recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > KiSS udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toptunet KISS DP-558
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToptunet KISS DP-558

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nightprowler Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Toptunet KISS DP-558
    Sendt: 05-December-2008 kl. 19:42

Hej alle.

Så er det min tur til at fortælle, hvordan du toptuner din dp-558.

1. PSU-STRØMFORSYNING/KISS DØD/DISPLAY BLINKER

køb nogle nye kondensatorer her:

http://www.kiif.dk/index.php

og følg denne anvisning:

http://home.cbkn.dk/DP558/index.htm

Det skulle være rimeligt nemt, hvis man da har brugt en loddekolbe før.

men HUSK, se dig for og vend kondensatorerne rigtigt.

2. HARDDISK 400 GB

Efter lidt søgen rundt fandt jeg denne her som passer.

400GB Samsung IDE SpinPoint T133
400 GB / 7200 rpm / 8 MB / ATA-100 / 8.9 ms

Den koster ca. 500 kr. og så har du optage over 100 timer i  højeste opløsning. Den skal bare sættes i og  køre Firmware 1.1.8. så klarer det sig selv. Bemærk at harddiscen SKAL stå som slave da du ellers ikke kan opdatere firmwaren.

3.DVD-DREV

Som så mange andre begyndte mit dvd-drev at halte lidt med alderen, kunne ikke læse cder, "ingen disc installeret"  hakkende dvd film og ligende. Den du skal bruge hedder:

SAMSUNG SH-D162D

(Bemærk at det er vigtigt at det netop er denne, da der åbenbart er lidt forskel på D og C modellerne). Og at drevet står som MASTER ellers kan man ikke boote maskinen med ny firmware

Først skal du sætte dvd-drevet til din computer og køre dette program

http://www.samsungodd.com/KorLib/File/sfdnwin.exe

Det skal du bruge til at flashe dit drev med. Hent så denne fil til at sænke hastigheden med, da drevet ellers kører ALT for hurtigt. Det lyder nærmest som en helikopter der letter. Samt selvfølgelig at gøre drevet regionsfri.

http://club.cdfreaks.com/f36/samsung-sh-d162d-low-noise-rpc1 -firmware-238152/

BEMÆRK: Du skal være medlem af CDFREAKS for at kunne hente filen, men det tager kun 5 min. og det er gratis at oprette sig.

Tryk så på cirklen øverst til venstre, den med mappen der er åben"Download file open" og indsæt lownoise filen. Tryk så på cirklen i midten "Start download"

BEMÆRK: Tjek at det er SAMSUNG dvd-drevet som står i boxen:Drive og at der ikke slukkes for strømmen mens den flashes.

##Jeg flashede allerførst med denne fil:

http://board.gulli.com/thread/920984-endlich---kreon-v100-fr -samsung-sh-d162d-und-sh-d163b/

Men fandt aldrig rigtig ud af, hvad det gjorde ved drevet, så den tror jeg du kan se bort fra.###

Nu har du så et super lydløst dvd-drev der læser med 2 og 4x hastighed, samt regionfri.

Nu mangler du bare at pille fronten af dvd-drevet og sætte det fra KISS på i stedet.(Vent med at sætte fronten på igen til drevet sidder i maskinen)

Når du alligevel har maskinen skilt ad, så fjern forsigtigt den øverste røgfarvede plastfront(Den der står KISS DP-558 på). Den sidder fast med lidt dobeltklæbende tape og bor hullet, der sidder foran den infrarøde modtager, lidt størrer. Husk at tage printpladen på fronten af først. Så modtager den meget bedre signalet fra fjernbetjeningen fra alle sider. Prøv også dette her:

http://www.metacafe.com/watch/323290/remote_control_booster/

Dette er hvad jeg har gjort ved min KISS og det virker sgu.

Til slut en stor tak til alle hjemmesider der har hjulpet med at gøre dette muligt.

mpcclub,kiif,kipkay,recordere,cdfreaks og en masse andre.

###################NIGHTPROWLER#################

Til top
SimonPhoenix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 12:30
Hej

Super artikel.
Kunne være rart med en lignende artikel til VR-558.
Jeg er superglad for min, men hold da op hvor drevet larmer

Er det evt. muligt at sætte det samme drev i VR'en som denne artikel nævner?

Igen super arbejde nightprowler

Redigeret af SimonPhoenix - 05-Februar-2009 kl. 12:31
Til top
Chryslerdude Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-September-2007
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af nightprowler nightprowler skrev:

400GB Samsung IDE SpinPoint T133
400 GB / 7200 rpm / 8 MB / ATA-100 / 8.9 ms

Hej NP!

Dejlig artikel.. men kunne du måske lokkes til at skrive modelnummeret på den Spinpoint du har brugt... :-) Er det mon HD401LJ og hvis ja, brugte du da en SATA / PATA converter ?

Vil nemlig MEGET gerne ha 400 timer på min 80'er !

Redigeret af Chryslerdude - 10-Februar-2009 kl. 13:06
Mvh Kspr CD
Til top
jhap Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2009 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af SimonPhoenix SimonPhoenix skrev:

Hej

Super artikel.
Kunne være rart med en lignende artikel til VR-558.
Jeg er superglad for min, men hold da op hvor drevet larmer

Er det evt. muligt at sætte det samme drev i VR'en som denne artikel nævner?

Igen super arbejde nightprowler

Hej

Jeg har lige købt dette dvd drev (til 161,- hos getmore.dk, incl forsendelse) samt fulgt denne rigtigt gode vejledning her i forum'et. Det virker perfekt på min VR-300. Super

Redigeret af jhap - 11-Marts-2009 kl. 16:23
K|i|S|S VR-558 300GB, Købt januar 2007. Firmware vers. 1.1.7
Til top
PallePro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 06:15

Kanon!

Tak for overskuddet, NightProwler - det bliver mine foældre glade for - der er altid for lidt plads og dårlig modtagelse fra IR på deres DP-558.

/Palle

Samsung CS-34Z4HR | LG DV142K | Panasonic NV-HD620 | Technics SU-X101 | Jamo Sound50
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 11:34

[/QUOTE]

Hej NP!

Dejlig artikel.. men kunne du måske lokkes til at skrive modelnummeret på den Spinpoint du har brugt... :-)

[/QUOTE]

Ingen svar... men projektet lykkedes altså med en "Samsung PATA T133 HD400LD 400 GB", som med Samsungs HD-Utility blev tvunget i knæ, til ATA100 og silent mode. Bemærk at jeg måtte pille jumperne helt af, for ellers blev det kun til 32GB (22 timer i EP). Dette KAN skyldes at disken var partitioneret til 32GB da jeg fik den.

Jeg gav 42.95 EUR på eBay.de hvor der er mange af dem, og forsendelse var 13 EUR.

Jeg kunne evt godt tænkes at "lave" en Kiss til, så PM mig gerne hvis vi skal samkøbe to af de ovennævnte diske. (forsendelse for to = 20 EUR). Jeg har ebay konto og kan betale. Bor i Nordsjælland

God fornøjelse !

Mvh Kspr CD
Til top
Stord Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Marts-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 17:47

Hej nightprowler

Jeg har prøvet din beskrivelse:

Brugt sfdnwin.exe

Flashet med følgende fil:  SH-D162D_SB00.RPC1.low-noise.bin

Alt så godt ud, jeg kører med 1.1.18 på den orginale 200Gb disk.

Samsung D162d blev installert, men den vil ikke spille zone 1, spytter bare disken ud efter at have konstateret at det er forkert zone.

Zone 2 er ok.

Har du et bud på hvad jeg evt. har gjort forkert eller glemt?

Stord

Til top
Aleks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-August-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 15:51

Hej Stord

Jeg er helt sikker på at du mangler at skifte den til Regionsfri i den "skulte menu".

Se evt. tidligere emne om dette   http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5886&P N=1&TPN=2

1. tast Eject og vent til drevet åbner
2. tast Clear/Del (afhængig af modellen)
3. tast 2
4. tast 7
5. tast 6

Så kommer du ind i "The Hidden Menu" og kan stille regionen.

KiSS DP-558
Til top
Stord Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Marts-2009
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 09:12

Hej Aleks

Tak for hint. Det var liger netop hvad jeg havde glemt. Havde ikke lige forestillet mig at der var kommet et nyt menu punkt op der inde!

Et andet spørgsmål, hvad er grunden til at i kun har brugt 400Gb harddisk til upgrade?

Er det formateringen FAT32, som sætter grænsen?

MVH

Stord

Til top
maso Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-August-2005
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Chryslerdude Chryslerdude skrev:

Hej NP!

Dejlig artikel.. men kunne du måske lokkes til at skrive modelnummeret på den Spinpoint du har brugt... :-)

[/QUOTE]

Ingen svar... men projektet lykkedes altså med en "Samsung PATA T133 HD400LD 400 GB", som med Samsungs HD-Utility blev tvunget i knæ, til ATA100 og silent mode. Bemærk at jeg måtte pille jumperne helt af, for ellers blev det kun til 32GB (22 timer i EP). Dette KAN skyldes at disken var partitioneret til 32GB da jeg fik den.

Jeg gav 42.95 EUR på eBay.de hvor der er mange af dem, og forsendelse var 13 EUR.

Jeg kunne evt godt tænkes at "lave" en Kiss til, så PM mig gerne hvis vi skal samkøbe to af de ovennævnte diske. (forsendelse for to = 20 EUR). Jeg har ebay konto og kan betale. Bor i Nordsjælland

God fornøjelse !

[/QUOTE]

Hej kan du fortælle noget mere om, hvad det er for et Samsung program du bruger til at neddrosle disken? Og hvordan man gør?

Min egen disk er lige såtet af, så jeg er på udkik efter en ny at sætte i - hvilken samsung disk skal jeg vælge?

Kan denne evt. bruges?
http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=141 539

Redigeret af maso - 22-Juni-2009 kl. 12:45
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 02:09

Hej!

Jeg har brugt Samsungs HD utility (som jeg faktisk ikke kunne finde på d 2 minutter jeg søgte), men du kan downloade en boot CD der hedder "Hiren's BootCD" og koble disken på en ledig IDE controller, og dernæst boote på CD drevet på.

Der er det ikke svært at behandle disken med det program, og sætte den til at køre ATA100.

PS: Jeg har major problemer med min Kiss nu, og den rådne disk.... men en kammerat siger at hans identiske kører perfekt.

Har ikke så meget tid lige nu, men hvis nogen vil debatere forskellige problemer med Samsung HD400LD 400GB, er jeg overordentlig interesseret.

Mvh CD

Mvh Kspr CD
Til top
flotfyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Januar-2006
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2009 kl. 14:52

Programmet hedder Hutil det skal bruge

Til top