recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba HD-XE1 - HD DVD afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba HD-XE1 - HD DVD afspiller

Besvar Besvar Side  <12345 19>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 11:45

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Mit Pio plasma er klar til at modtage 1080P/24 men Toshibaen kan ikke outputte 1080P/24 endnu, så ved ikke om det så er det optimale jeg får ud af at købe HD-EX1? Håber du kunne bruge det til noget

Hvis det skal være godt, så skal TV'et også kunne vise 1080P/24 - ved at køre 120Hz i skærm opdatering (24 går op i 120).

Men skærmen kører sansynligvis 60 Hz, og så skal det aligevel konvertere fra 24 billeder per sekund til 60 billeder per sekund. Og om den konvertering sker i HD DVD afspilleren eller i TV'et kan være lige meget.

Det er de færreste som har glæde af 1080P/24 i dag - men i fremtiden bliver det nok entusiasternes foretrukne

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Mit Pio plasma er klar til at modtage 1080P/24 men Toshibaen kan ikke outputte 1080P/24 endnu, så ved ikke om det så er det optimale jeg får ud af at købe HD-EX1? Håber du kunne bruge det til noget

Hvis det skal være godt, så skal TV'et også kunne vise 1080P/24 - ved at køre 120Hz i skærm opdatering (24 går op i 120).

Men skærmen kører sansynligvis 60 Hz, og så skal det aligevel konvertere fra 24 billeder per sekund til 60 billeder per sekund. Og om den konvertering sker i HD DVD afspilleren eller i TV'et kan være lige meget.

Det er de færreste som har glæde af 1080P/24 i dag - men i fremtiden bliver det nok entusiasternes foretrukne

/Lars

Njahh..som han skriver understøtter Pioneer-skærmene netop 1080p/24, hvilket betyder, at det ikke konverterer til 60hz, men - så vidt jeg har læst mig til, ikke set - 72hz, hvilket stadigvæk skulle give et mere flydende billede.

Ingen af Toshibas afspillere understøtter 24 frames, men det er da blevet nævnt, at det evt. kunne komme som firmware-opdatering til XE1. LGs kombispiller er vist den eneste HD-DVD-afspiller p.t., der understøtter det
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 12:16

Hejsa!!!

Hvordan er opstarten på de to Toshiba HD-DVD afspillere.. Syns jeg hørte noget om at HD-XE1 skulle være markant bedre i Loading- tid..

Var det dig der skrev noget om det Hother???

Redigeret af Pede8000 - 17-Februar-2007 kl. 12:21
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 12:29
Hej Pede - ja... jeg kan jo ikke udtale mig om HD XE1´eren, men kun HD E1. Opstarten synes jeg ikke er noget problem. Min er ikke længere tid om at komme i svingninger end min Samsung HDD. Og loading af HD DVD tager vel 20-30 sek længere end en SD DVD. Så jeg klarer det Pede
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 12:55

Hmmm.... Det lyder rigtigt fint!! Åh, jeg ved ikke rigtigt om jeg skal købe, har jo HD-DVD afspiller til X-Boxen som sådan set er ok..!!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 13:27
Altså Pede, hvis du kun skal benytte en HD afspiller til egentlig filmafspilning, og ikke vil benytte de andre muligheder som ligger i en dedikeret HD afspiller, jamen hvorfor så investere mere?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 21:00

Hej Alle

Jeg opdagede lige en enorm fordel ved HD DVD...

PAL DVD'er kører normalt 4% for hurtigt pga. PAL-speedup. De oprindelige 24 billeder per sekund fra film bliver afspillet som 25 billeder per sekund i PAL. Resultatet er at filmen kører 4% for hurtigt, og dermed passer stemmer, musik mv. heller ikke 100% med originalfilmen.

Men i HD DVD kører filmen med den rigtige hastighed

Jeg opdagede det, fordi jeg havde startet filmen Troy som både DVD og HD DVD. Så sad jeg og zappede imellem dem, for at checke forskellen i kvalitet. Og det er jo en meget stor forskel dér.

Men jeg lod filmene køre synkront, og opdagede 20 min. senere at DVD filmen nu var kommet foran.

Troy på DVD er 156 min.
På HD DVD er den 162 min.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 23:41

hej

hvor har i Toshiba HD-XE1 fra synes ikke jeg kan se den på lager nogen steder andet end i tyskland ????

hilsn agger

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 00:01

Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hvor har i Toshiba HD-XE1 fra synes ikke jeg kan se den på lager nogen steder andet end i tyskland ????

Det er der vi har den fra

Jeg har lært af erfaring, at vil man være tidligt ude med nyt grej, så er chancerne bedre via Tyskland. Men den er sikkert lige på trapperne herhjemme.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 09:40

Vedr. tilgængelighed i Tyskland. Da jeg ville bestille min HD E1, prøvede jeg mange internettet forhandlere i Tyskland - og omkring årsskiftet kunne ingen sige hvornår de fik den på lager.

Så påstod Xave at de havde den på lager - men det havde de heller ikke. Kontakt til TC - "den kommer på fredag", og det gjorde den sørme.

Lars hvad synes du om billedkvaliteten på HD XE1?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 10:13

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså Pede, hvis du kun skal benytte en HD afspiller til egentlig filmafspilning, og ikke vil benytte de andre muligheder som ligger i en dedikeret HD afspiller, jamen hvorfor så investere mere?

Hej Hother!

Hvilke andre muligheder er der i en HD DVD afspiller? Min cd afspiller er nemlig ved at "stå af".. Den hakker lidt i musikken! Har du prøvet afspilleren som CD afspiller?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 10:27

Hej igen Pede - jamen hvad er der IKKE af muligheder? Nå.... ærligt, som regel har HD DVD´er adgang til internettet, hvor man kan hente firmware opodateringer, og det fungere rigtigt godt. Derudover vil man inden længe (Toshiba), kunne se filmtrailere osv. på kommende HD film osv. Det er faciliteter der mig bekendt pt. ikke er på Blu Ray.

På selve HD DVD´en ligger der ofte forskelligt interaktivt materiale. Minder en del om "ekstramateriale" på SD DVD, bare væsentligt mere avanceret. Jeg har hørt at der også kan være spil inkluderet.

Næh nej Pede, jeg har ikke prøvet den som CD-afspiller. Jeg har jo mit lille Philips-anlæg, og lyden sender jeg alligevel ud via dette anlæg,  så....

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 19>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu