|
|
Besvar ![]() |
Side <1 12131415> |
Forfatter | ||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() |
|
Det ved jeg der er! På hvilke områder mener du, at det er forskel? |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
![]() |
|
Det er vi så ret uenige om....... Ikke mindst fordi det er første VW jeg har haft problemer med. Jeg købt en bil med en konstruktionsfejl (i DSG kassen) og en produktionsfejl (kæden), til gengæld har jeg en bil der er fem år gammel, som jeg egentligt ville have skiftet sidste år, men jeg er så glad for den at jeg ikke kan tage mig sammen til at købe en ny. For øvrigt er langt de fleste danske VW værksteder ganske ukompetente fjolser! Men vil man købe problemfrie biler fra en producent der viser ansvar, så er det en Toyota man skal købe. Klaus (4 år med Golf 1, 4 år med Golf 2, 7 år med Golf 3, 4 år med Golf 5 og 5,5 år med Golf 6 - samt 4 år med Touran) |
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() |
|
Hvor meget af alt det har du fået dækket Klaus ?
Ruller rundt i Golf VI 1,4 TSI 160 på anden gearkasse nu (også DSG). Har dog købt bilen brugt og gearkassen var skiftet lige inden jeg købte. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
![]() |
|
Alt....... Klaus |
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
![]() |
|
Jeg kører rundt i en 328er med 390k på klokken og original gearkasse og kæde . Hvor vil i hen med det. Jeg mener stadig uanset hvad i så vil mene, så mener jeg at det er producenten der bør have tabet og ikke forhandleren. Og netop min referance til Toyota osv. som tilbage kalder bilerne hvis der er fejl som skyldes producenten. Præcis som samsung burde tage ansvaret for deres fejl På TV og ikke overlade aben til forhandleren.
|
||
![]() |
||
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
![]() |
|
Og det er ligemeget hvem der løste dit kæde problem. Du kan være sikker på at regningen landede i wolfburg. Fordi avancen er så lav på bilsalg i Danmark at de ikke vil kunne indeholde udgifter til store mængder skift af kæder eller gearkasser.
Redigeret af fiskerendk - 27-April-2015 kl. 22:02 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tjah, da du formodentligt ingen N47 motor har, har du ej heller mødt BMWs arrogance angående fejl og slid på kæder. Læs her Klaus |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
![]() |
|
Tordenfluer i Samung TV - afgørelse i klagesag ???
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så har Selmer Retail landet en usædvanlig god aftale med leverandøren i Wolfsburg! Ikke mindst set i lyset af udviklingen i kædeproblematikken i Danmark, set i forhold til resten af verden. I Danmark dækkes alt uden spørgsmål, i Tyskland eksempelvis repareres der mod kulance, men hver enkelt sag skal tages op med fabrikanten. I Danmark fik folk der havde fået repareret bilen hos uautoriserede værksteder kompensation for værkstedsregningerne! For øvrigt kom det da DRs kontant bragte sagen op. Jeg havde selv 4 måneder i forvejen fået et "godt tilbud" på udskiftning af kæde: Kun 8000 kroner. Jeg fortalte den stakkels værkfører at han måtte være godt tosset, hvis han trode at jeg ville betale en sådan reparation efter 4,5 år og ~100.000 km. Så solgte jeg sgu hellere bilen og købte en anden. Klaus |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Hvorfor? Ja det er måske det mest korrekte. Men som jeg forsøgte at skrive, så er det først og fremmest ligegyldigt for forbrugerne. Dernæst må man formode, at forhandlerne har taget højde for dette, eller agter at gøre det, hvis det er et stort problem for dem. Hovedsagen er, forbrugerne skal ikke i klemme. Men jeg forstår stadigvæk ikke, hvorfor du hele tiden vil have fokus hen på forhandleren. Denne har trods alt valgt at sælge det pågældende produkt.
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
|
Nitpicking: Semler Retail er udelukkende de gamle SMC forhandlere, så er det kun dem, der har betalt, eller kan man også få det lavet hos andre VW forhandlere? Importeren hedder Skandinavisk Motor Co., men begge hører dog under Semler Gruppen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Sorry, selvfølgelig Selmer Gruppen (Scandinavisk Motor Co.) som du skriver :-)
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 12131415> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |