|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|
Hej
Jeg købte hdmi kabel fra aldi og satte det til mit nye Toshiba 32" og jeg er meget godt tilfreds med resultatet med 720p. Jeg bytter nok kabel fra aldi, da adapter til dvi stikker langt bagud, så skab med computer kommer til at stå langt fra væggen. Køber et hdmi-dvi kabel, så der der ikke skal bruges en adapter. Det skal dog siges at der er overscan ved 720p, men det kan fjernes ved at gøre følgende (Du har et nvidia kort og nyere drivere): (Taget fra en tråd på avforums.com) http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=333378&p age=12 1, Install Forceware drivers. Once installed I switched the nVidia display panel back to it's classic view (didn't like the new look and it seemed simpler to use!). 2, Ok, so it recognises the DVI connection and allows you to 'treat digital display as HDTV'. You can then set it to either 720p or 1080i resolutions depending upon your preference. In this case I went for 720p. At this point you will probably still get an overscanned image, losing detail around all sides. 3, Select 'nView display settings'. I have 'single display' in the nvidia display mode. There should be a button at the bottom right labelled 'device settings'. Click on this and you will get a menu. Select 'HDTV Overscan Configuration. 4, A new box should appear with a few different selections. The last one at the bottom should be 'underscan'. Select this. Now you will get an underscanned image with black bars around all sides. Nothing new here but don't dispair! 5, Here's the important bit. Open up the same overscan page again. Beneath the 'underscan' option you have selected there should be a button labelled 'overscan compensation'. Click this. 6, As if by magic a beautiful screen should come up with four arrows - one in each corner. You should see two sliding bars. One to change the width, one the height. You should now be able to perfectly fit the desktop to the dimensions of you TV! As I mentioned at the top, this is NOT 1:1 pixel mapping. But by my reckoning it's a damn sight better than the over/underscanning we've had to deal with up until now. I've found this works for both 720p and 1080i settings. I had tried putting the custom resolution of 1360x768 (both 60 & 85Hz) and seeing how that went, but for me it brings up a terrible image. The image seems to blur vertically (looks like a sort of double/triple image) and is unusable. This is all over a DVI-HDMI adapter as well, haven't tried VGA. Anyhoo, hope you find this helpful. Enjoy! EDIT: Just noticed when I look at the resolution I'm running it appears as 1232 x 684, for anyone who's interested! /Skipper |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Tak for rådet Skipper - men Jake har ikke Nvidia - han bruger et ATI Radeon 9600 kort - og ATI's kort og HD indstillinger i drivere giver ikke nødvendigvis samme problemer med overscan eller underscan. Det er mine personlige erfaringer at der generelt er færre problemer med ATI's grafikkort og drivere end der er med Nvidias. Men Nvidias overscan regulering plejer nu at virke ganske fornuftigt når der er behov for at bruge dette. Der burde ikke være overscan ved 720p da dette kun er 1280x720 pixels, altså mindre end panelets opløsning, skal det give noget skal det give underscan, så du har hele pc-billedet på skærmen med en lille sort ramme hele vejen rundt, men skærmen bør så automatisk skalere dette til fuld skærm, fuldstændig som det gør når du inputter 720p over HDMI fra min JVC. Da det er et DVI/HDMI signal og ikke et VGA signal, bør der teoretisk ikke være hverken over eller underscan. Har du overscan eller underscan, skyldes det derfor mere sandsynligt at dit grafikkort/drivere ikke er istand til at outputte et helt korrekt 720p output. Benyttes et andet grafikkort kan resultaterne være helt anderledes. Under alle omstændigheder er det nonsens at så mange bliver ved med at forsøge alle mulige ikke supporterede opløsninger over VGA, i værste fald ødelægger man skærmen og/eller grafikkort. I det hele taget bør man helt holde sig fra at eksperimentere med powerstrip hvis ikke man er ekspert og kender alle tekniske specifikationer for både skærm og grafikkort. Powerstrip kan ødelægge begge dele, hvis brugt forkert. Og blot fordi en med et grafikkort kan få en opløsning til at virke, betyder det ikke at det også virker med et helt andet grafikkort. At få en skærm og et grafikkort til at snakke rigtigt sammen handler ligeså meget om det rigtige grafikkort som den rigtige skærm. I særdeleshed når der ikke benyttes en almindelig pc-monitor og almindelige VESA pc-opløsninger. Redigeret af spawn - 29-Juli-2006 kl. 20:14 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6261 |
![]() |
|
Tak til Spawn Jeg bestiller et HDMI/DVI-kabel, så må vi se... |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
|
Held og lykke med det. Husk at give feedback på hvordan det går så andre kan få gavn af det. Tilføj også gerne ekstra info til wikien i min signatur. |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
|
Jeg har et G-force 6600GT kort og kører med HDMI/DVI kabel fra Hifiklubben (et dyrt et af slagsen) ... jeg har fulgt overstående guide og det fungerer perfekt! ... billedet er godt, måske tæt på en native skærm, dog ikke klar nok til at kunne bruge den som egentlig computerskærm (jf. tekst olign) Men billedet er indefor skærmen og fylder hele bredden ud. Så alt i alt et godt lille top der gør den manglende PM 1:1 mindre betydende.. Casper |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
|
Et par spørgsmål: Jeg har 2 grafikkort (2 x 6600GT) og jeg ville gerne høre om jeg kan køre 2 x DVI out? ... PT er min Toshiba skærm sat til DVI og min pc-skærm (Samsung SyncMaster 960BF) sat til at køre gennem almindelig pc-skærm-kabel. Kan jeg benytte begge DVI udgange, et på hvert kort? - Hvis "JA" hvordan? |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Har du 2 grafikkort (6600GT) installeret i computeren ?
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja ... de kører med SLI (multi GPU) |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
![]() |
|
ok - fandt dette: How many monitors are supported when running in SLI mode? How do I switch from using two or more monitors in 2D/single GPU mode to one monitor in SLI mode? Udfra ovenstående vil jeg mene du kan, hvis du i driverne skifter fra SLI mode til Single GPU mode. Mere info og drivere her http://www.slizone.com/page/home.html
Redigeret af spawn - 30-Juli-2006 kl. 15:54 |
||
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6261 |
![]() |
|
Så fik jeg mit HDMI/DVI-kabel Og det virker... sådan da Ved 1280x720 mister man en anelse ude i siderne og der forsvinder lidt i toppen/bunden, så man kun ser det halve af sin taskbar Ved den noget uventede opløsning 1776x1000 (vidste ikke, at den fandtes) får man alt med på skærmen... godt til spil og serier i widescreen/HD Men opløsningen duer ikke til almindeligt internet, da teksten bliver for lille |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har også bestilt et kabel, skulle få det idag Så jeg vender lige tilbage med mere testinfo senere :-) |
||
|
||
![]() |
||
hygge ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Tror det afhænger af fjernsynet om hvilke opløsning det vil acceptere via VGA og HDMI porten. For mit eget loewe lcd vedkommende er det også kun nævnt at 800x600 og 1024x768 fra PC til VGA og HDMI er brugbart ifølge dokumentationen.
Jeg har dog ingen problemer med at køre 1360x768 via VGA eller 1280x720 for den sags skyld via VGA og HDMI fra min PC. Har selv RADEON 9600. Via et lille tool kaldet MonInfo, kan findes på nettet, kan du få oplyst præcis hvilke opløsninger fjernsynet vil modtage via VGA eller HDMI. Har dog været istand til at køre 1920x1080i via VGA selvom det ikke er raporteret. VGA: Standard timings supported 800 x 600 at 60Hz - VESA 1024 x 768 at 60Hz - VESA 1280 x 720 at 60Hz - LOE 1360 x 768 at 60Hz - LOE HDMI: Standard timings supported 720 x 480 at 60Hz - LOE 720 x 576 at 50Hz - LOE 800 x 600 at 60Hz - VESA 1024 x 768 at 60Hz - VESA 1280 x 720 at 50Hz - LOE 1280 x 720 at 60Hz - LOE 1920 x 540 at 50Hz - LOE 1920 x 540 at 60Hz - LOE 1920 x 1080 at 25Hz - LOE 1920 x 1080 at 30Hz - LOE Powerstrip er kun nødvendig for at lave en skærm driver der passer til ovenstående, herefter kan powerstrip deaktiveres og gemmes væk. Mit ATI skærmkort vælger automatisk 1360x768 når jeg tilslutter pc'en til fjernsynet via VGA. I spil kan jeg vælge stort set alle opløsninger så som 1360x768, 1280x720, 1024x768 osv. Fedt at kunne spille FarCry tilbagelænet i sofaen i widescreen 1360x768 ![]() Kort instruks til at lave en skærmdriver i powerstrip: 1. Start powerstrip med fjernsynet forbundet til PC'en, brug en opløsning som viser et billede på skærmen. 2. Vælg Options -> Monitor Information 3. Væg "Read data directly from monitor" fra menuen nede i venstre hjørne og kontroller at den hente info fra fjernsynet og ikke en anden monitor hvis du har flere tilsluttet på samme tid. 4. Vælg "Write custom monitor driver" nede i venstra hjørne og klik på save knappen. Klik ok til at installere den nye driver, dette vil åbne "System Properties" 5. Vælg "Device Manager" -> klik på Monitor og dobbelt klik på "Plug and Play Monitor" 6. Vælg fanen Driver og klik på "Update Driver" 7. Klik Next og vælg "Display a list of the known drivers...." og klik Next igen. 8. Vælg Have Disk og vælg den nye monitor driver fil og færdig gør installationen. Måske skal pc'en rebootes, kan ikke lige huske hvad jeg videre foretog mig andet end at deaktivere powerstrip så powerstrip ikke længere starter op automatisk efter restart af pc'en. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |