recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba LCD - Min indstilling.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba LCD - Min indstilling.

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2006 kl. 21:11

Øh ... hvad bruger man Tekst-TV til ?

Spøg tilside - jeg har også prøvet det du beskriver og fulgt manualen, og det virker overhovededt ikke logisk. Noget der er så åndsvagt lavet gider jeg ikke bruge min tid på. Tekst-TV er noget bras ! - brug internettet.

dunlop.

Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2006 kl. 21:57

[QUOTE=dunlop]

Øh ... hvad bruger man Tekst-TV til ?

Spøg tilside - jeg har også prøvet det du beskriver og fulgt manualen, og det virker overhovededt ikke logisk. Noget der er så åndsvagt lavet gider jeg ikke bruge min tid på. Tekst-TV er noget bras ! - brug internettet.

dunlop

Tak for svaret dunlop.

Det lader til at Du har de samme oplevelser som mig. Der må derfor helt klart ligge en fejl i aparatet. Jeg mener bare at det der står i manualen ska være i overensstemmelse med brugen af tekst TV.

Det er for dårligt Toshiba.

Jeg mener bare at tekst TV er praktisk at bruge...for at få en hurtig oversigt. Programmer, nyheder mv.

/Erik
Til top
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 09:25

Mine første erfaringer med 37"

Elendig fjernbetjening - altså virkningen når man trykker på en knap. Man skal være meget præcis med at sidde midt for fjernsynet (indenfor 30 grader fra centrum iflg. manualen) og pege fjernbetjeningen direkte på TV. Når man endeligt har fået TVet til at acceptere tastetryk, modtages de alligevel ret sporadisk. Fx. hvis en tast holdes konstant nede for at scrolle i en menu, kan scrolningen gå helt i stå, holde pauser af og til etc. Den ringeste fjernbetjening til noget elektronisk apparat, jeg nogensinde har haft - og jeg købte mit første lydapparat i 1970. Gad vide, om det blev bedre med en "fremmed" fjernbetjening, eller om elendigheden er indbygget i TVet  

Lyden er god til film/musik - men ringe til talegengivelse. Jeg har desværre ikke fundet nogen lydindstilling, der som på mange andre TV kan skifte mellem film-tale-musik etc. Altså modes a la billedfunktion. Og diskantjustering etc. giver ikke meget. I sammenligning med vores 15 år gamle CRT er talegengivelsen - og modus-valg - et klart tilbageskridt. Jeg må dog tilføje, at mine ører er ret dårlige, og jeg er derfor ekstra afhængig af god talegengivelse

Kanalskift er lidt sløvt. Måske er det et produkt af, at man kan gemme indstillinger for hver kanal. Det kan ikke være evt. autoformat(skift), for det sker først når kanalen er på.

Udseendet er pænt sagt neutralt. Jeg var meget tæt på at vælge LG i stedet - dels pga. design og dels pga. pixelmapping. Toshibaens "neutrale" design er ikke nogen pryd.

Jeg har ikke prøvet at pille ved billedindstillingerne, så billedet vil jeg ikke kommentere - bortset fra, at "aktiv" sport forhåbenligt bliver meget bedre. Var ved at græde s***, da ældste søn i går så fodbold på TV3+. Esbjerg - i de røde trøjer - var bogstaveligt talt kun en skygge af sig selv (ikke fordi jeg er Esbjerg-fan)...

Lige nu kunne jeg sagtens finde på at returnere det. Men ungerne og konen har "købt" Toshibaen, så jeg må nok vente en generation eller to (TV-generation  )

Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 10:15

en anden fjernbetjening hjælper - problematikken er ikke i TV'et - kun i fjernbetjeningen, der dog bliver bedre med tiden. Begge fjernbetjeninger fra mine recordere virker også med Toshibaen, og der er der ingen problemer med følsomhed.

Lyden er efter min mening ok uden at være storslået - det er lettere at få god lyd ud af en stor CRT kasse med masser af kabinetvolume og plads til bedre højttalerenheder. Halvkedelig lyd er desværre et udbredt fænomen blandt fladskærme. Jeg har til dato aldrig hørt nogen fladskærm levere en lyd jeg sagde wow til - og jeg har efterhånden hørt mange, også dem der får gode karakter for lyd.

Design er altid en smagssag - personligt foretrækker jeg klart Toshibaens neutrale design, fremfor de normale bling bling pianolaklooks skinnende/prangende "se mig" designs fladskærme ofte leveres i.  

Billedindstillinger bør du justere for at få bedst muligt billede. Standardindstillingen er ikke optimal. Se evt. tidligere indlæg i denne tråd med Toshiba indstillinger for at få et par ideer til hvordan det kan indstilles.

Prøv evt. denne indstilling:

BackLight 40
Contrast 70
Brightness 60
Color 45
Sharpness -30

Aktiv sport - "alle" lcd's akilleshæl - ikke så meget at sige eller gøre, andet end jo bedre kildesignal jo mindre problemer også med (eller især med) aktiv sport. Ser jeg fodbold (hvad jeg aldrig gør andet end for at teste) fra min Selector fungerer det ganske godt.

Redigeret af spawn - 18-September-2006 kl. 10:32
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
hrdnyser Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2006 kl. 00:11

Nu har jeg haft min toshiba i 3 uger og har ikke fortrudt købet...

Der er selvføgelig nogen pluser og minuser....

minuser:

Ja fjernbetjeningen er elendig men har bestilt en multi ,da alle de fjernbetjeninger jeg er ved at ha driver mig til vanvid ,så burte det problem være løst....som på alle lcd´er er der slør ved hurtige kamerabevægelser, men da jeg ikke ser sport er jeg ik så generet af det,og den smule der ellers er har jeg efterhånden vænet mig til...fjernsynet sender ikke audio signaler retur gennem scart til surround reciver, så jeg har måtte tilslutte mine andre apparater direkte til surround reciveren, men dette er selvfølgelig et mindre problem som hurtigt var løst...

pluser

god billede kvalitet mine øjne skulle lige vænne sig til det skarpe billede,men når jeg er ude hos venner og ser på deres crt fjernsyn kan jeg virkelig se forskel, billedet står meget skarpere og klarer på toshibaen,men så slipper de selvfølgelig for slør.. syntes ikke lyden er et problem, men bruger selvfølgelig også mest mit surround...designet syntes jeg er flot, det andbefales at hænge det op så tager det næsten ingen plads,et fjernsyn skal ikke tage for meget opmærksomhed efter min mening..

men alt ialt er jeg godt tilfreds, jeg er virkelig glad for at slippe for den store kasse i stuen... jeg har købt et ophæng hos itmount.dk det kan bære 22,6 kg og kostede 950 kroner leveret..det hiver skærmen 45 cm ud fra vægen og 8,5 cm fra når det er inde...

Har brugt ca 11000 på fjernsyn-ophæng-nye kvalitetskabler-multifjernbetjening..men er så også en glad mand hver dag jeg kommer hjem og tænder for tv´et

Redigeret af hrdnyser - 20-September-2006 kl. 01:45
Til top
Decap_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2006
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2006 kl. 10:01
Nogen som har fået udført en ISF-kalibrering (IFS?)? Hvad var resultatet af denne?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu