recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba WL66Z og PowerStrip?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba WL66Z og PowerStrip?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bobcat3003 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 12:05
Hvor kan man købe disse DVI-HDMI kabler til ordenlige penge? Fandt et i Merlin, men jeg nægter altså at gi' over 600,- for 3 meter kabel, det må sgu kunne fås billigere.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 12:14

www.av-connection.dk

Gav 450 inkl. porto for 10 m, så 3 m er nok ikke så slemt

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 12:24

Ah mange tak!

Er kvalitets forskelen stor på de billige og noget dyere kabler?

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 13:18

Øh... har set perfekt resultat med 1280x720, men det var et tilfælde...

Det kan altså lade sig gøre

Hvordan dælen kan man have pc-skærmen og Toshiba'et tændt samtidigt med deres respektive opløsninger?

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hygge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2006 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvordan dælen kan man have pc-skærmen og Toshiba'et tændt samtidigt med deres respektive opløsninger?

Ikke alle grafik kort understøtter 2 output med forskellige opløsninger, men jeg kan f.eks. på min laptop have et billede på 1024x768 mens der på fjernsynet er 1360x768. Billedet på laptoppen er større end selve skærmen så her "scroller" man for at se venstre eller højre side af desktoppen.

Det konfigureres via Display Properties -> Settings -> Advanced -> Displays. Her definere man hvilke output der skal være primær som f.eks. lcd fjernsynet og panelet til at være sekundær. Det er med et ATI Radeon 9600 grafik kort.
Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Bobcat3003 Bobcat3003 skrev:

Ah mange tak!

Er kvalitets forskelen stor på de billige og noget dyere kabler?

Jeg tror ikke du vil mærke forskel på et billigt og et dyrt kabel. Et digitalt signal bliver jo ikke forvansket på samme måde som et analogt. Nu kender jeg ikke lige protokollen for HDMI overførsler, men mon ikke der er nogle fejlrettende koder. Dit netkabel er jo også bare et to kobberledninger der er snoede og uskærmede og data kommer jo frem alligevel.

Men hvis du spørger i hifiklubben så har de sikkert et lækkert kabel til nogle tusinde.

Du kan ifølge edbpriser.dk få 3m kabel for 114kr:

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gall ery=false&Page=1&ID=328&Parent=24&Lastdays=& amp;Soegeord=DVI+HDMI&Producent=&Line=&Model=&am p;Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Ratin g=&Type=&Value=&Bundle=&x=30&y=10

Mvh

Rune

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2006 kl. 20:20

Nu har jeg efterhånden hørt og læst en del sige, at denne skærm er super til spil og film fra en tilsluttet computer. Men er der så nogen der kan forklare mig hvorfor spil hakker helt vildt på min skærm, ja selv flash spil gør det, hvilket jo gør skærmen ubrugelig til spil. Film kører dog upåklageligt...

Forresten hvis man sidder langt nok væk fra skærmen, er den for fed at surfe på nettet med! Teksten står super skarp, så jeg har ingen problemer med at læse den.

Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2006 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Bobcat3003 Bobcat3003 skrev:

Nu har jeg efterhånden hørt og læst en del sige, at denne skærm er super til spil og film fra en tilsluttet computer. Men er der så nogen der kan forklare mig hvorfor spil hakker helt vildt på min skærm, ja selv flash spil gør det, hvilket jo gør skærmen ubrugelig til spil. Film kører dog upåklageligt...

Måske er det fordi dit grafikkort ikke kan trække spillet i den høje opløsning? Eller måske fordi grafikkortet er optimeret til at fungere optimalt i nogle bestemte opløsninger?

Og så noget helt andet; Dem der ikke kan vente til de kan købe HD film, kan jo med fordel kigge efter torrents der indeholder 720p, 1080i, 1080p eller bare HDTV i navnet...

Vil ikke sige mere da det nok er på kanten af hvad man må diskutere i dette forum.

Mvh Rune

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu