recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba 32 WL 66 Z indstillinger ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba 32 WL 66 Z indstillinger ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kingglostrup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba 32 WL 66 Z indstillinger ??
    Sendt: 05-November-2006 kl. 17:11
Hej !

Sidder lige og ser på min Toshiba og synte småske den trænger til en smule justering.

Jeg har læst i en anden tråd omkring noget lyd hvis man stiller på baglys så skulle skærmen give en ubehagelig lyd, min skærm siger intet, selvfølgelig kan man høre noget hvis man lægger øret helt ned, men det er nærmest intet.

Men hvad skal det stå på ?? min står pt. på 70.

Og det samme med alt det andet, hvad skal farver osv. stå på ?

Hvad stiller I jeres på ?

Mvh KG
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2006 kl. 18:01

Jeg har ganske vidst returneret mit (køber nok et 32WL68 i stedet), men dette mine indstillinger kan jeg huske. Mit larmede desværre, når baggrundsbelysningen kom under 90 - en af grundene til at jeg returnerede. Men skulle billedet være bedst muligt, blev det:

Kontrast: 70

Lys: 47

Farve: 40

Baggrundsbelysning: 20

Skarphed. -35 (det er nok her den allerstørste billedforbedring sker - al den kunstige skarphed ser forfærdelig ud)

Sortudvidelse (eller hvad det nu hedder): off

Støjreduktion: auto

Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 11:47
en ting jeg tænker på. Når man sætter skarphed længere ned en 0, begynder man så ikke at sløre billedet mere end det normalvis er???
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 12:01

Nej, man får et neutralt og rent billede, med alle de detaljer der skal være hvis man har den på -50 (som er minimum), og skruer man op derfra svarer det til at lave "unsharpen mask" i Photoshop, og som i Photoshop ser det forfærdeligt ud, hvis man ikke kan begrænse sig.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 12:08
ja jeg vil give dig fuldstændigt ret i at have for høj skarphed giver et meget grimt resultat.

men hvis -50 svarer til at man ikke laver kunstig sharpen på tv'et så tror jeg da lige jeg vil hjem og teste lidt mere med det...
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 08:13
Hej igen !

Jeg havde faktisk sat mine indstillinger tæt på det som blev foreslået, dog ikke den der skarphedsindstiling, syntes godt at man kan få et forkert billede , så der skal der lige leges lidt.

Men jeg har et alvorligere problem jeg ikke kan finde ud af at løse.

Jeg har en satreciever på scart1 og en digital tuner på scart2, og skal så have sat min DVD afspiller til.
En Pioneer et eller andet, den eneste mulighed jeg så ser jeg kan have hvis jeg vil have den direkte i skærmen er så i external 3, den hvor der er et hav af phono stik ( hvis man altså kalder dem dette når det også dækker billede )

Venstre side ser det ud som om at man skal benytte hvis man har et spilttet signal med rgb eller 3 ledninger til video, og i højre side har jeg et stik hvor der står monitor og videoo, sætter jeg mit kabel fra DVD'en heri kan jeg ikke få billede.
Så prøvede jeg at sætte den over i rgb siden i øverste stik, og der kan jeg få billede, dog ikke i farve, om det er ved siden af kan jeg ikke finde ud af.

Hvad filen skal jeg gøre.

Jeg har ikke HDMI udgang på afspilleren, kun S-vhs og et phono video udgang også en phono digital audio ( 1 stik ) og til sidst 2 phono for højre og venstre kanal.

Lyden kan jeg forøvrigt heller ikke få igennem.

Jeg bruger helt nye kabler så de burde være iorden.

Håber på lidt hjælp.

Hvis jeg skal tage et billede af bagsiden af dvd'en for at få hjælp så råb lige højt.

Mvh KG
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 13:46

Phonostikkene på bagsiden er component indgange - de 5 stik i venstre side, 3 til video og 2 til audio - de kræver at du har component udgang på din dvd. Dem i højre side bagpå - monitor/video - er output stik, du kan ikke inputte din DVD via disse.

