Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Fladskærm
Junior bruger
Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
|
Emne: Remote til styring af mediecenter Sendt: 27-Juli-2011 kl. 08:46 |
Hej recordere,
Jeg har for en uge siden erhvervet mig et asrock 137b mediecenter. Jeg har installeret Windows og xbmc, hvorfra jeg afspiller film og musik. Jeg er til gengæld lidt træt af alle de fjernbetjeninger (tv, asrock, forstærker). Desuden skal jeg hver gang jeg tænder op i mediecentret, sætte keyboard og mus til det, for at kunne logge inde med password, og derefter starte xbmc op med musen.
Jeg søger derfor en løsning, som kan spare mig for noget af ovenstående besvær. Især vil jeg gerne slippe for mus/keyboard, men det kunne også være fedt at kunne styre de andre ting med én remote.
Jeg har kigget lidt på en Logitech DiNovo Mini, da jeg synes den ser fed ud. Er dog i tvivl, om den kan afløse alle de andre fjernbetjeninger, samt om der er bedre løsninger derude. Hvad ville i gøre i min situation?
|
 |
allannissen
Bruger
Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 145
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 10:00 |
I Start-Kør kan du skrive "control userpasswords2". En menu vil åbne hvor du kan vælge hvilken konto som automatisk skal logge på Windows, uden du behøver at indtaste password. Fjern fluebenet ved "Users must enter a user name and password......" (ved ikke hvad der står på dansk). Tryk Apply og du vil blive bedt om at indtaste password for den valgte konto, og det er det.
Harmony fjernbetjeninger virker fint til Windows og XBMC
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7242
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 10:39 |
Kan anbefale en Harmony one.
Bruger selv en one til win7 og xbmc. Samt alt anden lyd og billede Samt lyddæmper.
Det tager lidt tid at få alt på plads men efter så klarer den det hele
|
 |
Fladskærm
Junior bruger
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 11:09 |
Super med det log in uden password, tak for den forklaring. Kan du hjælpe mig med autoopstart af xbmc også:)?
Vil kigge på en harmony one, den ser interessant ud. Jeg har ingen server/NAS tilknyttet, så skal selv flytte filer fra min PC til mit mediecenter. Vil jeg ikke stadig mangle en form for tastatur til det. Også hvis jeg vil bruge youtube eller grooveshark/browse(hvis man kan det?) i xbmc, så vil jeg også mangle det? det var hertil jeg havde tænkt på den DiNovo Mini.
|
 |
Kasperp
Bruger
Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 11:38 |
Du kan lave en genvej til XBMC under start>programmer>opstart
Du kan lave en delt mappe på dit mediecenter så kopieringen af filer foregår fra din PC til mediecenteret og ikke omvendt.
Ved Youtube og browsing kommer du nok ikke uden om et tastatur af en art.
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 11:59 |
gør dig selv en tjeneste, køb endeligt et dinovo men kig på edge istedet. Ihvert fald inden du beslutter dig. Det er bare et lækkert keyboard.
BS
|
|
 |
Fladskærm
Junior bruger
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:16 |
Delt mappe, det lyder som en ganske god ide. Betyder det så, at jeg kan kopiere direkte fra min stationære til mediecentret? Skal de ikke være forbundet på en måde, enten med kabel eller et "internt netværk"? Kabel er en umulighed, men er det til at sætte det andet op, for en som ikke er super it kompatible:)?
Vil kigge på et "edge" også:)
|
 |
Fladskærm
Junior bruger
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:21 |
@kasper: Når jeg opretter sådan en genvej, vil programmet så starte automatisk op ved opstart?
|
 |
Gump
Super bruger
Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:31 |
Fladskærm skrev:
@kasper: Når jeg opretter sådan en genvej, vil programmet så starte automatisk op ved opstart? |
Ja, alle de genveje der ligger i:
Alle programmer > start
bliver automatisk kørt når windows starter...
Et lille tip: Hvis man en enkelt gang ikke ønsker at køre disse, holder man bare SHIFT nede under opstart. Så springes disse genveje over...
|
 |
Gump
Super bruger
Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 377
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:50 |
Fladskærm skrev:
Delt mappe, det lyder som en ganske god ide. Betyder det så, at jeg kan kopiere direkte fra min stationære til mediecentret? Skal de ikke være forbundet på en måde, enten med kabel eller et "internt netværk"? Kabel er en umulighed, men er det til at sætte det andet op, for en som ikke er super it kompatible:)?
|
Ja, det er lige det det betyder, men som du også er inde på skal de to være forbundet...
Nu ved jeg ikke hvordan dit setup ser ud derhjemme, men normalt ville man bare sætte en switch i mellem sin router til internettet og stationære pc, på den måde vil man kunne trække et kabel til sit mediecenter også. Så vil begge være på nettet, og begge forbundet med hinanden. Det er faktisk ikke sværere end at sætte strøm til den lille boks og sætte kablerne i. Er dit mediecenter ikke koblet til internettet? Dette ville nemlig give ekstra bonus til xbmc, da du så får mulighed for at downloade info/covers/fanart mv. til dine film/serier/musik.
Du siger jo så at kabel er en umulighed, dvs der skal noget trådløst til. En trådløs router vil kunne gøre det, og koster ikke alverden, men ud over det skal der også et trådløst netkort, eller en usb dongle til dit mediecenter (har ikke kigget på den, så ved ikke om den har det har det i forvejen). Opsætningen er lidt mere bøvlet, men det er nu som regel ikke særligt svært. Hastigheden er dog heller ikke helt den samme som på et trådet netværk, men om det er et problem kommer nok an på hvor meget data der skal overføres. En ekstra bonus ved et trådløst netværk er jo så at har du andre enheder med wifi kan disse nu snakke sammen og gå på nettet 
|
 |
Fladskærm
Junior bruger
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:52 |
Thanks a lot:) Så burde jeg være godt kørende. Vil prøve at sætte det op når jeg kommer hjem.
Så skal jeg bare have købt et tastatur edge,chill eller dinovo og så en harmony fjernbetjening. Er det harmony one som anbefales her? Kan se de går i mange størrelser og priser
|
 |
Fladskærm
Junior bruger
|
Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:54 |
Gump: Formulerede mig nok lidt skidt:) Altså der er netværkskabel til mit mediecenter fra routeren, det er min pc som er koblet op med trådløst. Men de er begge på samme net. Mente bare, at der ikke kan trækkes kabler mellem pc og mediecenter.
|
 |