
Må man hører hvorfor du er træt af minien. Har den selv, og er vel egentligt kun software delen jeg er træt af, og så, at det aldrig lykkedes mig at få yamj til at virke ordenligt til den. |
Netop pga dine to argumenter er jeg træt at POHD Mini! Det og så at den ikke kan spille DTS HDMA. |
Har så "heldigvis" ikke brug for at kunne spille DTS HDMA endnu, mangler lydudstyr til at kunne det, så kan heldigvis bruge den endnu med mede8er softwaren. Lad hører hvad du finder på i stedet, og hvordan det virker i forhold til :)
|
 |
baloo55
Super bruger
|
Sendt: 14-Juli-2011 kl. 23:16 |
aerik skrev:
baloo55 skrev:
aerik skrev:
Hej,
Netop pga dine to argumenter er jeg træt at POHD Mini! Det og så at den ikke kan spille DTS HDMA. |
Har så "heldigvis" ikke brug for at kunne spille DTS HDMA endnu, mangler lydudstyr til at kunne det, så kan heldigvis bruge den endnu med mede8er softwaren. Lad hører hvad du finder på i stedet, og hvordan det virker i forhold til :) |
Jeg har prøvet mede8er FW men synes den blev meget ustabil. Jeg har også haft problemer med at spiller mkv filer med høj bitrate over netværk (kablet). Mest af alt savner jeg en fed movie jukebox, så det ender nok med en Popcorn Hour A-210. Jeg synes iSkin ser rigtig smart ud. Man kan bladre gennem sin filmsamling på sin iPhone/Pad med covers og beskrivelser og trykke start og så starter filmen på fladskærmen
|
Mvh.
Baloo55
|
 |
aerik
Guld medlem
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 17:36 |
har også luret på a-210 til næste opdatering af systemet herhjemme..
|
 |
baloo55
Super bruger
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 00:06 |
Nu har jeg været ejer af PCH A-210 i en uge. Det er lidt med blandede følelser. Den kan rigtig mange ting, men det kræver godt nok at man gider bruge en del tid på det og så er det sku lidt besværligt at få alle de mange ekstra features til at virke.
|
Mvh.
Baloo55
|
 |
aerik
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 10:16 |
hvordan er nemhed og hastighed kontra minien?
|
 |
baloo55
Super bruger
|
Sendt: 24-Juli-2011 kl. 23:46 |
Nemheden er vel ok, når den først er sat op. I dag fik jeg installeret iSkin på den og det virker ganske fint. Hastigheden er vel også ok. Jeg tror det som har overrasket mig mest, er at min POHD MINI er en simpel boks til afspilning, men PCH A-210 føles som en lille computer med masser af muligheder, men ligså meget arbejde. Og så føles det lidt ligsom at arbejde med Windows 95 igen, da jeg i sin tid lærte om computere og software: Man føler man starter på bar bund og lærer langsom ved at læse og eksperimentere med sagerne. Jeg synes bestemt ikke PCH er for alle. Den kræver sin tid og tålmodighed, men belønningen kommer så i sidste ende.
|
Mvh.
Baloo55
|
 |