På siden af skærmen sidder de phonostik (composite) der hører til external3 - 1 gul til video og en rød og en hvid til audio, du kan bruge disse for at tilslutte din dvd - men composite er i absolut dårligst mulige kvalitet.

Check om ikke din dvd-afspiller har component output istedet - 3 phonostik til video, rød, grøn, blå.

Hvis ikke vil jeg anbefale at du udskifter din dvd-afspiller med en ny, der enten har HDMI output (når nu du har 2 HDMI input i dit TV) eller alternativt component output som er det næstbedste.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Phonostikkene på bagsiden er component indgange - de 5 stik i venstre side, 3 til video og 2 til audio - de kræver at du har component udgang på din dvd. Dem i højre side bagpå - monitor/video - er output stik, du kan ikke inputte din DVD via disse.

På siden af skærmen sidder de phonostik (composite) der hører til external3 - 1 gul til video og en rød og en hvid til audio, du kan bruge disse for at tilslutte din dvd - men composite er i absolut dårligst mulige kvalitet.

Check om ikke din dvd-afspiller har component output istedet - 3 phonostik til video, rød, grøn, blå.

Hvis ikke vil jeg anbefale at du udskifter din dvd-afspiller med en ny, der enten har HDMI output (når nu du har 2 HDMI input i dit TV) eller alternativt component output som er det næstbedste.

Christ for en klaphat.

Selvfølgelig kan man da ikke få indput på en output !!! hvordan kan man da finde på i det hele taget at prøve sådan noget

Jeg havde stirret mig blind på dette ene stik og var overbevist om at det måtte være det rigtigte beklager denne tåbelighed

Men på min DVD er der kun 1 udgang til video, det må så være composite video, og altså den dårlige kvalitet du snakker om ?

Jeg har ikke rgb , eller 3 videoudgange på den, har tjekket.

Du har nok ret i at en ny DVD med HDMI ville være bedre.

Men er det værd at vente med at handle noget, nu med al den her Blue ray osv snak der er ?

Og i givet fald hvad kunne du anbefale mig at købe, jeg er nok ikke indstillet på at bruge alverden, den anden her har kostet 1500 , jeg ville måske strække mig til 3000 kr.

Sorry for det tåbelige spørgsmål, men kunne sgu ikke rigtig forstå at jeg ikke fik signal på men nu forstår jeg det bedre.

Det er vel også derfor at billedet kun var gråt når jeg satte den udgang på den ene farvekanal ??? men forstår så ikke helt hvorfor der så ikke kom et tilsvarende billede på når jeg forsøgte mig med en af de andre indgang ( g / b )

Sidste spørgmål, hvad hedder component indgangene på tvet ?? external ??? eller comp, eller hur ?

Og er det ikke lige så god kvalitet som SCART....?

Mvh KG
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 18:58

hehe - tanketorsk laver vi alle

mht. køb af anden dvd nu hvor blue-ray og hd-dvd er på vej - så behøver du ikke købe en fin dyr en lige nu og her.

her er eks. en der kan fåes ganske billigt med component output og sikkert vil levere bedre billede end den du har idag hvis du skulle tilslutte den gamle over komposite indgangen.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17060& PN=1&TPN=500

Component er på højde med RGB scart men du skal bruge et Component kabel til billedet - samt et almindelig phono kabel til lyden.

http://av-connection.com/?SPage=Component-Video_Kabler

På TV'et hedder component indgangen 3C når du skal vælge indgang

Skal du ud og købe ny ville jeg gå efter en med HDMI - men den behøver ikke koste 3000,- for at være god efter min mening. Jeg har ikke lige nogen konkrete anbefalinger - men det er der sikkert andre herinde der har hvis du laver en tråd og spørger efter forslag.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 10:23
der er en tråd her omkring køb af ny dvd...

jeg har hørt godt om Peekton pk6006 som kan erhverves for omkring 700 med hdmi... kunne godt selv finde på at købe denne, men eftersom jeg er studerende (= ingen penge) så lader det vente på sig inden jeg opgraderer (hvilket nok istedet bliver en xbox360 med hd-dvd)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu