|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nostromo72 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 14-November-2008 kl. 21:35 |
Hej med jer. Håber inderligt der er nogen der kan hjælpe mig inden jeg går amok i kabler og enheder der ikke vil som forventet :-) Jeg har lige købt en Tvix 6500. Men da jeg har et Panasonic PZ70 50" så har jeg desværre kun 2 HDMI porte. Den ene bruger jeg til et Panasonic Homecinema anlæg og den anden til en Canal Digital sat boks. Derfor blev jeg anbefalet denne boks da den også har Toslink switch. http://www.av-connection.dk/?PGr=1365&ML=434 Problemet er at jeg ikke får noget lyd ud fra Tvixen når den kører igennem HDMI switchen. Når jeg sætter kablet direkte over i min reciever virker det fint så kabel og Tvix virker umiddelbart som det skal. Så tænkte jeg jo naturligvis at det måtte være HDMI switchen så jeg testede med en PS3 hvor jeg med samme kabel smed Toslink ned i switchen og videre til recieveren, her virker lyden som den skal! Så et eller andet spiller ikke når Tvixen skal route toslink igennem switchen. Nogen der kan gennemskue hvad pokker der er galt her?
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Redigeret af SVP03 - 14-November-2008 kl. 22:03 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
nostromo72 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
TV er forbundet med HDMI/TOSLINK Switch via HDMI Panasonic SC550 Homecinema er forbundet med Switch via HDMI og Toslink Canal digital er forbundet via HDMI til Switch Tvix 6500 er forbundet med Switch via HDMI og Toslink PS3 er forbundet med Switch via HDMI og Toslink. Eller: HDMI Switch port 1 IN = Canal Digital HDMI Switch port 2 IN = Home Cinema HDMI Switch port 3 IN = Tvix HDMI Switch port 4 IN = PS3 Toslink 3 = Tvix Toslink 4 = PS3 Toslink OUT -> Home Cinema HDMI OUT -> TV |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Det lyder lige som en af de der underlige fejl, prøv at sætte opløsningen ned på billede ud af twix, har ikke noget med lyd at gøre, men man ved jo aldrig.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Hermed prøvet men det gav ikke resultat :-( Syntes bare slet ikke det er logisk. |
|
![]() |
|
![]() |
Ellers må du returnere den og købe en reciever, så er problemet løst og færre kabler. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Det bliver en dyr løsning da jeg så også skal have en dvd afspiller! Det var netop af samme årsag jeg valgte det homecinema anlæg for at spare en enhed. Viste bare ikke på det tidspunkt jeg ville ende i disse problemer. |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() |
Jeg har samme hdmi switch og tvix og har har connected op samme måde. Jeg har en anden receiver end din HomeCinema men det burde ikke betyde noget. Mine TVIX indstillinger er følgende: Audio: Digital |
|
![]() |
|
![]() |
Ok det vil jeg prøve, fik dog at vide af Komplet at Tvixen skulle instilles til PCM. Jeg har dog prøvet begge dele men vil forsøge med nogle andre fil typer også. Fik også at vide at HDMI lyd skulle slåes fra når jeg brugte Toslink så er du sikker på du ikke bare har lyden ud via HDMI og ikke Toslink? |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
![]() |
Det er jo en switch 'vi' har, og modellen kan ikke føre lyd fra HDMI ud via toslink og vice versa. Min kan ihvertilfælde ikke, så jeg kører med både toslink og hdmi kabler for tvix, ps3, hdd og zaptor. For nogle lyd codecs kommer der lyd fra tvix via både hdmi og toslink, andre gange er der støj på hdmi men fin lyd fra toslink.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så er problemet løst. Det var Toslink kablerne der lige var en tand for billige. Tak til AV-Connection for uden beregning at afhjælpe fejlen med andre og bedre kabler, Super support. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |