recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba LCD - Min indstilling.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba LCD - Min indstilling.

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
hrdnyser Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 00:28

Nu har jeg modtaget tvet og brugt et par timer på indstillinger

og har fundet de indstillinger der PT. passer bedst til dvd-dvbt-og parabol reciveren...

bglys : 0       kontrast : 70     lys : 55       farve : 50       nuance : 0

skarphed : -25

men det selvfølgelig noget jeg skal bruge noget mere tid på..billedet bliver en smulle mørkt ved dvd, men der kan jeg så bruge en af standardindstillingerne

Men ellers syntes jeg det er lidt irreterende at den konstant springer imellem 4:3 og 16:9,  feks. er dr1 på dvbt i 16:9  men på parabolen er den på 4:3,  og når jeg går igennem kanalerne på parabolen springer den konstant imellem formaterne...sku da ellers mene at de burde være i 16:9...

Og ja det brummer som osse flere har skrevet før, det er selvfølgelig røvirreterende når man først har lagt mærke til det, men det meste af tiden syntes jeg ikke jeg hører det...

men ang. de forskellige formater,Så det er noget jeg skal have undersøgt lidt nærmere, men ellers et godt førstegangs indtryk...

Redigeret af hrdnyser - 06-September-2006 kl. 01:03
Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Januar-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 08:20

Min indstilling:

bglys: 0   kontrast: 82   lys 90   farve 40  nuance. 0

skarphed. - 35

Jeg indrømmer at hvis der er for meget lys (dagslys) kan billedet virke svagt, men om aftenen er der rigeligt med lys og man får et meget roligt billede. Til DVD vælger jeg standard 2 eller 3.

Til top
DannyBeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 09:11

Hvordan vil billedet være på dvd via component eller VGA kontra scart?

Da jeg bruger min Xbox360 som dvd afspiller. Den kan sættes til VGA eller component.

Redigeret af DannyBeyer - 06-September-2006 kl. 09:14
Venlig hilsen
Daniel
Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Januar-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 10:36

Hvis du har et godt scartstik, tror jeg ikke du vil kunne se nogen forskel.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af DannyBeyer DannyBeyer skrev:

Hvordan vil billedet være på dvd via component eller VGA kontra scart?

Da jeg bruger min Xbox360 som dvd afspiller. Den kan sættes til VGA eller component.

Via Component er der ikke nogen problemer. Synes personligt at kvaliteten via scart er værre end scart på mit nu skrottede CRT-tv. Har selv 2 x DVD tilsluttet via HDMI og scart.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 11:16
Så det anbefales at jeg sætter min box til tv'et via component og det er samtidig den bedste løsning for dvdafspilleren?
Venlig hilsen
Daniel
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 12:03

Oprindeligt skrevet af DannyBeyer DannyBeyer skrev:

Så det anbefales at jeg sætter min box til tv'et via component og det er samtidig den bedste løsning for dvdafspilleren?

Jeg vil anbefale component, da du bruger 360'eren som dvd afspiller. Du kan nok også bruge VGA, men det har jeg ingen erfaring med. Du kommer jo på http://www.xboxlife.dk/ og der har forskellen mellem comp. og VGA været oppe og vende flere gang. Én af de to løsninger skal jo bruges hvis du vil udnytte xbox'ens HD muligheder. Endelig kan du vente på det HDMI kabel der skulle komme.

Kvaliteten fra scart er bestemt til at leve med. Det kommer meget an på hvilken billedindstilling du vælger. Har udover den ene dvd afsp. også tilsluttet en Ps2 og den gamle xbox.

Og tillykke med du ikke er hoppet på Samsung-vognen. De er jo meget populære på den side jeg linker til.

Læs iøvrigt denne artikel: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=848&zoneid=3

Redigeret af kaizer - 06-September-2006 kl. 12:07
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2006 kl. 12:21

Hej Kaizer,

Ja artiklen vedr. kontrast har jeg læst og det var også en af bevæggrundene for mit køb af Toshiba.

Jeg vil højst sandsyneligt investere i HDMI kablet når det engang kommer, indtil da vil jeg køre via component med 360'eren.
Nu har jeg ikke fået mit tv endnu, så jeg kan selvfølgelig ikke teste det. Men glæder mig til at rode med det.

Som jeg har skrevet i flere indlæg på den xbox side, så er Samsung gode til at levere det de fleste kigger efter; gode specifikationer på papiret og flot design.

Tak for dine svar

Venlig hilsen
Daniel
Til top
hrdnyser Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2006 kl. 01:09

Ikke meget respons fra de over 200 købere af toshibaen

øv øv

Hjalp en kammerat med at hente hans nye 32 crt fjernsyn idag, tak skæbne en kasse!!!! 2 mand til at løfte det  så blev jeg sku pluselig meget glad for toshibaen, selvom jeg har betalt noget mere for et fjernsyn som sikkert ikke er bedre....

Men skal jeg vælge mellem sådan et skrummel og en flad,så ved jeg godt hvad jeg vælger igen.....

Så det faktisk tændt og hjalp med indstilling, og syntes billedet var en del bedre på toshibaen.....

Der må godt nok være nogen derude der tjener kassen på de lcd ophæng til de priser, det jeg gerne vil ha koster 2000.- for et skide væg ophæng!!! det mærkelige er at du kan købe ophæng til crt fjernsyn med de samme bevægligheder der kan bære 20 kg for under 500.-

vogels laver et til crt max 20 kg 479.-

vogels lcd max 20 kg  1500-2000.- kr

begge har knægarm og er i alu..va fanden er det lige man får for den sidste 1000.- ved lcd ophænget?????  4 bolte?

Redigeret af hrdnyser - 09-September-2006 kl. 00:52
Til top
chicoboy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 22:26

Jeg er ved at tilkoble min bærbare pc til toshibaen, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har koblet pc'en til via et dvi/hdmi-kabel men der vises blot sort skærm på tv'et!?!?

Er der nogen der ved, om der skal foretages særlige indstillinger på enten pc eller tv for at få det til at virke? 

Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2006 kl. 20:45
Hvorfor gemmes fortrukne i tekst TV ikke på min nye Toshiba 32WL66Z?

Jeg vil gerne gemme mine favoritsider på tekst TV. Jeg har prøvet at gemme sider på TV2 samt øvrige kanaler. Jeg bruger følgende fremgangsmåde:
  • ændrer indstillingen under tekst TV fra AUTO til LIST.
  • åbner tekst TV med side 100. Det røde felt er markeret nederst på siden.
  • indtaster min favoritside (sidenummert ændres i det røde felt til ny side nr.)
  • trykker OK for at gemme indtil det røde felt lyser hvidt som gemt.
Efter denne indstilling har jeg så ville bruge mine favoritsider eksempelvis nyhedsoversigten side 110. Jeg vil gerne se nyheden længere fremme side 114. Når jeg har indtastet det nye nummer ændres dette også til side 114 i det røde felt.

Efter at have læst nyheden lukker jeg tekst TV i forventning om at næste gang jeg åbner tekst TV og trykker på den røde knap åbner siden med 110. Til min forundring er siden ændret til side 114 og denne side har jeg jo ikke gemt med OK knappen.

Hvad gør jeg forkert?

/Erik
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2006 kl. 17:29
Er der virkelig ikke  nogen der  bruger  tekst  TV  herinde...?
/Erik
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu