|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|
Ja - og især hvis du kører trådløst fra din PC med Vista/Windows 7
Se nedenstående for hvordan man fikser problemet i Windows
Generelt bør man ved konverteringer af data (billeder, musik, film m.v.) gøre sig den tjeneste at gøre det lokalt på sin PC, da adgangen til en harddisk er noget hurtigere og langt mere stabil end via et netværk.
mvh
Kristian
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() |
|
skal man selv organisere det?. eller er det noget systemet selv finder ud af.
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Den fysiske organisering, altså placeringen af filerne, styrer du selv - evt. via indstillinger i det program du bruger til at rippe med. Organisering af musikken i Squeezebox Server er primært ud fra de tags musikken er udstyret med - samt en lille smule brug af den fysiske organisering af filerne.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
okay
så jeg opretter bare en midlertidig mappe til evt 100 blandede cder. Når jeg så er færdig med at rippe, smider jeg bare mappen over på nasen, som selv styre det med kunstner etc. blev bare forvirret efter at have læst denne artikel
jeg regner med at bruge bdpoweramp til at rippe med. er der alternativer Redigeret af p.las - 17-September-2010 kl. 10:45 |
||
![]() |
||
![]() |
|
vil det være en fordel at oprette en mappe pr kunstner..........for organiseringens skyld....og måske bedre performence
|
||
![]() |
||
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() |
|
Ja der er alternativer, men når du nu har dbpoweramp, så synes jeg at du skal bruge det.
Husk at gemme hver CD i sin egen mappe og ikke alle filer i een stor mappe, men hvis du benytter standardindstillingerne, så sker det automatisk, ligesom Tags og covers findes og lægges på (hvis de findes i databaserne)
Gem dine filer i FLAC, så får du det bedste resultat. Ønsker du senere at konvertere til MP3 eller lign af hensyn til en bærbar afspiller, så kan dbpoweramp gøre det, uden at du skal have fat i dine CD'er igen.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
jamen det er jo guldkorn til en total uvidende
![]() i ripper programet vælger jeg flac, men der er også en masse andre indstillinger så som compresion level. man kan også vælge om den skal sammeligne rippet med originalen.
jeg takker for alle inputtende. Super med noget hjælp
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
MusicBee er et fornuftigt og gratis alternativ som er taget i brug af en jeg kender som også var ny mht. squeezebox og han er super glad for det. Selv bruger jeg AutoFlac, men tror ikke det var dér jeg var endt i dag, hvis jeg skulle starte på det - der er ikke rigtigt sket nogen udvikling dér de seneste år.
At organisere musikken efter /artist/album virker fint for mig og hvis det er blandede albums som du nævner ovenfor, benytter jeg /Various Artists/album hvilket nogle skal kombineres med et compilation-tag for at Squeezebox Server håndterer albummet korrekt. Plejer også at samle multi-disk albums i ét og benytte discnumber tag til at holde styr på dem - navngivningen af filerne bliver så #discnum#tracknum#. #artist - #title, dvs. eks. 308. Lipps Inc. - Funkytown.flac bliver fra disc #3 og track #8 - artist er med her i modsætning til "almindelige" albums, da de jo netop varierer. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mht compression level kan du bare vælge --best - det giver de mindste filer (ikke stor forskel), der bruges lidt mere tid på at encode filerne og der bruges måske 2-3% procent mere tid på at decode dem - hvilket i øvrigt ikke er en specielt tung proces, så det er ikke noget problem.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
det kører der udaf
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |