recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba HD-XE1 - HD DVD afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba HD-XE1 - HD DVD afspiller

Besvar Besvar Side  <1 16171819>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 17:31

Jo, men det er jo ikke nok, at få sin firmware updates på en CD-ROM. Her til efteråret kommer jo de første HD DVD med "ekstramateriale" m.v., via internettet.

Men indrømmet - nemt er det ikke med en tilslutning 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 17:31

Tja da jeg modtog min XE1 hev jeg net kablet ud af min bærbare og lod alle settings stå til AUTO/default i min Tosh og så kørte det der ud af...

Netværk betragtes ofte som plug&play men der kan være ting som driller... og ikke bare opsætning

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Jeg fik det først til at virke da jeg ringede til min internetudbyder, spurgte hvilken IP-adresse osv jeg skulle bruge, indtastede det OG genstartede maskinen.

To dage efter kom der så en cd med posten fra Toshiba i Tyskland

Jeg må prøve at høre dem ad i morgen for jeg fandt faktisk en proxy server-addresse og portindstilling, men det gjaldt noget antivirus-et-eller-andet man skal abonnere på. Så det er næppe den.

Hvordan fik du CD'en?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Tja da jeg modtog min XE1 hev jeg net kablet ud af min bærbare og lod alle settings stå til AUTO/default i min Tosh og så kørte det der ud af...

Det var også det første jeg gjorde, men her gik den ikke.

Jeg deaktiverede så DHCP og DNS og indtastede følgende:

IP: 10.0.0.2
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.1

DNS: 212.242.40.3 (Cybercitys "IP")

Jeg har endda indtastet brugernavn og password til min interneforbindelse i "User Information" (hvis det da er nødvendigt)

Har jeg mon sat noget forkert, for intet virker som sagt.

Når jeg under "General" vælger "Update" under "Maintenance" bliver skærmen sort i ca. 5 sekunder og så kommer teksten "Can not find out server".

Out server, er det min ISP, den mener eller er det på opdateringsstedet at deres computer ikke "tager telefonen"?

Jeg er virkelig på "Herrens mark"...hvem han så er, denne Mark...

Redigeret af Non-Desperado - 06-September-2007 kl. 21:19
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 22:47
Prøv at skrive "ipconfig /all" fra en CMD prompt på din PC. Så kan du se hvad der skal til af DHCP, DNS, Gateway, IP, subnet mask, m.v. for at komme på internettet. Derefter taster du det samme ind i HD-DVD afspilleren.

Jeg kender ikke Zyxel routeren, men normalt bruges der vel DHCP på LAN siden, således at brugerne ikke skal sætte netværk op på de forskellige computere? Men det kan du undersøge med "ipconfig /all".

Og ja, en switch er en god ting at have, når der mangler en RJ45 port. Selvfølgelig kan du flytte kablet, men sæt nu at du skal Google efter et eller andet mens du downloader firmware. En switch koster vel 150-200 kr.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 10:05

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Prøv at skrive "ipconfig /all" fra en CMD prompt på din PC. Så kan du se hvad der skal til af DHCP, DNS, Gateway, IP, subnet mask, m.v. for at komme på internettet. Derefter taster du det samme ind i HD-DVD afspilleren.

Og ja, en switch er en god ting at have, når der mangler en RJ45 port. Selvfølgelig kan du flytte kablet, men sæt nu at du skal Google efter et eller andet mens du downloader firmware. En switch koster vel 150-200 kr.

Jeg har lige prøvet det, og de oplysninger der kommer er dem, jeg har forsøgt mig med. DHCP er ligeledes aktiveret.
Og det virker stadig ikke, eller jeg får stadig "Can not find out server".

En switch er vel penge ud af vinduet, når det ikke virker in the first place?

Hmmm, kan det være noget med at afspilleren skal være slukket inden jeg plugger RJ-45-kablet i?
For første gang at jeg skulle koble routeren på min PC, var der også store problemer med forbindelsen, indtil jeg fandt ud af den rigtige "stikket i og tænd"-kombination.

Jeg ved at MAC-adressen er det samme som fysiske adresse, kan denne ændres på afspilleren, så jeg tricker routeren til at tro at det stadig er min PC's netkort, den snakker med?

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Jeg har lige prøvet det, og de oplysninger der kommer er dem, jeg har forsøgt mig med. DHCP er ligeledes aktiveret.

En switch er vel penge ud af vinduet, når det ikke virker in the first place?

Hmmm, kan det være noget med at afspilleren skal være slukket inden jeg plugger RJ-45-kablet i?
For første gang at jeg skulle koble routeren på min PC, var der også store problemer med forbindelsen, indtil jeg fandt ud af den rigtige "stikket i og tænd"-kombination.

Jeg ved at MAC-adressen er det samme som fysiske adresse, kan denne ændres på afspilleren, så jeg tricker routeren til at tro at det stadig er min PC's netkort, den snakker med?

Lad os endelig vide, hvis du finder frem til den magiske besværgelse, der får skidtet til at virke. Jeg kan nemlig heller ikke få min Toshiba-afspiller firmware-opgraderet over nettet. Løber ind i den samme mur som dig.

Med: "Can not find our server" menes vel Toshibas server, hvor opgraderingerne ligger?

Redigeret af musicus - 07-September-2007 kl. 10:48
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:05

Ellers kontakt Toshiba.de og få dem til at sende en CD

http://www.toshiba.de/consumer/

og

Men du er ikke den første som har lidt knas med at få internet opdateringen til at køre

Her til September skulle vi få ny firmware som giver os 24p og så slap Tosh lige et par detaljer ud i forbindelse med IFA

Im Oktober folgt dann ein weiteres Update für den XE1 und EP10. Das H.B.A. (High Bitrate Audio) Update wird die Player um eine direkte Bitstream-Ausgabe der neuen Tonformate erweitern.
Schließlich kommt im November/Dezember endlich das 50Hz-Update, mit dem auch HD-Signale in 50Hz wiedergegeben werden können, immerhin gibt es vor allem in Europa viel Material mit 50Hz, darunter zahlreiche Musikproduktionen.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:28

Jeg oplevede det samme, indtil jeg satte DNS til "Yes" (den fandt selv DNS serveren via DHCP)

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 13:00

LAN er ikke det samme som USB; din HD-DVD afspiller søger sikkert kun efter en DHCP server når den starter. Forbind kablet og tryk på start. Derudover havde Lars et råd mht. DNS opsætning i Toshiba afspilleren.

Det behøver du ikke at pille ved. Du kan tilslutte mere end en enhed på LAN siden af routeren, så der er ikke nogen MAC adresse som er "optaget".

Redigeret af JesperLund - 07-September-2007 kl. 13:02
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 13:39

Heureka!

Lortet virker og er nu opdateret.

Fremgangsmåde:

Jeg slukkede routeren, pillede RJ45-kablet fra PC'en (har endnu kun dét ene), tændte routeren, satte kablet i afspilleren, tændte afspilleren.

Dernæst gik jeg i Setup, valgte DHCP off, og indtastede følgende som jeg havde fra min PC (ipconfig/all):

IP Address: 10.0.0.3
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.1

DNS off
DNS Server: 212.242.40.3

Klikkede på OK, gik ud af setup og slukkede afspilleren.

Ventede ca. 30 sekunder og tændte den igen, og gik i Setup -> General -> Maintenance -> Update -> valgte "Yes" da den spurgte, om jeg ville forsætte med at opdatere fra version 1.1 og vupti!
Den gik i gang med at downloade.

Dernæst var det bare at vente på at den fik downloadet alle 38 dele, og gennemgået 5 steps, hvorefter at den slukkede af sig selv.

Og så var den færdig.

Grunden til at jeg skriver dette er for selv at kunne huske det til en anden gang.

P.S. Jeg ved ikke om det havde betydning, men DVD-drevet var tomt, da jeg gik i gang. Det var det nemlig ikke de foregående gange.

Redigeret af Non-Desperado - 07-September-2007 kl. 14:03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 13:44
Jeg mener bestemt at der står i manualen, at drevet skal være tomt ifm opdates
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 16171819>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu