|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Shavoh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 20-Juli-2011 kl. 23:17 |
|
Hej i Forummet
![]() Har købt en Synology DS110J som jeg forgæves prøver at connecte med min Squeezebox Classic 3. Jeg har dog fået "hul" igennem, men setup'et driller en del... Men men... Det har ikke kunnet lade sig gøre endnu at "kun" at spille igennem NAS'en, Slukker jeg PC'en dør musikken, radioen osv.. Jeg har før "kun" brugt min SB igennem netværk på PC'en og logget på igennem www.mysqueezebox.com +Squeezebox Server installeret på PC'en. Men det er pt gået i hårknude nu... ![]() -Skal jeg have stadig have Squeezebox Server installeret på PC'en eller kun Synology'en??? -Skal jeg stadig bruge www.mysqueezebox.com til at redigere mine favoritter igennem?? Jeg har gjort nedenståedne... Installeret på SYNOLOGY: - Disk Station Manager 3.2 Beta på Synology'en - Squeezebox Server Efter dette er gjort starter jeg min Squeezebox Classic 3 og den vil opdatere firmwaren... Den genstarter herefter og starter nu op med engelsk sprog... ![]() Jeg kan nu se mine mapper og musik på Synology'en, men alle mine favoritradio stationer inde fra mysqueezebox er væk.. Samt den som førnævnt er "engelsk-sproget" Håber jeg kan få nogle inputs med dette indlæg... -Ellers udyber jeg gerne mere.. Tak på forhånd ![]() |
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Har du bedt SB3 om at skifte til den SBS der er kørende på din NAS? For det lyder som om den stadigvæk er koblet til din pc.
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Man kunne overveje at koble Internetforbindelsen fra på routeren og stoppe Squeezebox Server på PC'en - så er der ikke så meget forskelligt at få fat i...
|
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Eller afinstallere SBS på pc'en.
De favoritter du har på mysb.com er ikke magen til dem du har på SBS. Så du skal redigere dem 2 forskellige steder fra. Jeg er faktisk ikke klar over om de på nogen måde kan sykroniseres? Jeg bruger ikke mysb ret meget. Grunden til at din SB3 vil skifte firmware er nok fordi at den SBS du kører op i mod ikke er den nyeste. Så når du skifter mellem mysb og SBS så skal den skifte firmware for at virke. |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
Shavoh ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Ja, jeg fandt også selv ud af, at der ikke er nogen sammenhæng, imellem MYSB og SBS..
Men det kunne da være smart at man kunne sykronisere dem..
Det tyder på du har helt ret, da dette sker når jeg "switcher" imellem dem... Redigeret af Shavoh - 23-Juli-2011 kl. 07:34 |
||
![]() |
||
![]() |
|
UPDATE UPDATE: Har nu skifet Synology'en ud med en Readynas 2110!! Jeg er kommet så "langt" nu at logge på SBS igennem NAS'en (Version 7.5.5)
Men min SB viser stadig engelsk i displayet.
![]() Mine fjernbetjenings muligheder ser sådan ud:
Iphone setup:
Logitech's original app til SB
![]() Her kan jeg logge ind på MY-SB, og se mine favoritter radioer o.lign, men kan ikke spille eller se mine musikmapper på NAS'en. Er det muligt at sætte den op til dette?? Vil nemlig helst gerne bruge app'en fra Logitech. Da den (i mine øjne) virker mere enkel og overskuelig end fx. Ipeng.
Ipeng
Her kan jeg se det hele musik mapper, favoritter. osv.
Tak for responsen indtil videre...
Redigeret af Shavoh - 23-Juli-2011 kl. 07:56 |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Hvis du er utilfreds med sproget, så gå ind i opsætningen og skift det - det gør du med en webbrowser, som du peger på NAS'ens udgave af SBS - dvs noget i retning af http://nas.ip.nr:9000/
Mht. brugen af Logitech's egen app har jeg kortvarigt testet den på Android og dér kunne jeg også kun få den til at forbinde mod mySBS på nettet - ikke den lokale server jeg har - har dog ikke nået at snuse mere til det. iPeng bruger jeg også på en iPod Touch og det kører helt fint - men virker heller ikke som om du har nogle issues her? Hvorfor udskiftning af NAS'en - det virker med begge dem du har brugt. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Tipsen.. Tak for hurtig svar..
![]() Har prøvet at ændre sprog i "settings" igennen NAS'ens SBS.. Men i rullepanelt er der ikke mulighed for at vælge dansk. Der er (*) stjerner udfra de sprog man kan vælge, og der er ikke stjerne udfra dansk.. Så det ser ud som om den SBS der ligger på ReadyNas'en ikke understøtter dansk.
Det var fordi jeg fik grå hår til sidst
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
I min SBS er der stjerner ud for de sprog som er oversat af menige brugere frem for logitech selv - og jeg kan fint vælge mellem alle de sprog der står listet - det er på en Synology NAS med SBS 7.5.4
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, så langt så godt..
Så er det bare om at finde en SBS som understøtter dansk til min Readynas, hvis nogle lige har et link ved hånden er jeg modtagelig...
![]() Tak på forhånd
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |