recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba 32WL66Z og MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba 32WL66Z og MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
eakena Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba 32WL66Z og MCE
    Sendt: 28-April-2007 kl. 13:38

Hejsa,

først post her på forummet, så jeg håber jeg er endt det rigtige sted.

Jeg fik, langt om længe, igår købt mig et fladskærms-TV, et Toshiba 32WL66Z da jeg længe har ærgret mig over at spille xbox360 og se tv via mit Media Center på en alm. 19" computerskærm.

Tilslutning til min xbox360 var superlet og det ser virkelig lækkert ud, men jeg har lidt problemer med at få opløsningen på mit Media Center til at spille sammen med TV'et. Såvidt jeg kan forstå udfra TV'ets specifikationer skulle det køre 1366x768, men den opløsning er slet ikke tilgængelig for mit grafikkort (og ser heller ikke ud til at være på med på listen over mulige opløsninger for nyere grafikkort).

Det tætteste jeg kommer er 1360x768, og det burde jo heller ikke være meget man kommer til at kompensere for der, men det billede der så kommer ind på TV'et er noget større end TV'et kan fremvise - giver det mening? Er der nogen der kan give mig nogle tips til hvordan jeg får opløsningerne på både mit TV og mit MCE til at hænge sammen? på forhånd tak!

Mit Media Center har et ATI x800 grafikkort som skulle være med på listen over kompatible Media Center-grafikkort.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 14:12

Hvordan har du tilsluttet dit media center, via DVI eller VGA?

Til top
eakena Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 14:19
ah undskyld, glemte jeg at skrive. Det er tilsluttet via VGA i begge ender. Vil det hjælpe mig at køre DVI (grafikkort) -> HDMI (TV)?

Redigeret af eakena - 28-April-2007 kl. 14:25
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 14:25
nu kender jeg ikke ATI's grafik drivere men der bør være en mulighed for at lave noget over/underscan justering. Det er det du skal have fat i i og så justere billedet så det kommer til at passe med dit TV.
Til top
eakena Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 14:28
jep, har fundet noget "Adjustments" i ATI's Control Center, men uanset hvordan jeg strækker og skrumper billedet passer det ikke helt. Har også prøvet at justere mens jeg kørte 1280x768 istedet.
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 17:07
jeg tror ikke du kan få det til at passe 100% men man kan vel leve med at der er et par pixels over eller underscan

Jeg bruger selv et Nvidia kort og har en 3 pixel bred sort stribe i den ene side men det lægger man ikke mærke til i det daglige
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 17:25

hej eakena

der er forskel på et fladskærms tv og en pc monitor, og selvom panelopløsningen er 1366x768 så understøtter Toshibaen ikke denne opløsning hverken over VGA eller HDMI

Hvis du vil køre VGA skal du køre 1024x768 men jeg vil anbefale at du istedet kører DVI->HDMI med opløsningen 720p (1280x720) - det er en standard A/V opløsning som Toshibaen accepterer og det giver et flot billede med korrekt aspect ratio og med en lille smule overscan der kan justeres i Catalyst control center.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
eakena Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 17:27
ah super! Tak for tippet spawn, så vil jeg ud og købe et kabel på mandag :)
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

hej eakena

der er forskel på et fladskærms tv og en pc monitor, og selvom panelopløsningen er 1366x768 så understøtter Toshibaen ikke denne opløsning hverken over VGA eller HDMI

Hvis du vil køre VGA skal du køre 1024x768 men jeg vil anbefale at du istedet kører DVI->HDMI med opløsningen 720p (1280x720) - det er en standard A/V opløsning som Toshibaen accepterer og det giver et flot billede med korrekt aspect ratio og med en lille smule overscan der kan justeres i Catalyst control center.

Det er også sådan jeg har sat mit Toshiba til min htpc. Er selv meget godt tilfreds med billedet. Jeg bruger dog nvidia drivere, hvor du også nemt kan justere over/underscan.

/Skipper
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu