recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tosset spørgsmål (Frankfurter-ur)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTosset spørgsmål (Frankfurter-ur)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Emne: Tosset spørgsmål (Frankfurter-ur)
    Sendt: 21-April-2011 kl. 23:40
Hej !

Nu ved jeg ikke om dette spørgsmål er en tand for tosset, men her kommer det:

Jeg rodede tidligere idag med et ur der skulle synkroniseres med det stooore vilde signal fra Frankfurt Am Main, hvor man jo, hvis man er i en radius på 1500 km fra den sender i Frankfurt, kan få indstillet sit ur, så det går dødpræcist. Det er da også fint. Men hvorfor er det så lige at man aldrig kan få signal hvis man befinder sig indendørs? Det var egentlig ikke spørgsmålet, men det er:

Hvorfor har man ikke flere antenner ala den i Frankfurt am Main, så der kunne kommer et noget bedre signal hvad angår indstilling af ure automatisk? Man kunne eksempelvis opstille en i Brovst og alle med Georg Jensen urer vil være lykkelige.

Der er sikkert en teknisk grund, så kom med den :)

God påske.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2011 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Jeg rodede tidligere idag med et ur der skulle synkroniseres med det stooore vilde signal fra Frankfurt Am Main, hvor man jo, hvis man er i en radius på 1500 km fra den sender i Frankfurt, kan få indstillet sit ur, så det går dødpræcist. Det er da også fint. Men hvorfor er det så lige at man aldrig kan få signal hvis man befinder sig indendørs?

Det lykkedes nu ret fint, både mit 15 år gamle OBH vækkeur, min 5 år gamle verjstation og konens 6 år gamle OBH vækkeur fanger fint signalerne fra Frankfurt.

Hvorfor har man ikke flere antenner ala den i Frankfurt am Main, så der kunne kommer et noget bedre signal hvad angår indstilling af ure automatisk? Man kunne eksempelvis opstille en i Brovst og alle med Georg Jensen urer vil være lykkelige.

De kan ikke sende på samme frekvens, så ville det gå i "smadder". Skulle de sende på 5-8 forskellige frekvenser, skulle hvert apparat til at søge påd et antal frekvenser efter signal.
For øvrigt ville der være (millisekunders)tidsforskel på de forskellige frekvenser.

Nu om stunder er mange tekniske apparater synkroniseret med GPS tid i stedet. Specielt fordi DCF77 signalets fremtid er usikker, da der er gået økonomi i det. Allerede tilabge i 2006 var der tale om at lukke senderen (den er ret dyr i drift og træger til en hovedrenovering), men beslutningen er indtil videre udskudt til 2013.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 00:04
mit vækkeur skal "opdateres" henne ved vinduet.
Og min OBH vejrstation (med de runde vinduer) har jeg helt opgivet at få updateret automatisk.

Ovenstående er sket i to vidt forskellige dele af landet, så jeg gik ud fra andre også havde problemer med signalet fra den præcise-frankfurt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 00:22

mit vækkeur skal "opdateres" henne ved vinduet.
Og min OBH vejrstation (med de runde vinduer) har jeg helt opgivet at få updateret automatisk.

Vore vækkeure står blot på natbordene, hhv 2 og 3 meter fra vinduet. Vejrstationen (LaCrosse WS-2300) står godtnok i et vindue, men det er mod øst vinduet vender.

Klaus
(Hammel i det midtjyske)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 07:41
Jeg har flere "Frankfurt" ure og faktisk er det kun mit OBH der har problemer ved skift mellem sommer / vinter tid.

De 4 andre klarer opgaven fint og bliver også sykoniseret til at gå helt ens.

info om DC77

Redigeret af hansie - 22-April-2011 kl. 07:43
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 12:08
Har også et vækkeur og et stueur med modtager. Henh i et nordvendt og sydvendt rum. Begge opdaterer fint, selvom de er i den "billige ende" Tongue
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 09:48
Hvis du har forstyrrelser f.eks. brum fra strømforsyninger (alle apparater kan støje)
kan du have svært med at modtage det AM signal der kommer.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 10:01
Det er sjovt med dette Frankfurt ur: Uret står i Frankfurt, men selve senderen ved Braunschweig i Norstyskland. Jeg har kun et OBH ur, som selv kan finde ud af at opdatere sig selv, og skifte om fra sommertid selv. Iøvrigt har frankfurturet sin egen hjemmeside, men kan ikke huske adressenSmileWink
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 11:38
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 12:07
Det ser fornuftigt ud med denne hjemmeside, du foreslårLOL
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu