recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spm vedr. Synology og trådløs streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpm vedr. Synology og trådløs streaming

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Emne: Spm vedr. Synology og trådløs streaming
    Sendt: 07-Juli-2011 kl. 10:50
Jeg skal anskaffe mig en NAS og er tæt på at beslutte mig for en Synology DS411j.

To spm:

Jeg har rippet mine BD-film (720p, ca. 6 GB pr film), som jeg vil streame trådløst til en WD HD TV Live afspiller. Jeg har en Sagem-router fra TDC. Giver dette anledning til problemer?

Jeg kan huske, at jeg har læst et sted, at en fordel ved Qnap er, at man kan lave back-up til en ekstern USB-harddisk, og at dette ikke kan lade sig gøre hos Synology. Er dette korrekt? Kan man ikke sætte et disk til, og så flytte udvalgte filer fra NAS'en over på denne disk?

På forhånd tak.
/BE
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 11:30
Du kan godt lave backup til ekstern HD med synology. Den er udstyret med en "quick copy" knap, som du bare kan trykke når USB disken er sat i og så kopieres der ud på den (eller hvad du nu har sat knappen til at skulle starte).

Mht til streaming over WIFI, så burde det kunne lade sig gøre, hvis ellers dit netværk fungerer som det skal (så er 6GB på 1½ time jo ca. lig 1.1MB/s)

/ask
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 12:11
Streaming HD over wifi er vanskeligt/kræver et godt og stabilt netværk. Det er jo gratis at prøve, jeg tror bare det giver dig problemer. Men så kan du jo efterfølgende trække et kabel og så virker det 100%

BS
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 12:25
jeg melder mig også på banen.. glem trådløs stream af blu ray, der er alt for mange faktorer der spiller ind, og er der bare det mindste så hakker den, træk en ethernetledning så er du 100% sikker på det virker.. jeg har testet såvel via wifi som powerlink (220v) og ingen af dem kunne streame blu ray kvalitet hos mig.. dog kunne de sagtens streame low bit full hd materiale.. men de fleste blu ray har god bitrate og hd lyd, også er båndbredden for lille.

Husk på har du trådløst net bruges båndbredden jo også af andre enheder på det trådløse net, så det er summen af trafikken der har betydning... mine forsøg var dog baseret på ubelastet net.. dvs der kørte kun filmstream.. intet andet (kendt ihvertfald)

edit.. og ved nærmere nærlæsning så jeg du har komprimeret dine film.. i så fald burde det kunne køre..

og backup til eksternt medie enten via usb eller net er ingen problem med en synology

Redigeret af rhsin - 07-Juli-2011 kl. 12:28
Mvh

René
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2006
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 08:01
Mange tak for svarene. Jeg ville bestemt også helst have en kablet forbindelse, men det er desværre ikke en helt nem løsning i hjemmet.

Jeg er dog blevet beroliget, så jeg går på indkøb.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2011 kl. 08:28
Dejligt at du kom på sikker grund igen :-)

Ang nemmeste løsning som jeg ser det.....

Trådløst: Det sættes op på 5 min og så bruger du 3-4 dage på at finde ud af det ikke virker, derefter trækker du et kabel. Det kan formentligt gøres på 1-3 timer efter forhold og så virker det.

Kabel: Du trækker et kabel. Det kan formentligt gøres på 1-3 timer efter forhold og så virker det.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge ;-)

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu