recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd til PC og TV på samme tid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd til PC og TV på samme tid?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andfr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd til PC og TV på samme tid?
    Sendt: 28-Juli-2011 kl. 21:39
Hej 
Jeg har et lille problem jeg har købt der her Audioengine A2 og har bare sat dem i pc'en med jackstikket. Nu hvor jeg skal købe et nyt tv og bruge tv'et som monitor skærm, men også tv, så opstår problemet, hvordan får jeg mine Audioengine A2 til at kunne give lyd i både tv'et når jeg skal bruge det som tv, og til pc'en når jeg skal bruge den, uden at skulle om og sætte jackstikket i et andet sted hver eneste gang?

Håber i kan hjælpe mig :)

Andreas F
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 21:48

Du tilslutter dem til TVet, så er der lyd til både når du bruger TV, og når det anvendes til monitor.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Andfr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 23:26
Okay tak men hvordan skal pc'en så sættes op inde i lyd? Hvad skal den sættes til Tv højttalere?
Og det kan jo kun lade sig gøre hvis man bruger bruger HDMI kabel da det er det eneste som overføre lyd, men heldigvis bruger jeg også det.

Andreas F
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 11:06

Din PC tilsluttes TVet med HDMI.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Andfr Andfr skrev:

Jeg har et lille problem jeg har købt der her Audioengine A2 og har bare sat dem i pc'en med jackstikket. Nu hvor jeg skal købe et nyt tv og bruge tv'et som monitor skærm, men også tv, så opstår problemet, hvordan får jeg mine Audioengine A2 til at kunne give lyd i både tv'et når jeg skal bruge det som tv, og til pc'en når jeg skal bruge den, uden at skulle om og sætte jackstikket i et andet sted hver eneste gang?

Du sætter højttalerne til dit tv og bruger dem der. Husk at kig om man kan sætte dem til dit nye fjernsyn.

Hvordan du overfører lyden fra din PC til dit tv finder vi ud af, når du har fortalt hvilken PC og hvilket tv du har og hvilke forbindelser der er på begge dele.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Andfr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 13:21
Ja altså jeg har hdmi indgang i computeren og tv'et skal jeg ikke bare bruge det stik? Og sætte højttalerne til tv'et og så inde i pc'en vælge tv højttalere til lyd?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 14:01

Du gør bare som jeg skrev tidligere, så kører det. Laptoppen slår sikkert automatisk sine højttalere fra når der bruges HDMI, det gør min i alt fald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu