|
Tordenfluer i Samsung TV -afgørelse i klagesag |
Besvar | Side <12345 15> |
Forfatter | |||
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 09:53 | ||
Ahh.... Mon dog. Vi har klaret ombytning af flere skærme i Randers butikken uden ulemper for kunden og vi har aldrig været i nærheden af en diskussion med kunden. |
|||
Zuppe
Super bruger Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 12:25 | ||
Har lige selv fjernet en tordenflue fra min Samsung monitor, det tog ikke mere end 20 min.
|
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 12:42 | ||
Kunne du ikke lave en tråd om hvordan, til alle de, der ikke får forhandleren til at rette ind? |
|||
Zuppe
Super bruger Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 12:50 | ||
Jeg har samlet den igen, ellers kunne jeg godt have lavet en billedserie. Jeg tvivler også på at det er samme fremgangsmåde på alle.
|
|||
roland25
Ny bruger Oprettet: 21-Februar-2015 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 13:42 | ||
Nu er jeg ikke fra Randers området, men Roskilde. Jeg kunne dog ønske at den service I har i Randers, også var at finde i Roskilde. Jeg vil gerne offentliggøre vores mail-korrespondance, men afventer lige et svar fra en jurist. Så I må vente indtil jeg ved mig sikker... Redigeret af roland25 - 22-Februar-2015 kl. 13:45 |
|||
roland25
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 17:25 | ||
Synes lige at i skulle læse dette fra flatpanel.dk hvor jeg også har oprettet en tråd:
"Hej, jeg har selv en sag kørende med et Samsung med tordenfluer, har også købt hos den "omtalte" kæde. Min sag er "kun" 6 måneder gammel, hverken kæden eller Samsung vil tage ansvar, derfor kører jeg en sag, min skærm skal på forlangende af denne kæde, undersøges hos en sagkyndig, så der går nok et stykke tid før en afgørelse. Jeg kender godt til din sag og dens afgørelse, det samme gør den omtalte kæde jo også, alligevel vil de stadig ikke indrømme noget eller godkende tv har denne fejl, hvis kæden vælger ikke at give deres kunder ret i klager af denne form, så kommer det til at blive meget dyrt i omkostninger for dem. At kæden vælger ikke at svare, acceptere eller at underkende afgørelsen, siger jo alt om kæden, jeg forventer selv at gå hele vejen til domstolene hvis det bliver nødvendig. Jeg har pakket mit tv ned, det er jo kæden der trækker sagen i langdrag, og skal der gå 6 måneder mere, er tvet jo blevet 1 år ældre siden starten af sagen. Jeg regner med, at jeg ved noget mere om sagen om 1 til 2 måneder når tvet har været ved den sagkyndige, gad vide om der kommer flere tordenfluer imens." |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 18:06 | ||
Roland.
Du kan jo vælge at oprette tråde på nedenstående sites/fora også: http://www.tweak.dk http://www.hol.dk http://www.hwt.dk http://www.nerds.dk M.v.h. |
|||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 18:57 | ||
Jeg forstår ikke begrundelsen for at undlade at nævne kædens navn. Jeg kan godt regne ud, at det er HIFI klubben der er tale om, men det er IMO særdeles relevant for forbrugerne at få at vide hvem det er hvis der er tale om en kæde der ikke vil efterleve forbrugerrådets afgørelser, og som stiller sig på bagbenene på trods af at der ligger en klokke klar afgørelse.
Det udstiller også svaghederne i det nuværende system, hvor afgørelserne ikke er juridisk bindende og hvor en forretning kan besværliggøre sager hvor det er klokke klart at kunden har retten på sin side, så kunden må til domstolene for at få sine penge, i sager der allerede er afgjort af forbrugerrådet. I sådanne sager vil de fleste sikkert vælge at give op, så derfor er det IMO meget vigtigt at man som forbruger er bekendt med hvilke forretninger der ikke efterlever forbrugerrådets afgørelser. Det er trist at høre at HIFI klubben er blandt de forretninger. Det havde jeg ikke regnet med. Håber de læser med her og kommer på andre tanker. Redigeret af Trumle - 22-Februar-2015 kl. 20:55 |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 19:13 | ||
rawi
Super bruger Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 19:58 | ||
Ekstrabladet (bør hr. og fru. Danmark ikke også vide at de ikke skal lade sig blive afvist af en sælger fra *indsæt hvilken som helst forening her*?)
|
|||
roland25
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 21:06 | ||
Hifiklubben i Roskilde valgte at følge Forbrugerklagenævnets afgørelse, så er det på plads. Jeg var dog nødsaget til at kontakte forbrugerklagenævnet, fordi HifiKlubben i Roskilde ikke har svaret på afgørelsen indenfor de 30 dage fra forkyndelsesdatoen. Forbrugerklagenævnet havde så følgende muligheder, Stævningsmandsforkyndelse via fogedretten og herefter domstolene. Det fik Hifiklubben i Roskilde til at efterleve afgørelsen. |
|||
roland25
Sendt: 22-Februar-2015 kl. 21:31 | ||
Tak for det Henrik - det må blive i morgen |
|||
Besvar | Side <12345 15> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |