recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toppen af billede forskubbet på DR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Toppen af billede forskubbet på DR

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Mon ikke, det er fordi siden flyder over med indlæg om, at webmailen for Gu' VE' hvilken gang er nede? Sikkert pga. at man ser bold - eller.... rettere prøver at se bold online... Det vælter jo traditionelt YouSee omkuld, synes jeg...

Telefon: 

70 70 31 50

Åbningstider

Hverdage: 8 - 18
Weekend & helligdage: 9 - 18


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 09:27
Det VED jeg da godt. Må jeg ikke have lov til at kommentere på, hvad jeg så på deres Facebook-side? I så fald, skal jeg nok slette indholdet i indlægget...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det VED jeg da godt. Må jeg ikke have lov til at kommentere på, hvad jeg så på deres Facebook-side? I så fald, skal jeg nok slette indholdet i indlægget...

Undskyld.
Det var ikke en kritik af dig, men ment som en opfordring til dem der har problemet, at de kan kontakte yousee direkte frem for at bruge Facebook.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 10:24
Nu er det tilsyneladende ikke kun på Yousee at fejlen/ fænomenet er opstået, det er nu set på Stofa og Waoo fibernet tv jvf. tidligere indlæg i tråden, fejlen ligger nok tættere på DR. 

Er der nogen der evt. har mulighed for at tjekke via boxer, ved enlig ikke om boxer får det samme signal som andre udbydere?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 10:26
Boxer sender ikke DR via antenne.




Klaus


Redigeret af KlausDM - 27-Juni-2021 kl. 10:31
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Boxer sender ikke DR via antenne.




Klaus

Det viste jeg faktisk ikke det med at DR ikke sendes via BoxerEmbarrassed

Men dit billede er så fra DR via en DVBT2 sender? uden over scan/under scan?


Redigeret af Potter - 27-Juni-2021 kl. 10:55
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 10:57
Jeps.

Jeg har ikke boxer (til trods for at det står der på min Triax tv-modtager), men kun de “gratis” kanaler der sendes ud via sendemasterne rundt om i landet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 11:09
Der var intet i vejen med DR-kanaler på min Samsung BD-H8900N-modtager, i aftes - på DVBT 2.


TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 11:09
DR kanalerne udsendes vie DIGITV over det oprindelige TV2 net, som igen startede med TVSyd, og efterhånden kom de andre lokale TV stationer til.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 12:13
Så fejlen er at se på Yousee- Stofa - Waoo fibernet tv.
Nogen der ved hvorfra de får deres signaler, da det tilsyneladende er derfra problemet fejlen opstår/ ligger?

Canal Digital via kabel?


Redigeret af Potter - 27-Juni-2021 kl. 12:13
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Nogen der har lagt mærke til at der kommet en ca. 2 cm sort bjælke i toppen af billedet på DR‘s programmer, i bunden af billede går det til kanten.

Det er fra Yousee kabel TV

Hvis samme programmer streames via DR app, så forsvinder bjælken.

Alle andre programmer ser normale ud.

Fejlen/ fænomenet ses på alle 5 4K. TV vi har kørende på kabel TV fra Yousee

Er der ikke også opstået et mindre lip sync problem?

Synes lyden virker til at være forsinket en smule
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2021 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Så fejlen er at se på Yousee- Stofa - Waoo fibernet tv.
Nogen der ved hvorfra de får deres signaler, da det tilsyneladende er derfra problemet fejlen opstår/ ligger?

Canal Digital via kabel?

Hvis "Kogebogen" stadig er gældende, så får i hvert fald YouSee, signalerne fra parabol. Se side 6, her:
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu