recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba LCD - Min indstilling.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba LCD - Min indstilling.

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 19:50

Jeg har et problem med mit:

Har tv fra gammeldags fællesantenne og har på foreløbig 3 kanaler set 1-2 linier der langsomt bevæger sig fra bund til top. Linierne kan være svære at se; afhænger af baggrunden, og ses som en helt vandret lys streg. Er værst på Zulu, og jeg har svært ved at bedømme om det er nogle atmosfæriske forhold der spiller ind eller noget andet.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af dalbjerg dalbjerg skrev:

Oprindeligt skrevet af Pind Pind skrev:

[QUOTE=dalbjerg]Så irritere det mig så bare at man ikke kan lave en indstilling at når signalet er 4:3 fra DR, så skal fjernsynet vælger superlive1, sådan fungere det da ved nogle widescreens tv.. Men åbenbart ikke med Toshiba/QUOTE]

Det er måske en mangel man, hvis men ikke har muligheden, men jeg syntes det er godt det ikke sker automatisk, da jeg selv hader at se billeder der er forsøgt lavet til noget de ikke er. Det var vel bedre at klage til DR om at de ikke sender i det format du gerne vil se

Jamen jeg ved da godt at folk har forskellige meninger om hvordan et billede skal se ud... Og det er jo derfor det var smart at man kunne lave sin egen brugerindstilling til 4:3 signal... Altså: Hvis det er 16:9 signal så skal billkedet være det selvfølgelig, hvis ikke så skulle man kunne indstille et format som man altid ville have i det tilfælde så...

Du kan bare slå autoformat fra - så vælger den faktisk selv det du efterspørger, nemlig superlive når det "passser bedst i forhold til fuld skærm" og Bred når den modtager ægte bredformat. Autoformat betyder at den helt konsekvent indstilles nøjagtig til det signal den modtager fra afsenderen. Hvor autoformat fra egentlig mere svarer til det der normalt kaldes "auto" - auto forstået på den måde at den forsøger at lave fuld skærm.

Lidt misvisende måske - men det fungerer fint.

Redigeret af spawn - 29-Juli-2006 kl. 00:33
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 11:36

Jeg vil godt vide om man kan stille billedmodus-m individuelt på forskelligt eksternt udstyr?!

Altså have en indstilling på den ene HDMI indgang, en anden på Component indgangen og en helt 3. på en scart indgang?!

Tv'et skal så vælge den rette indstilling når man skifter kanal, og man vil slippe for alt for meget indstilling. Min erfaring er p.t. at der er MEGET stor forskel på billedinst. på analog tv og til xbox360 via component.

Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Januar-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 11:58

KaptajneN

Du har ret: Den var lidt for "tynd" i det sorte.

Jeg har sat den til 80

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af KaptajneN KaptajneN skrev:

Du har ikke lyst til poste resten af jeres indstillinger?
Kunne være super

Nu har jeg ikke leget så meget med det, men synes jeg har fundet en indstilling som jeg synes er ok  Men er modtagelig for andre idéer

Baggrundsbelysning : 30
Kontrast: 50
Lysstyrke: 50
Farve: 50
Nuance: 0
Skarphed: -30

Black Stretch: Tænd
MPEG: Lav
DNR: Auto
Varm/Kold: Auto

Mvh.

Casper
Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:19

Jeg tror ikke man kan gemme mere end den ene billedindstilling, og så ud fra den kan man vælge mellem 1-2-3   og så M som er lig med den du har indstillet. ER der andre der har en anden mening.??

Min erfaring er at der er større kontrast og mere farve på billedet fra digitalt udstyr DVD og HDMI end det analoge tv signal. Derfor ville det også havde været lykken hvis man kunne gemme flere indstillinger.

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af tand tand skrev:

otto, tc

Skarphed er en kanteffekt  "kontur"   (uskarp maskning)  som bliver lagt ind imellem mørke og lidt lysere områder.

Jo større kontrast billedet har jo mindre skarphed kan billedet tåle.

Så det kan være årsagen til at jeres billede står bedre ved - 30.

Kontrast og mængden af  skarphed hænger sammen.

Det er jeg lodret uenig i. Du har ret i det første, skarpheds-funktionen lægger en kontur ind i kontrast-overgange. Men jeg har en anden indgangsvinkel til hvor meget skarphed billedet kan "tåle": Skarpheds-funktionen tilføjer en artifact i billedet som ikke er i kildematerialet, og det ønsker jeg ikke. Jeg vil se kildematerialet som det er - jeg har jo heller ikke lyst til at sidde og justere på skarphed alt efter hvilket program jeg tilfældigvis ser? For høj skarphed tilfører en masse problemer til billedet, og er faktisk én af årsagerne til at mange fladskærme netop ser så kunstige/digitale ud.

Ved -30 er tv'et så tæt som det kan komme på ikke at tilføre kunstig skarphed, men heller ikke gøre billedet sløret.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:41

Oprindeligt skrevet af [KaptajneN [KaptajneN skrev:

Du har ikke lyst til poste resten af jeres indstillinger?
Kunne være super

Nej, for de præcise indstillinger kan variere lidt fra apparat til apparat, og ikke mindst i forhold til det tilsluttede udstyr.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af tand tand skrev:

Du har ret: Den var lidt for "tynd" i det sorte.

Jeg har sat den til 80

Det er formentligt stadigt for højt. Vær obs på at "lysstyrke" justerer sort-niveau, og kontrast justerer hvid-niveau. Hvis du vil have et lysere billede, så skru op for kontrast, ikke lysstyrke! Lysstyrke skal justeres så sort er så sort som muligt, samtidig med at detaljer ikke forsvinder. Test-billeder er groft sagt den eneste måde at justere det troværdigt på.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Branche Medlem
Branche Medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:45

Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Black Stretch: Tænd
MPEG: Lav
DNR: Auto
Varm/Kold: Auto

Black Stretch laver alverdens unoder i billedet, specielt med gode signalkilder - funktionen er beregnet til at forbedre kontrasten på dårligt materiale. Prøv at slå det fra, og se om du kan finde dig i et mere korrekt, men måske mindre "imponerende" billede.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:52

Hej otto,tc:

jeg har ikke skrevet noget sted hvor meget eller hvor lidt skarphed et billede skal have !

Jeg skriver bare at et meget kontrastrigt billede der bliver tilført skarphed kan tåle mindre skarphed end et såkaldt blødt billede, Da skarpheden bliver lavet af kontrasten i billedet. Ved et meget kontrastfattigt billede vil skarpheden opleves som et kornet (grynet) billede, og ikke som en sort kontur, men den er der hvis man forstørrede billedet.

Redigeret af tand - 29-Juli-2006 kl. 13:47
Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 13:03

Jeg  vil forsøge med en ny billedindstilling her til aften.

otto:

Hvad er det præcis baggrundsbelysningen gør ved billedet.

Jeg har ikke set det før.??

Redigeret af tand - 29-Juli-2006 kl. 13:58
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu