|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() Sendt: 16-September-2010 kl. 19:02 |
|
hej
jeg har lige erhvervet mig en nas server(netgear readynas)til at opbevare min musik på. pt har jeg brugt den bærebar hvor der er instaleret itunes( det kan jeg finde ud af) og squeezecenter. Min ide var at bruge itunes og squeezecenter som er pre instaleret i nasen. Men tingene er ikke som jeg troede de vil være. jeg troede at man klikkede på sit nas-server ikon, og så kom man ind på en side der minder om ens skrivebord. og så vil det være på nøjagtig samme måde som på den bærebar.
jeg har fået squeezecenter op at køre på nasen. så remoten fra SB kan finde den.....men der er self ingen musik. Jeg vil ikke bruge musiken på itunes fra pceren, da det er mp3.....jahh, og min kones musik.
Hvordan gør jeg.
sjovt nok kan jeg ikke finde itunes eller SB inde i mapperne på nasen.
Jeg er på total bar bund.
please hjælp ![]() Redigeret af p.las - 16-September-2010 kl. 23:45 |
||
![]() |
||
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() |
|
Først skal du have tilføjet musikken på din NAS til SqueezeCenter biblioteket. Da du satte SqueezeCenter op, blev du da ikke spurgt om hvor din msuik lå på NAS'en? Umiddelbart efter du har sat SqueezeCenter op initielt, vil den begynde at scanne den mappe, du har angivet for musik, og når det er overstået (det tager hurtigt 30-60 minutter, afhængigt af størrelsen på dit musikbibliotek). Du kan tilgå SqueezeCenter interfacet på din NAS ved at gå ind på http://<NAS_IP>:9000 hvor NAS_IP er den IP du har givet din NAS. Derfra kan du gå ind i Settings (nederste højre hjørne) og kigger yderligere på din opsætning. (Normalt bruger SqueezeCenter port 9000 til sit webinterface - hvis du ikke får noget frem, kan det være at ReadyNas bruger en anden port som standard). /Mark |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
på min bærebar har jeg gjodt det at alt er blevet lagt ind på itunes. Da jeg så instalerede squeezebox "rescanede" den automatisk så jeg kunne faspille det der lå på itunes.
nu vil jeg starte på bar bund, med at rippe alle mine cder lossless, over på itunes som ligger på nasen..........men jeg kan ikke finde den på nasen(skulle være preinstaleret)jeg har også vinget den og SB af under setup på nasen. herefter vil jeg afspille musiken fra itunes via SBcenter.......men måske det ikke kan lade sig gøre. Jeg er bestemt ikke nogen ørn til dette.
Fjernbetjenningen til sb prøver at opdatere, men kan ikke.
jeg syntes godt nok det er utroligt tungt
|
||
![]() |
||
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|
Du kan gøre følgende:
1 - Du lægger din musik på nassen under \\nas\media\music
2 - Du åbner http://nas:9000 i din browser
3 - Du trykker på 'Settings' i nederste højre hjørne
4 - Du kan nu kontrollere opsætningen, og hvis du trykker på 'Rescan' så bliver musikken i mappen indexseret.
Det problem du oplever med at Fjernbetjeningen prøver at opdatere, skyldes (tror jeg) at SB kan finde ud af at der er kommet en ny version, men hvis SqueezeBox Server på NAS'en ikke er opdateret tilsvarende, så cykler den rundt i opdateringerne.
Min SqueezeBox Server står til version 7.4.2 med besked om at der er en ny version klar (7.5.1). MIn kontroller har version 7.4.1 r7915 og det fungerer fint. Redigeret af u2pia - 16-September-2010 kl. 19:46 |
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
kan det passe at man skal reinstalere og instalere den nye softvare??? det virker total åndsvagt
|
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
|
peter du får snar dårlig nerver pg alle de problemer med SB...jeg har desvere ikke selv SB så jeg kan ikke kommer med brugbar hjelp... men når du får alt at køre så bliver du sikker gled...
PS: ellers har du alternativ at anskafe dig Sonos , så køre der bare
![]() |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|
Du kan hente den nyeste server på http://www.mysqueezebox.com/download
Start https://nas/admin/ for at administrere NAS'en
Under menupunktet System - Update, vælger du fanebladet Local. Her fremfinder du filen du lige har downloadet, og så kan du opdatere SB.
mvh
Kristian
|
||
![]() |
||
![]() |
|
nu har jeg fået det til at køre.................men så er der opstået et nyt problem. jeg har downloadet et ripper program der hedder dbpoweramp. Når jeg smider en cd i ripper den 2 nr ......og stopper. Så går der ca 2-3 min, så tager den 2 numre mere. er der noget i opsættet evt kan have gjordt forkert. Jeg har sat den til at smide det direkte over på nas serveren
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Lad være med at rippe til et netværksdrev, det er ikke så smart.
Vent med at flytte filerne over til bagefter.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |