recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba folio 100 (Android tablet) anmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba folio 100 (Android tablet) anmeldelse

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba folio 100 (Android tablet) anmeldelse
    Sendt: 18-December-2010 kl. 22:19
Jeg valgte denne gang ikke at skrive denne mini-anmeldelse direkte her, men ønsker da stadig at dele oplevelsen med andre når muligt. så her er en alternativ vurdering af en ny android tablet, Toshiba Folio 100 .

Lad mig endelig høre om der skulle tiføjes andet, så gør jeg det gerne.
 
update,
der findes allerede et par video'r af folio 100 på youtube , hvis man skulle ønske at se den i aktion.
 


Redigeret af pendec - 19-December-2010 kl. 02:17
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 23:16
Fin fin gennemgang pendec
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 23:28
hele Android tablet opstarten har skuffet mig..

Men skader produktet, ved at sende så ufærdige maskiner på markedet. især når det kommer til muligheden for applikationer. 

Man burde give den en bedre chance..

Tegra 2 kan sagtens hardware dekode 1080P MKV.. det skulle have været introduceret, samt en Mediacenter app, det ville give den så enormt meget værdi.

og så skulle der være forberedt et tablet markede, lige som på Applestore.. især udmeldingen fra Google om at ANDROID ikke er et tablet system, virker skræmmende.. da det kan risikere, det bliver et meget VAGT udbud som reelt frigiver de krafter der er i sådan en tablet.

Folio´en har på hardware siden alle de flueben som der skal være, så det er synd.. havde håbet på mere. har selv været ved at ville købe den et par gange. men venter nok selv bare på den nye IPAD, simpelthen fordi man får en bedre brug lige nu og her, pga. et ordentligt marked af spil / programmer og andet.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 23:45
Det kunne være gået rigtig galt med denne og andre tegra2 maskiner, hvis det ikke var for androidOS og den enkle tilgang til applikationer som kan bruge på alle deres forskellige modeller/varianter af mobiler og nu tablet enheder..

Ret teknisk, så er en stor fejl som jeg ser på android, den mulighed for at multitaske sine processer som kører, og gør oplevelsen i visse programmer mindre gode til ipad's fordel (ja, jeg skrev ipad!) . Det er ikke en fejl i linux kernen men nok mere hvordan android mener der skal vælges at køre så mange applikationer samtidig, og nyt er jo at maskinerne kommer med mere hukommelse og gør at endnu flere programmer kører samtidigt og i nogle tilfælde slet ikke nogen fordel at have aktive.

Maskinen her ser ikke rigtig ud til at udnytte sine 2 kerner som jeg har checket det i "backend'n" af maskinen. det kan ihvertfald gøre det hele lidt mindre sjovt.
Jeg mener dog maskinen har potentiale og der er flere mindre 7" modeller på vej, som nogle måske vil foretrække (har set Galaxy Tab reklamen og det ser godt nok dumt ud at trække den op af inderlommen) , så jeg mener den skal være 10" og hører ikke til at være så mobil som Samsung prøver at gøre den.

Den fungerer ihvertfald ok for mig, og er smart nok når man ser tv eller lige skal ind på dr.dk/nu eller checke seneste facebook indslag og sin email. Kan oplevelsen gøres bedre på android? 100% sikkert.

Det hele ender nok lidt der hvor LG gav op som mente at android 2.x ikke var lavet til tablet formålet og jeg kan nok give dem ret. Er man så til denne type brugerflade, så køber man den nok alligevel for man har jo vænnet sig lidt til det, så om LG springer fra på 2.x, det påvirker mig ikke, og jeg ser da frem til deres LG Star som skulle komme her engang i det nye år.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 23:45
Fin gennemgang af maskinen.
Du skriver at: "Folio 100 er nok det europæiske markets bedste bud på en tablet i en rimlig prisklasse" - men nævner slet ikke prisen på den. Ifølge Linuxshoppens hjemmeside er prisen 2995,- så går ud fra at det er dette du regner med?

Du nævner først multitouch under "Alternativ installation" - betyder dette at multitouch ikke er enabled under standard installationen, eller er der her bare "kun" multitouch med 2 fingre?

Uden at skulle hænge for meget i selve karakteren (for det så vi hvordan gik grueligt galt i forbindelse med iPad anmeldelsen her på siden), så kunne jeg godt tænke mig at høre om den karakter du giver den er baseret på den software du rent faktisk benytter (altså den moddede firmware med Google Market understøttelse mm.), den oprindelige firmware eller en eller anden kombination.
Det lyder for mig nemlig ikke som om original installationen er specielt attraktiv, og at Folio 100 derfor næsten kræver at man installerer den moddede firmware.

Dette indskrænker vel også målgruppen, eftersom det vel ikke er familien Danmark der begiver sig ud i dette, eller hvordan vil du vurdere dette?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2010 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Uden at skulle hænge for meget i selve karakteren (for det så vi hvordan gik grueligt galt i forbindelse med iPad anmeldelsen her på siden), så kunne jeg godt tænke mig at høre om den karakter du giver den er baseret på den software du rent faktisk benytter (altså den moddede firmware med Google Market understøttelse mm.), den oprindelige firmware eller en eller anden kombination.
Det lyder for mig nemlig ikke som om original installationen er specielt attraktiv, og at Folio 100 derfor næsten kræver at man installerer den moddede firmware.

Dette indskrænker vel også målgruppen, eftersom det vel ikke er familien Danmark der begiver sig ud i dette, eller hvordan vil du vurdere dette?
vurdering er 100% efter den fulde oplevelse, og ikke på grundlag af pakken som den blev modtaget.  Jeg tror man må medgive at en PC fra HP ikke altid er særlig attraktiv på indholdet , men stadig kan blive virkelig fin efter man selv har installeret diverse alternative produkter istedet.
Så den er baseret på min "launcherPRO" + andre apps oplevelsen og ikke den kopi agtige tilgang til interface som toshiba leverer den med.. det er jo, som meget andet, muligt at ændre og slet ikke svært.
 
Tror helt sikkert familen danmark hurtigt kan finde ud af det, når toshiba selv leverer en filbrowser/stifinder , hvor man herfra hurtigt kan installere de apps man mangler.
 
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

men nævner slet ikke prisen på den. Ifølge Linuxshoppens hjemmeside er prisen 2995,- så går ud fra at det er dette du regner med?
Vedrørende prisen, så kan man finde den på edbpriser.dk, så jeg undlad at nævne en aktuel pris, da indlægget om nogle måneder alligevel ikke ville matche aktuel pris, jeg så bare lidt fremad og indlæg er ikke "financeret" så jeg har intet behov for at nævne prisen.
 


Redigeret af pendec - 18-December-2010 kl. 23:55
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 00:09
GIGANT ANMELDELSE!!!Thumbs Up Den ser fed ud, jeg kommer lige til at tænke på min nslu2 som var soft/firmware underclocked ,om det er sådan noget der begrænser ydelse ,og/eller med ,restriktioner på linux distributionen, fordi "freezzes" og BSD ,er en skræk som kun microblød ikke er bange for ?Confused 

Redigeret af len61 - 19-December-2010 kl. 00:11
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

vurdering er 100% efter den fulde oplevelse, og ikke på grundlag af pakken som den blev modtaget.  Jeg tror man må medgive at en PC fra HP ikke altid er særlig attraktiv på indholdet , men stadig kan blive virkelig fin efter man selv har installeret diverse alternative produkter istedet.
Ganske enig. Men HP sammenligningen passer vel bedre på at sige at fx. en iPhone ikke er specielt attraktiv som den leveres fra Apple, men kan blive rigtig god når man installerer diverse apps.
Med hensyn til Folio 100 svarer det vel mere til at købe en HP PC med Windows Vista, og så være nødsaget til at installere Linux på den før den kan bruges til noget.

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Tror helt sikkert familen danmark hurtigt kan finde ud af det, når toshiba selv leverer en filbrowser/stifinder , hvor man herfra hurtigt kan installere de apps man mangler.
Jeg har ingen anelse om sværhedsgraden af installation eller tilgængeligheden af disse programmer så kan ikke kommentere på det. Jeg vil bare minde om at for os med en noget mere "nørdet" tilgang til tingene, kan det nogen gange være svært at forholde sig til hvordan en given oplevelse vil være for folk med mindre teknisk snilde. Ting der for mig virker som det simpleste i verden, kan for fx. mine forældre eller nogle af mine venner lige ude i nærheden af "Hvordan kan det helt præcist lade sig gøre at sende en sattelit i kredsløb?".
Derfor synes jeg også at det er væsentligt at fastlægge en målgruppe, især for et produkt som tablets som vel er blevet kaldt for - og endda kritiseret for - "kun" at være et stykke legetøj til casual brug.


Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Vedrørende prisen, så kan man finde den på edbpriser.dk, så jeg undlad at nævne en aktuel pris, da indlægget om nogle måneder alligevel ikke ville matche aktuel pris, jeg så bare lidt fremad og indlæg er ikke "financeret" så jeg har intet behov for at nævne prisen.
Det kan du have ret i. Men når du kalder den "bedste bud på en tablet i rimelig prisklasse" så synes jeg det er utrolig relevant hvilken pris du baserer dette på.
Hvis anmeldelsen læses om 2 måneder og prisen er faldet til 1.800 kr. så er det jo lige pludseligt ikke længere en "rimelig prisklasse", men "en tablet til en hamrende god pris".
Og omvendt, hvis prisen stiger til 4.000, så giver det også et forkert billede da den så kommer op i samme prisklasse som fx. den mindste iPad (hvor iPad jo ikke ligefrem er blevet kaldt for "rimelig prisklasse", men derimod "for dyr" af en masse folk) - er den så stadig "det bedste bud i en rimelig prisklasse".

Jeg kan personligt sagtens følge at man bare kan slå prisen op på edbpriser, men netop fordi at EDBpriser er dynamisk, så gør det at alle kommentarer der vedrører prisen ikke kan bruges til noget, da læseren ikke kender dit udgangspunkt for prisen, den dag du skrev anmeldelsen, men kun den pris han selv kan finde den dag han læser den.
Blot et råd til fremtidige anmeldelser.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

vurdering er 100% efter den fulde oplevelse, og ikke på grundlag af pakken som den blev modtaget.  Jeg tror man må medgive at en PC fra HP ikke altid er særlig attraktiv på indholdet , men stadig kan blive virkelig fin efter man selv har installeret diverse alternative produkter istedet.
Ganske enig. Men HP sammenligningen passer vel bedre på at sige at fx. en iPhone ikke er specielt attraktiv som den leveres fra Apple, men kan blive rigtig god når man installerer diverse apps.
Med hensyn til Folio 100 svarer det vel mere til at købe en HP PC med Windows Vista, og så være nødsaget til at installere Linux på den før den kan bruges til noget.
at man skal vælge og installere linux var nok lige i overkanten, ik?  jeg mener nu mere at på android platform kan ens "browser", frontend og f.eks email klient jo skiftes ud, og på pc'n vælger nogle/mange at afinstallere norton og så installere avg eller anden bedre gratis tilbud. så operativ systemet lader vi lige blive, for ellers så er vi ovre i en anden snak..
ps: Kender desværre ikke løsningen på at gøre en iphone mere attraktiv, sorry Wink
 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:16
Pendec, gider du teste en gang hvilken Quadrant score du får ?
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

vurdering er 100% efter den fulde oplevelse, og ikke på grundlag af pakken som den blev modtaget.  Jeg tror man må medgive at en PC fra HP ikke altid er særlig attraktiv på indholdet , men stadig kan blive virkelig fin efter man selv har installeret diverse alternative produkter istedet.
Ganske enig. Men HP sammenligningen passer vel bedre på at sige at fx. en iPhone ikke er specielt attraktiv som den leveres fra Apple, men kan blive rigtig god når man installerer diverse apps.
Med hensyn til Folio 100 svarer det vel mere til at købe en HP PC med Windows Vista, og så være nødsaget til at installere Linux på den før den kan bruges til noget.
at man skal vælge og installere linux var nok lige i overkanten, ik?  jeg mener nu mere at på android platform kan ens "browser", frontend og f.eks email klient jo skiftes ud, og på pc'n vælger nogle/mange at afinstallere norton og så installere avg eller anden bedre gratis tilbud. så operativ systemet lader vi lige blive, for ellers så er vi ovre i en anden snak..

 
Det kan sagtens være jeg har misforstået dig. Men i anmeldelsen skriver du:
Citér Der kom hurtigt et alterntativ til folio 100 firmwaren, Foliomod, med fuld Google Apps, såsom gmail, youtube, Googlemaps osv... senest er Market og GoogleMaps opdateret i forbindelse med den nye 3.0 OS udgivelse som nærmer sig og disse kører fint på folio 100. Med den alternative installation får vi lige pludselig fuld adgang til alle de nyeste apps og automatiske opdateringer.
Det lyder for mig som at skulle installere ny firmware, som på en enhed som en tablet vel er tilsvarende til at installere et nyt OS. Men det kan godt være jeg misforstod den del og at de ting som du nævner kan klares lige så nemt uden at installerede ny firmware.


Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

ps: Kender desværre ikke løsningen på at gøre en iphone mere attraktiv, sorry Wink
Efter din mening ville det vel være at klistre et par gummidutter på den så den kunne bruges som bordskåner Wink Big smile
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Pendec, gider du teste en gang hvilken Quadrant score du får ?
Så 1800 er nok gennemsnit..
men har lidt om andre som kører 2500 i snit, men de har anden type lager, folio har vist SSD, og nogen android har nand lager.
du burde så gange det med 2, da den jo har flere kerner til rådighed, så quadrant kunne køre 2 gange :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu