recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til Synology nfs og Xtreamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til Synology nfs og Xtreamer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til Synology nfs og Xtreamer
    Sendt: 10-Juli-2011 kl. 19:48
Hej alle,

Jeg har lidt problemer og jeg kan ikke helt gennemskue, hvad jeg gør galt.
Jeg har solgt min Xtreamer Ultra og er tilbage på en Sidewinder indtil jeg lige finder ud af hvad det skal være... måske en AC Ryan HD2 :)

Nå, men mit problem ligger i Synology (herefter benævnt som S) sammen med Xtreameren (herefter benævnt som X). For at jeg kan lave "favorites" på X (som både skal bruges til nem børneadgang, samt at Jukebox kun virker hvad man har added favorites.

Jeg har forsøgt bare at logge ind på S i workgroup ved at vælge "NET" på X. Problemet er at jeg ikke kan lave favorites herfra?? Jeg kan i hvert fald ikke finde det nogen steder i menuen...?

For at kunne lave favorites  og vist også for at se covers, kræver det at jeg tilgår via nfs og jeg har opsat privilegierne i S, added anonymous FTP/Webdav, added IP´en og det hele. Hvis jeg vælger Asyncron, så virker det dog ikke.
Alt ser ud til at være i den skønneste orden men... Den streamer ikke tilfredsstillende.

Den kan ikke streame filer, som er over 10 gb uden at det hele hoster og hakker. Er filerne større eller hvis jeg vil streame et BR-rip er den helt gal.

Hvis jeg derimod logger ind via NET er der ingen problemer og jeg kan streame et rip på 50 GB uden problemer! Det er bare så omstændigt og kræver 5-6 tryk flere på remoten end nfs.

Jeg har ikke andre muligheder end at vælge NET, Network shares eller upnp....

Hvad er det jeg overser?

Mvh.
Kristian
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 22:08
Har selv fundet svaret tror jeg.
http://csaga.pbworks.com/w/page/5503949/Xtreamer-NFS - Her gøres det fra Xtreamerens browser-setup og her kan adde tcp, som åbenbart gør tricket..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu